Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Προτιμούν τα φρέσκα προϊόντα οι Έλληνες - Οι 7 στους 10 καταναλωτές αγοράζουν χύμα φέτα και κίτρινα τυριά

Προτιμούν τα φρέσκα προϊόντα οι Έλληνες - Οι 7 στους 10 καταναλωτές αγοράζουν χύμα φέτα και κίτρινα τυριά
Η συνολική αξία της φέτας που πουλήθηκε μέσα από το οργανωμένο λιανεμπόριο ανήλθε σε 259,4 εκατ. ευρώ
Σχετικά Άρθρα

Επτά στα δέκα νοικοκυριά αγοράζουν χύμα προϊόντα στην κατηγορία των τυριών, ενώ αντιστέκονται στα συσκευασμένα, τα οποία για τις επιχειρήσεις είναι πιο προσοδοφόρα διότι διακινούνται με καλύτερο μικτό περιθώριο κέρδους.
Οι εγχώριοι καταναλωτές συντηρούν την παράδοση των χύμα προϊόντων, παρότι αφιερώνουν χρόνο περιμένοντας στην ουρά για να πάρουν μισό κιλό φέτα ή αντίστοιχα κίτρινα τυριά από τα χέρια των υπαλλήλων μιας αλυσίδας.
Χαρακτηριστικό είναι ότι η φέτα που διακινήθηκε χύμα ήταν 16.552.904 κιλά, ενώ η τυποποιημένη ήταν μόλις 6.564.896 κιλά το 2024. Η τυποποιημένη φέτα ενισχύθηκε οριακά πέρυσι σε σχέση με πρόπερσι.

Το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι χύμα ποσότητες που πουλήθηκαν ξεπέρασαν τα 8,3 εκατ. κιλά, όταν η τυποποιημένη φέτα κινήθηκε οριακά πάνω από 3 εκατ. κιλά.

Η μέση τιμή της χύμα φέτας ήταν στα 10,88 ευρώ/κιλό το 2024, ενώ της τυποποιημένης στα 12,15 ευρώ/κιλό. Η διαφορά στην τιμή είναι ένα κίνητρο για τους καταναλωτές που διατηρούν την παράδοση του χύμα.

Στη γραβιέρα, η χύμα ποσότητα που διακινήθηκε ξεπέρασε τα 4 εκατ. κιλά, όταν η τυποποιημένη ήταν μόλις στο 1 εκατ. κιλά το 2024.
Η μέση τιμή της χύμα γραβιέρας ήταν στα 14,96 ευρώ και της τυποποιημένης στα 15,93 ευρώ/κιλό.

Πληρώσαμε 260 εκατ. ευρώ για την αγορά φέτας

Η συνολική αξία της φέτας που πουλήθηκε μέσα από το οργανωμένο λιανεμπόριο ανήλθε σε 259,4 εκατ. ευρώ. Η αξία της χύμα φέτας ήταν 179,8 εκατ. ευρώ και της τυποποιημένης 79,9 εκατ. ευρώ.

Η αξία της γραβιέρας ήταν 76,1 εκατ. ευρώ. Η κατανομή της χύμα ποσότητας αποτιμήθηκε στα 58,7 εκατ. ευρώ και της συσκευασμένης στα 17,3 εκατ. ευρώ.

Τα στοιχεία προέρχονται από την IRI, η οποία σήμερα έχει μετονομαστεί σε Circana, και παρουσιάστηκαν από την εμπορική διεύθυνση της εταιρείας ΑΜΦΙΓΑΛ, που δραστηριοποιείται στην παραγωγή φέτας και γραβιέρας.

Η μικρομεσαία ΑΜΦΙΓΑΛ κάνει εξαγωγές

Πρόκειται για μία μικρομεσαία εταιρεία τυροκομικών προϊόντων, που το τελευταίο διάστημα έχει συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος και προμηθεύει επώνυμα τυριά.
Το στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι ότι το 60% των πωλήσεων αντιπροσωπεύουν οι εξαγωγές, καθώς τα προϊόντα στις διεθνείς αγορές έχουν καλύτερη απόδοση σε σχέση με την εγχώρια αγορά.
Η εταιρεία συνεργάζεται με 307 κτηνοτρόφους της Αιτωλοακαρνανίας, οι οποίοι προμηθεύουν γάλα για την παραγωγή των προϊόντων.
Η τάση της αγοράς είναι να περιοριστούν οι χύμα ποσότητες και να αυξηθούν οι πωλήσεις των τυποποιημένων προϊόντων.

Στις αγορές της Ευρώπης, η συσκευασία κυριαρχεί στην αγορά των τυριών.

Η ΑΜΦΙΓΑΛ το 2024 παρουσίασε κύκλο εργασιών άνω των 15 εκατ. ευρώ, και για το 2025 εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 22 εκατ. ευρώ, χάρη στις εξαγωγές και στη συνεργασία με την "ΑΒ Βασιλόπουλος".

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης