Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

Μηχανισμός εντοπισμού των 350.000 ανασφάλιστων αυτοκινήτων για γέλια και για κλάματα - Τρομερές οι ατέλειες

Μηχανισμός εντοπισμού των 350.000 ανασφάλιστων αυτοκινήτων για γέλια και για κλάματα - Τρομερές οι ατέλειες
Συνεχείς εξαγγελίες χωρίς αντίκρισμα και τέσσερα καυτά ερωτήματα
Σχετικά Άρθρα
Εξίσωση με τρεις αγνώστους για την Γραμματεία Πληροφοριακών Συστήμάτων: Πόσα είναι τα τουριστικά οχήματα που κατέθεσαν πινακίδες; Πόσα τα κλεμμένα, ποιο ο συνολικός αριθμός οχημάτων που έχει καταθέσει πινακίδες.
Τέσσερις μήνες μετά την τελευταία ακριβοπληρωμένη παράσταση των υπουργείων και της Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων για την έναρξη της λειτουργίας αξιόπιστου μηχανισμού ηλεκτρονικής διασταύρωσης των ανασφάλιστων οχημάτων … και ένα μήνα μετά την έναρξή του νέου έτους, οι πληροφορίες του ΒΝ ότι αναφέρουν ότι ο εν λόγω μηχανισμός δεν λειτουργεί.
Το ΒΝ επικοινώνησε σήμερα με στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς, θέτοντας τέσσερις ερωτήσεις:

1.       Αν ο μηχανισμός ηλεκτρονικής διασταύρωσης οχημάτων δούλεψε καθώς μπήκαμε στον Φεβρουάριο;
2.       Αν υπήρξε σημαντική μείωση των ανασφάλιστων οχημάτων σε σχέση με το τέλος του 2024 και πόσα είναι τα οχήματα που έχουν καταθέσει πινακίδες;
3.       Αν έχει γίνει μαζική καταγραφή των ανασφάλιστων οχημάτων για την αποστολή των ηλεκτρονικών προστίμων
4.       Από πότε οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν την υποχρέωση να ασφαλίζονται έναντι φυσικών καταστροφών;

Οι απαντήσεις στα ερωτήματα

Οι ιδιοκτήτες των ανασφάλιστων οχημάτων και οι ιδιοκτήτες  χωρίς κάρτα ΚΤΕΟ κυκλοφορούν ανεμπόδιστα. Οι έλεγχοι που γίνονται και τα πρόστιμα που γράφτηκαν  την εβδομάδα που μας πέρασε είναι κατά βάση από επιτόπιους, τυχαίους ελέγχους που κάνει κυρίως η τροχαία αλλά και οι λιμενικές αρχές, αναφέρουν πηγές του ΒΝ, προσθέτοντας ότι οι σημερινές διαδικασίες ελέγχου δεν έχουν αλλάξει σε σχέση με το παρελθόν.  
Το οξύμωρο είναι ότι δεν δείχνει να υπάρχει αύξηση στα ασφαλισμένα οχήματα.
Τα ασφαλισμένα οχήματα παραμένουν ως είχαν περί τα 7.200.000.
Η τροχαία ανά εξάμηνο πάντα διεξήγαγε ελέγχους αρχές του έτους και αρχές σχεδόν της εαρινής περιόδου, ενώ η βάση του μηχανισμού ηλεκτρονικής διασταύρωσης οχημάτων υπάρχει εδώ και 9 περίπου χρόνια αλλά δεν έχει τεθεί σε λειτουργία

Μάξιμουμ 350.000 τα ανασφάλιστα

Σε ό,τι αφορά ακριβή αριθμό των ανασφάλιστων οχημάτων, η ίδια πηγή αναφέρει ότι δεν έχει γίνει η μαζική καταγραφή των ανασφάλιστων από την ΑΑΔΕ για την αποστολή των προστίμων, ωστόσο κατά τις εκτιμήσεις , τα ανασφάλιστα οχήματα δεν ξεπερνούν τις 350.000.

Αγνωστο το πόσοι οδηγοί έχουν καταθέσει πινακίδες για να μην υπολογίζονται ως ανασφάλιστοι

Ερώτημα που δεν μπορεί να απαντηθεί είναι ο ακριβής αριθμός των οχημάτων που καταθέτουν πινακίδες άρα δεν είναι υποχρεωμένοι οι οδηγοί να ασφαλίζονται . Αγνωστος επίσης παραμένει ο αριθμός των τουριστικών οχημάτων που στην πλειοψηφία τους το Φθινόπωρο καταθέτουν πινακίδες.
Ομοίως και ο αριθμός των κλεμμένων οχημάτων.
Το σύνολο αυτών των οχημάτων εμπίπτει στην κατηγορία των ανασφάλιστων επειδή ο μηχανισμός ηλεκτρονικής διασταύρωσης δεν έχει δουλέψει.
Τέλος σε ό,τι αφορά την υποχρέωση των οδηγών να ασφαλίζονται έναντι φυσικών καταστροφών, σύμφωνα με το νέο νόμο η υποχρεωτικότητα θα ισχύσει από την 1η Ιουνίου του 2026.

Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης