Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

Oι ασφαλιστικές φοβούνται την επιστροφή του bonus malus

Oι ασφαλιστικές φοβούνται την επιστροφή του bonus malus
Φαίνεται παράλογο οι ασφαλιστές που πληρώνουν τις ζημιές από τα οδικά ατυχήματα να είναι εκείνοι που δεν θέλουν να εφαρμόζουν την κλίμακα του bonus malus
Σχετικά Άρθρα
Αν και τάσσονται υπέρ των αυστηρότερων μέτρων στην οδήγηση για την πρόληψη των οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα που έχουν πάρει επικινδυνότατες διαστάσεις, οι ίδιοι οι ασφαλιστές απεύχονται την εφαρμογή του μέτρου του bonus malus.
Φαίνεται παράλογο οι ασφαλιστές που πληρώνουν τις ζημιές από τα οδικά ατυχήματα να είναι εκείνοι που δεν θέλουν να εφαρμόζουν την κλίμακα του bonus malus και, όχι οι ασφαλισμένοι που αποζημιώνονται για τις ζημιές που προκαλούν. Είναι παράδοξο που οι ασφαλιστικές αναφέρονται στα υψηλά loss ratios, ωστόσο δεν αλλάζουν ριζικά τα συστήματα αξιολόγησης οδικών ατυχημάτων.
Το Bonus Malus είναι σύστημα αξιολόγησης που μπορούν να εφαρμόσουν οι ασφαλιστικές, προκειμένου να καθορίσουν το ρίσκο που αναλαμβάνουν στην ασφάλιση ενός οδηγού, λαμβάνοντας υπ’ όψιν το ιστορικό των ζημιών του. Το Bonus Malus διαθέτει μία κλίμακα επί της οποίας τοποθετείται ο οδηγός ανάλογα με το πόσα ατυχήματα έχει κάνει. Η κλίμακα αυτή περιλαμβάνει 10 θέσεις, με την 10η είναι η πιο επιβαρυμένη. Οι συνέπειες της θέσης που τοποθετείται ο οδηγός είναι καθαρά οικονομικές.

Επικρατεί αταξία στον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτου

Το BN, ανατρέχοντας να δώσει απαντήσεις στο φαινόμενο αυτό συνομίλησε με ασφαλιστές οι οποίοι εξήγησαν πως οι ασφαλιστικές δεν περνούν το bonus malus, υπό το φόβο ότι θα έχουν απώλειες στην παραγωγή ασφαλίστρων στον κλάδου αυτοκινήτου, υπογραμμίζοντας μετ επιτάσεως ότι «στον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτου επικρατεί πλήρη αταξία».
Ο ασφαλισμένος ξεκινά στην χαμηλότερη κατηγορία, την κατηγορία δύο και σχεδόν δεν ανεβαίνει ποτέ, όσα ατυχήματα και αν κάνει για ορισμένες ασφαλιστικές. Υπάρχουν, ασφαλιστικές στις οποίες αν, ο οδηγός κάνει από τρία τέσσερα ατυχήματα τον χρόνο δεν θα μπορέσει να ασφαλιστεί, ωστόσο θα ασφαλιστεί σε άλλες που κυνηγούν αύξηση του κύκλου εργασιών στα χαρτοφυλάκια αυτοκινήτου.
Στο σημείο αυτό να ειπωθεί ότι ο κλάδος αυτοκινήτου στηρίζει σχεδόν το 35% με 40% στην συνολικής παραγωγής ασφαλίστρων, ενώ λίγα χρόνια πριν έφτανε και στο 50%.

Συμπληρωματικά με τα μέτρα της κυβέρνησης;

Το Bonus Malus δεν είναι νομοθετικό μέτρο που μπορεί να αφαιρέσει το δίπλωμα οδήγησης ή να αποδώσει ποινές, ωστόσο είναι ένα point system και καθώς οικονομικής φύσεως θα μπορούσε να λειτουργήσει σε συνδυασμό με το Σύστημα Καταγραφής Πόντων που ετοιμάζει η κυβέρνηση για την μείωση των οδικών ατυχημάτων. Τόσο το σύστημα bonus – malus όσο και το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ) θα μπορούσαν να συνεργαστούν σε κάποιο βαθμό και τα δύο μαζί να ξεκινάνε από την χαμηλότερη κλίμακα.

Έλενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης