Ορισμένες ασφαλιστικές επιχειρήσεις κινδυνεύουν να μείνουν πίσω
Η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει τον τρόπο εργασίας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και τις σχέσεις με τους πελάτες τους, αναφέρει η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελβετίας, SVV, εξηγώντας γιατί ο κλάδος θα πρέπει να αναλάβει γρήγορα δράση.
Η κατάσταση σήμερα θυμίζει τη φούσκα των dot-com στα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν η πρόσβαση στο διαδίκτυο έγινε ευρέως διαδεδομένη, τονίζει η SVV. Tότε, όλοι αναρωτιόντουσαν τι αντίκτυπο θα είχε αυτή η εξέλιξη στις ασφάλειες.
Το ίδιο ισχύει και για την Τεχνητή Νοημοσύνη: ενώ οι δυνατότητές της είναι ακόμα δύσκολο να κατανοηθούν, είναι βέβαιο ότι θα μεταμορφώσει τον ασφαλιστικό κλάδο.
Σε τι βαθμό;
Προς το παρόν, η Τεχνητή Νοημοσύνη αποδεικνύεται πρωτίστως χρήσιμη στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των εργασιακών διαδικασιών.
Οι αλλαγές ωστόσο που φέρει θα ξεπεράσουν κατά πολύ αυτό που μπορούμε να φανταστούμε σήμερα. Η ταχύτητα με την οποία οι ασφαλιστικές εταιρείες προσαρμόζονται σε αυτή τη νέα πραγματικότητα θα είναι καθοριστική. Στο εγγύς μέλλον, το παραδοσιακό επιχειρηματικό μοντέλο δεν θα είναι πλέον βιώσιμο.
Θα αλλάξει ή όχι ο τρόπος εργασίας;
Η ασφάλιση είναι ένα προϊόν που βασίζεται σε μια σχέση εμπιστοσύνης. Ενώ αυτή η εμπιστοσύνη μπορεί να παρουσιαστεί ψηφιακά, πρέπει να επαληθευτεί στις περιπτώσεις που υποβάλλονται οι αξιώσεις και αποζημιώνονται. Εδώ είναι που η ανθρώπινη υποστήριξη αποκτά τόσο μεγάλη σημασία.
Μόνο σε τέτοιες περιπτώσεις μπορεί ο πελάτης να κρίνει εάν το προϊόν τηρεί τις υποσχέσεις του. Οι ανθρώπινες σχέσεις και οι εξατομικευμένες συμβουλές θα γίνουν ολοένα και πιο καθοριστικοί παράγοντες στη μακροπρόθεσμη εξασφάλιση πιστότητας των πελατών.
Ο ρόλος της ανταλλαγής πληροφοριών;
Η ασφάλιση και η μοντελοποίηση κινδύνου πρέπει να εξειδικευτούν περισσότερο, η αποτελεσματικότητά τους να βελτιωθεί. Οι πελάτες αναμένουν εξατομικευμένες λύσεις. Η Τεχνητή Νοημοσύνη διευκολύνει τη δημιουργία λεπτομερών προφίλ κινδύνου, τη διατύπωση ιδιαίτερα στοχευμένων συστάσεων και την καθιέρωση νέων προσεγγίσεων, για παράδειγμα στην πρόληψη, την παρακολούθηση ή τη διανομή. Δεν αρκεί πλέον να στέλνετε μια επιστολή ή ένα τιμολόγιο δύο φορές το χρόνο.
Θα είναι απαραίτητοι οι άνθρωποι;
Δεν πρόκειται για επιλογή μεταξύ «εμείς ή η μηχανή», αλλά μάλλον για την εύρεση της σωστής ισορροπίας και τον προσδιορισμό του είδους της αλληλεπίδρασης. Οι συνήθεις εργασίες, όπως η συμπλήρωση εντύπων, μπορούν εύκολα να αυτοματοποιηθούν.
Η κατάσταση είναι διαφορετική όταν αντιμετωπίζουμε συναισθηματικά φορτισμένες καταστάσεις: όταν πρόκειται για ζητήματα όπως ασθένεια, απώλεια εργασίας, ατύχημα ή θάνατο, η επίδειξη ενσυναίσθησης είναι απαραίτητη. Οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι σε θέση να διαχειρίζονται τις δύσκολες στιγμές με την κατάλληλη ευαισθησία.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί στη συνέχεια να αποδειχθεί χρήσιμη, για παράδειγμα, διατυπώνοντας συστάσεις για δράση σε πραγματικό χρόνο, ώστε να διασφαλίζεται ότι οι συζητήσεις διεξάγονται με μέγιστη εν-συναίσθηση.
Και οι ασφαλιστικές τι πρέπει να κάνουν;
Ορισμένες ασφαλιστικές επιχειρήσεις κινδυνεύουν να μείνουν πίσω. Οι ευκαιρίες ανάπτυξης είναι αναμφισβήτητες και σημαντικές.
Ωστόσο, απαιτούν μια ορισμένη συνέπεια δράσης. Επί του παρόντος, ο ρυθμός που κινούνται οι ασφαλιστικές να είναι πολύ χαμηλοί.
Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Η κατάσταση σήμερα θυμίζει τη φούσκα των dot-com στα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν η πρόσβαση στο διαδίκτυο έγινε ευρέως διαδεδομένη, τονίζει η SVV. Tότε, όλοι αναρωτιόντουσαν τι αντίκτυπο θα είχε αυτή η εξέλιξη στις ασφάλειες.
Το ίδιο ισχύει και για την Τεχνητή Νοημοσύνη: ενώ οι δυνατότητές της είναι ακόμα δύσκολο να κατανοηθούν, είναι βέβαιο ότι θα μεταμορφώσει τον ασφαλιστικό κλάδο.
Σε τι βαθμό;
Προς το παρόν, η Τεχνητή Νοημοσύνη αποδεικνύεται πρωτίστως χρήσιμη στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των εργασιακών διαδικασιών.
Οι αλλαγές ωστόσο που φέρει θα ξεπεράσουν κατά πολύ αυτό που μπορούμε να φανταστούμε σήμερα. Η ταχύτητα με την οποία οι ασφαλιστικές εταιρείες προσαρμόζονται σε αυτή τη νέα πραγματικότητα θα είναι καθοριστική. Στο εγγύς μέλλον, το παραδοσιακό επιχειρηματικό μοντέλο δεν θα είναι πλέον βιώσιμο.
Θα αλλάξει ή όχι ο τρόπος εργασίας;
Η ασφάλιση είναι ένα προϊόν που βασίζεται σε μια σχέση εμπιστοσύνης. Ενώ αυτή η εμπιστοσύνη μπορεί να παρουσιαστεί ψηφιακά, πρέπει να επαληθευτεί στις περιπτώσεις που υποβάλλονται οι αξιώσεις και αποζημιώνονται. Εδώ είναι που η ανθρώπινη υποστήριξη αποκτά τόσο μεγάλη σημασία.
Μόνο σε τέτοιες περιπτώσεις μπορεί ο πελάτης να κρίνει εάν το προϊόν τηρεί τις υποσχέσεις του. Οι ανθρώπινες σχέσεις και οι εξατομικευμένες συμβουλές θα γίνουν ολοένα και πιο καθοριστικοί παράγοντες στη μακροπρόθεσμη εξασφάλιση πιστότητας των πελατών.
Ο ρόλος της ανταλλαγής πληροφοριών;
Η ασφάλιση και η μοντελοποίηση κινδύνου πρέπει να εξειδικευτούν περισσότερο, η αποτελεσματικότητά τους να βελτιωθεί. Οι πελάτες αναμένουν εξατομικευμένες λύσεις. Η Τεχνητή Νοημοσύνη διευκολύνει τη δημιουργία λεπτομερών προφίλ κινδύνου, τη διατύπωση ιδιαίτερα στοχευμένων συστάσεων και την καθιέρωση νέων προσεγγίσεων, για παράδειγμα στην πρόληψη, την παρακολούθηση ή τη διανομή. Δεν αρκεί πλέον να στέλνετε μια επιστολή ή ένα τιμολόγιο δύο φορές το χρόνο.
Θα είναι απαραίτητοι οι άνθρωποι;
Δεν πρόκειται για επιλογή μεταξύ «εμείς ή η μηχανή», αλλά μάλλον για την εύρεση της σωστής ισορροπίας και τον προσδιορισμό του είδους της αλληλεπίδρασης. Οι συνήθεις εργασίες, όπως η συμπλήρωση εντύπων, μπορούν εύκολα να αυτοματοποιηθούν.
Η κατάσταση είναι διαφορετική όταν αντιμετωπίζουμε συναισθηματικά φορτισμένες καταστάσεις: όταν πρόκειται για ζητήματα όπως ασθένεια, απώλεια εργασίας, ατύχημα ή θάνατο, η επίδειξη ενσυναίσθησης είναι απαραίτητη. Οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι σε θέση να διαχειρίζονται τις δύσκολες στιγμές με την κατάλληλη ευαισθησία.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί στη συνέχεια να αποδειχθεί χρήσιμη, για παράδειγμα, διατυπώνοντας συστάσεις για δράση σε πραγματικό χρόνο, ώστε να διασφαλίζεται ότι οι συζητήσεις διεξάγονται με μέγιστη εν-συναίσθηση.
Και οι ασφαλιστικές τι πρέπει να κάνουν;
Ορισμένες ασφαλιστικές επιχειρήσεις κινδυνεύουν να μείνουν πίσω. Οι ευκαιρίες ανάπτυξης είναι αναμφισβήτητες και σημαντικές.
Ωστόσο, απαιτούν μια ορισμένη συνέπεια δράσης. Επί του παρόντος, ο ρυθμός που κινούνται οι ασφαλιστικές να είναι πολύ χαμηλοί.
Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών