Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Τα super market κερδίζουν πελάτες από άλλα κανάλια - Καταναλωτές απαιτούν τιμές στα μέτρα τους

Τα super market κερδίζουν πελάτες από άλλα κανάλια - Καταναλωτές απαιτούν τιμές στα μέτρα τους
Ζυγίζουν και το ένα λεπτό παραπάνω
Σχετικά Άρθρα
Ο καταναλωτής έχει αλλάξει τα «φώτα» στις διοικήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, οι οποίες τρέχουν να προλάβουν τις επιθυμίες του, τις ανάγκες του και κυρίως να διαμορφώσουν μία τιμή στο ράφι για το προϊόν, η οποία όμως δεν πρέπει να ξεφύγει από τα δικά του δεδομένα ούτε λεπτό παραπάνω.
Το νέο μοντέλο της καταναλωτικής συμπεριφοράς, όπως και η πορεία των τιμών, αναλύθηκαν από τον Παναγιώτη Μπορετό, αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Circana, στο πλαίσιο της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ).

Ανέφερε ότι οι καταναλωτές το 2004 αναζητούσαν τη μείωση βάρους από τον περιορισμό του λίπους, το 2014 συνέχισαν τη δίαιτα με λιγότερες θερμίδες, για να φτάσουμε το 2024 να αναζητούν τη δίαιτα με περιορισμό υδατανθράκων, ενώ πλέον στρέφονται ακόμη και σε ενέσιμες θεραπείες με σκοπό τη μείωση του βάρους.

Ακόμη, ο καταναλωτής πηγαίνει στο σούπερ μάρκετ για να αγοράσει έτοιμο φαγητό, το οποίο με ζέσταμα 5 λεπτών είναι έτοιμο προς κατανάλωση.

Στα 144 εκατ. ευρώ τα φαγητά των 5 λεπτών

Αυτή η αγορά στην εγχώρια αγορά έχει πιάσει τζίρους στα επίπεδα των 144 εκατ. ευρώ και τρέχει με ρυθμούς 7,5% το χρόνο. Ωστόσο, η συμμετοχή στο σύνολο του λιανεμπορίου διαμορφώνεται μόλις στο 1,5%, όταν στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης βρίσκεται στο 16%.

Να σημειωθεί ότι στο πρώτο τρίμηνο η αγορά των τροφίμων από τα σούπερ μάρκετ ενισχύθηκε κατά 6,9% σε αξία και 4% με βάση τον όγκο.

Τι είπε στέλεχος στο ΒankingΝews

Μετά το πέρας της εκδήλωσης, υψηλόβαθμο στέλεχος βιομηχανίας τροφίμων είπε στον συντάκτη του bankingnews ότι η αύξηση της αξίας των σούπερ μάρκετ θα προέλθει από άλλα κανάλια τροφίμων, όπως και η αύξηση της αγοράς του έτοιμου φαγητού θα οφείλεται στη μετακίνηση καταναλωτών από άλλες επιχειρήσεις, χωρίς να τις προσδιορίζει.

Τα καλά νέα για τις τιμές

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, η οποία δραστηριοποιείται σε όλες τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, καταγράφονται θετικά νέα σε ό,τι αφορά τις τιμές στην εγχώρια και τη διεθνή αγορά.

Τα εγχώρια super market έχουν χαμηλές τιμές σε σχέση με την Ευρώπη

Με βάση τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, σε διάστημα 52 εβδομάδων η τιμή μονάδας στα βασικά αγαθά στην Ελλάδα αυξήθηκε οριακά μόλις κατά 0,1%, τη στιγμή που οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν στην Ολλανδία με 2,7%, το Ηνωμένο Βασίλειο με 1,8% και τη Γερμανία με 1,7%. Στην Ισπανία η αύξηση της τιμής μονάδας ήταν στα επίπεδα του 1,1%, στην Ιταλία 0,9%, ενώ η Γαλλία ήταν η μόνη με μείωση κατά -1,2% στην ίδια χρονική περίοδο.

Θετικές και οι πωλήσεις ανά τεμάχιο

Στο ίδιο χρονικό διάστημα αυξάνονται και οι πωλήσεις σε τεμάχια, με τη χώρα μας να έχει τη μεγαλύτερη αύξηση με 3,3%, όπως και η Ισπανία, που είχε το ίδιο ποσοστό. Η Ιταλία είχε αύξηση στα πωλούμενα τεμάχια κατά 1,8%, η Ολλανδία κατά 0,7%, η Γαλλία με 0,6% και η Γερμανία με 0,3%. Σύμφωνα με τον κ. Μπορετό, η εξήγηση της αύξησης των τεμαχίων οφείλεται στις χαμηλές τιμές.

Οι προσφορές θα επανέλθουν

Ο επικεφαλής της Circana έδωσε έμφαση στο καθεστώς των προσφορών, οι οποίες μειώθηκαν το πρώτο τρίμηνο λόγω των διοικητικών αλλαγών του Υπουργείου Ανάπτυξης, για να επισημάνει ότι το δεύτερο τρίμηνο του έτους θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση, καθώς οι προσφορές συμβάλλουν στην αποκλιμάκωση των τιμών.

Ν. Βέττας: Περιθώρια βελτίωσης έχουν οι μισθοί

Ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ, κ. Νίκος Βέττας, παρουσίασε την εικόνα της βιομηχανίας τροφίμων και τη συμμετοχή της στο ΑΕΠ.
Η βιομηχανία τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα πραγματοποιεί ετήσιο τζίρο περίπου 20 δισεκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων 7 δισεκατομμύρια προέρχονται από τις εξαγωγές. Παράλληλα, αποτελεί τον μεγαλύτερο εργοδότη στη χώρα, με περισσότερες από 376.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας.

Ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ μίλησε για τη χαμηλή αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η οποία όμως μπορεί να βελτιωθεί χάρη στο εξειδικευμένο προσωπικό με υψηλότερες αμοιβές.

Δεν θα ανεχτούμε αδικαιολόγητες αυξήσεις

Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, που έδωσε το παρών στην Ετήσια Γενική Συνέλευση του ΣΕΒΤ, μεταξύ άλλων, τόνισε δύο φορές ότι δεν θα ανεχτούμε αδικαιολόγητες αυξήσεις στα τρόφιμα.
Ο πρόεδρος του ΣΕΒΤ, κ. Γιάννης Γιώτης, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η βιομηχανία απορρόφησε ένα μέρος από τα αυξημένα κόστη, αντιμετωπίζοντας με σεβασμό τους καταναλωτές.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης