Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Η ΡΑΣ έστελνε επιστολές στον ΟΣΕ μετά από… καταγγελίες επιβατών αλλά δεν έκανε ελέγχους

Η ΡΑΣ έστελνε επιστολές στον ΟΣΕ μετά από… καταγγελίες επιβατών αλλά δεν έκανε ελέγχους
Η απερχόμενη διοίκηση του ΟΣΕ δεν έδειξε γρήγορα αντανακλαστικά με συνέπεια ο Σιδηρόδρομος να έχει το πιο θανατηφόρο δυστύχημα στην ιστορία του.
Αδιαφορία για τα επίπεδα ασφαλείας του Σιδηροδρομικού δικτύου εντοπίζονται από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για τη διοίκηση του ΟΣΕ ενώ οι πρώτοι που κατανόησαν ότι κάτι δεν πάει καλά ήταν οι ίδιοι επιβάτες , οι οποίοι με περισσότερες από 4.000 καταγγελίες μόνο το 2022 χτύπησαν πρώτοι το «καμπανάκι» αλλά δεν κατάφεραν να αποτρέψουν τα Τέμπη.
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων κινητοποιήθηκε έγκαιρα από τα διατυπωμένα παράπονα των επιβατών.
Από τον περασμένο Οκτώβριο είχε εντοπίσει το πρόβλημα εκπαίδευσης των σταθμαρχών για να επανέλθει τον Ιανουάριο του 2023 αλλά και τέσσερις ημέρες πριν το τραγικό δυστύχημα.
Η απερχόμενη διοίκηση του ΟΣΕ δεν έδειξε γρήγορα αντανακλαστικά με συνέπεια ο Σιδηρόδρομος να έχει το πιο θανατηφόρο δυστύχημα στην ιστορία του.

Το κενό της Αρχής Διερεύνησης Ατυχημάτων

Η απουσία της Αρχής Διερεύνησης Ατυχημάτων από το 2014 μέχρι σήμερα παρείχε στον ΟΣΕ το δικαίωμα να ελέγχει τον εαυτό του με τους δικούς του όρους βάζοντας τον πήχη ασφάλειας πιο χαμηλά καθώς ο Οργανισμός ως διαχειριστής των υποδομών δεν ένοιωθε πίεση λόγω της απουσίας της Αρχής, η οποία με βάση τη νομοθεσία που να σημειωθεί δεν υλοποιήθηκε ποτέ, θα διάθετε καταρτισμένο τεχνικό προσωπικό που έκανε ελέγχους στον ΟΣΕ .
Οι απαντήσεις του ΟΣΕ στην ΡΑΣ σε ελεύθερη μετάφραση προστάτευαν τις δικές του ευθύνες όπου υπήρχαν.

Τα στοιχεία και οι επιστολές της ΡΑΣ .

Το ΒΝ έχει στη διάθεση του τρεις επιστολές της ΡΑΣ προς τον ΟΣΕ που εντοπίζει τα προβλήματα ασφάλειας χάρη στις καταγγελίες των επιβατών.
Η πρώτη με ημερομηνία 26 /10/2022 με Τίτλο Ενημέρωση για την ασφάλεια κυκλοφορίας στα δίκτυα αναφορικά με εκτροχιασμους σε αλλαγές τροχιάς.
Η ΡΑΣ απαιτεί άμεση ενημέρωση από τον ΟΣΕ για τα συμβάντα εκτροχιασμού τα οποία έλαβαν χώρα στον Σ.Σ. Λιανοκλαδίου και τον Σ.Σ Τιθορέας στις 10 και 21 Οκτωβρίου 2022 αντίστοιχα. Η ΡΑΣ διαπιστώνει την ύπαρξη προβλημάτων στις αλλαγές τροχιάς.
Τα τεχνικά αυτά προβλήματα εντοπίζονται στην πλειοψηφία τους σχετίζονται με απώλεια ελέγχου αιχμών και με το σύστημα των αλλαγών στο σύνολο του.
(Πρόκειται για το πρώτο καμπανάκι.)
1679845791902.jpg
Το δεύτερο έγγραφο της ΡΑΣ με ημερομηνία 20 /1/2023 .

Με τίτλο « Ενημέρωση σχετικά με την ασφάλεια κυκλοφορίας στο δίκτυο αναφορικά με εκτροχιασμους σε αλλαγές τροχιάς.»
Στο έγγραφο αναγράφεται ότι «Σύμφωνα με τα πορίσματα στο συμβάν στις 10 Οκτωβρίου αιτία ήταν η Μη ορθή διευθέτηση της αλλαγής τροχιάς Νο 24 από τον σταθμάρχη και σε αυτό της 21 Οκτωβρίου η σταθμάρχης δεν έλαβε υπόψη τη δυσλειτουργία του συστήματος σηματοδότησης (βλάβη ψευδούς ένδειξης κατάληψης κυκλώματος 18)
Και στις δύο περιπτώσεις, σύμφωνα με τις πορισματικές υποθέσεις καθίσταται σαφές ότι οι εκτροχιασμοί οφείλονται σε ανθρώπινο παράγοντα (λάθος χειρισμών σταθμάρχη.)
1679845791919.jpg
Το τρίτο έγγραφο της ΡΑΣ πριν τα Τέμπη με ημερομηνία 24/2/2023.

Η επιστολή της ΡΑΣ προς τη διοίκηση του ΟΣΕ με κοινοποίηση στην Hellenic Train με αριθμό πρωτοκόλλου 626 δεν στάθηκε ικανή να αποτρέψει το επερχόμενο δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς.
Η ΡΑΣ ζήτησε διαβεβαιώσεις από τη διοικηση του ΟΣΕ Και ενημέρωση λεπτομερής για τις ενέργειες στις οποίες είχε προβεί ή σκοπεύετε να προβείτε προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα της μη έγκαιρης αποκατάστασης βλαβών σε αλλαγές τροχιάς (σχ.4 αναφορά σε γνωστή βλάβη ψευδούς ένδειξης) .
Προσθέτει τέλος όσον αφορά στη μη ορθή διευθέτηση της αλλαγής τροχιάς από σταθμάρχη θα θέλαμε να σας ενημερώσετε να αναλύθηκαν περαιτέρω οι παράγοντες που οδήγησαν το προσωπικό του ΟΣΕ σε αυτό (ελλιπής εκπαίδευση , κόπωση προσωπικού, άλλος παράγοντας) και αν λήφθηκαν η πρόκειται να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπισή τους.
Τα θέματα λανθασμένων ενδείξεων και εκπαίδευσης είχαν τεθεί με τον πιο επίσημο τρόπο στη διοίκηση του ΟΣΕ από τον περασμένο Οκτώβριο.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης