Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

Allianz: Ημιτελές και ασαφές το νομικό πλαίσιο για τη μεταφορά δεδομένων των οχημάτων

Allianz: Ημιτελές και ασαφές το νομικό πλαίσιο για τη μεταφορά δεδομένων των οχημάτων
Τι απαιτεί και πώς θα ωφεληθούν οι ιδιοκτήτες οχημάτων
Στην τελική τροχιά μπαίνουν οι συζητήσεις για την μεταφορά δεδομένων που έχει ανοίξει η ΕΕ με την Allianz, ωστόσο να διαβλέπει προβλήματα που έχουν να κάνουν με την ρύθμιση του νομικού πλαισίου. H Allianz απαιτεί ρυθμιζόμενη αγορά και έναν ανεξάρτητο διαχειριστή δεδομένων για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και του ανταγωνισμού.

Λείπουν όροι από το νομικό πλαίσιο

Η Allianz, ειδικότερα θέτει δύο ζητήματα: τι πρέπει να κάνει ο ιδιώτης πελάτης με τα δεδομένα του οχήματός του και, κυρίως, πώς πρέπει να έχει πρόσβαση στα δεδομένα και να τα μεταβιβάζει. Ειδικοί αναλυτές εξηγούν πως αυτό μπορεί να λειτουργήσει μόνο, εάν υπάρχει ένας πολύ απλός τρόπος για να μεταφέρουν οι ιδιώτες τα δεδομένα. Ωστόσο, ο νόμος της ΕΕ. για την προστασία των δεδομένων απαντά εν μέρει σε αυτό, δημιουργώντας τη νομική βάση για τη διαβίβαση δεδομένων από το όχημα σε τρίτους. Τούτων δοθέντων η Allianz εκτιμά ότι από το νομικό πλαίσιο λείπουν ακόμη οι συγκεκριμένοι όροι με τους οποίους τα δεδομένα από το όχημα μπορούν να καταστούν αξιοποιήσιμα για όλους τους συμμετέχοντες στην αγορά.

Αναλυτικότερα σχετικά με τη χρήση δεδομένων οχημάτων, η Allianz απαιτεί τα εξής:

Πρώτον, οι ιδιοκτήτες οχημάτων πρέπει να έχουν πλήρη διαφάνεια σχετικά με τα δεδομένα που συλλέγονται από το όχημά τους. Σε κάθε ιδιοκτήτη αυτοκινήτου πρέπει να δίνεται ακριβής ενημέρωση, ώστε να γνωρίζει ποια δεδομένα συλλέγονται από το όχημά του. Επιπλέον, θα πρέπει να μπορεί να δει ποια από αυτά μπορούν να μεταδοθούν σε τρίτους σε πραγματικό χρόνο.
Για να μπορέσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να ωφεληθούν από το νέο νομικό πλαίσιο απαιτείται τουλάχιστον ένα αρχικό σύνολο συγκεκριμένων δεδομένων τα οποία θα ενεργοποιούν νέες υπηρεσίες, ανεξάρτητα από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου, και να επιτρέπεται η γρήγορη και εύκολη ανταλλαγή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο μέσω καθορισμένων επαφών, εφόσον το επιθυμεί ο ιδιοκτήτης.
Τέλος, ζητά μια ρυθμιζόμενη αγορά και έναν ανεξάρτητο διαχειριστή δεδομένων, ο οποίος διασφαλίζει την σωστή ανταλλαγή δεδομένων οχημάτων. Αυτός ο ανεξάρτητος φορέας πρέπει να διασφαλίζει ότι τα εξουσιοδοτημένα μέρη μπορούν να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα.
Για να επωφεληθούν οι οδηγοί από τις πολλές καινοτομίες, τέλος τονίζει πρέπει να καθοριστούν δίκαιες τιμές για τη διαδικασία μετάδοσης δεδομένων σε τρίτους. Αυτό το κόστος πρέπει να μπορεί να υπολογίζεται, ώστε να καταστεί δυνατός ο ευρύς ανταγωνισμός.
Σημειώνεται πως η νέα πράξη της ΕΕ αποσκοπεί στο να καταστήσει τα δεδομένα από τα συνδεδεμένα οχήματα κατάλληλα για αξιοποίηση - προς όφελος των ιδιοκτητών οχημάτων, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και για τη δημιουργία μιας βιώσιμης ψηφιακής οικονομίας.

Έλενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης