Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Commerzbank: Η κόλαση στις εφοδιαστικές αλυσίδες «καίει» οικονομία και επιχειρήσεις - Και τα χειρότερα έπονται...

Commerzbank: Η κόλαση στις εφοδιαστικές αλυσίδες «καίει» οικονομία και επιχειρήσεις - Και τα χειρότερα έπονται...
Τα «μποτιλιαρίσματα» στα λιμάνια είναι άνευ προηγουμένου, με αποτέλεσμα οι παραδόσεις να καθυστερούν…

Μεγάλα είναι τα προβλήματα τα οποία διαπιστώνονται, σε ό,τι αφορά τις εφοδιαστικές αλυσίδες, με τα lockdown στην Κίνα και τον πόλεμο στην Ουκρανία να αποτελούν αρνητικό επιταχυντή εξελίξεων, παρεμποδίζοντας τη δραστηριότητα σε παγκόσμιο επίπεδο, αναφέρει η Commerzbank.
Μοιραία, η παγκόσμια οικονομία θα επιβραδυνθεί περαιτέρω, ενώ οι πληθωριστικές πιέσεις θα ενταθούν.
Σύμφωνα με τη γερμανική τράπεζα, ο συνδυασμός των περιορισμών προσφοράς και της ισχυρής παγκόσμιας ζήτησης έχει διαταράξει τις αλυσίδες εφοδιασμού και έχει προκαλέσει ελλείψεις.
Αυτό, με τη σειρά του, επιβράδυνε την οικονομική ανάπτυξη και προκάλεσε αυξήσεις τιμών, σε ορισμένες περιπτώσεις απότομες.
Image loading...
Σημεία συμφόρησης

Πεδίο δόξης λαμπρόν… σε σχέση με τη συμφόρηση που παρατηρείται στις εφοδιαστικές αλυσίδες είναι η περιορισμένη χωρητικότητα των μεγάλων λιμένων οι οποίοι δέχονται εμπορευματοκιβώτια.
Τα «μποτιλιαρίσματα» είναι άνευ προηγουμένου, με αποτέλεσμα οι παραδόσεις να καθυστερούν.
Με βάση δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για τις θέσεις των πλοίων, το Kiel Institute for the World Economy καθορίζει το ποσοστό των εμπορευμάτων που μεταφέρονται διά θαλάσσης σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε αναμονή (ακριβέστερα, σε πλοία που κινούνται με λιγότερο από 1 κόμβο).
Πιο πρόσφατα, το ποσοστό των «κολλημένων» προϊόντων αυξήθηκε και πάλι σημαντικά, στο 12% (Διάγραμμα 1).
Αυτό οφείλεται στα κινεζικά λιμάνια, όπου τα lockdowns καθυστερούν τις εργασίες.
Επίσης, επειδή η ναυτιλιακή κίνηση επιβραδύνεται, η χωρητικότητα είναι περιορισμένη και οι ναύλοι υψηλοί.
Ο παγκόσμιος δείκτης Freightos Baltic, ο οποίος βασίζεται στους ναύλους για 12 θαλάσσιες διαδρομές, και ο δείκτης Drewry για 28 σημαντικές αεροπορικές διαδρομές για τους ναύλους αεροπορικών μεταφορών συνεχίζουν να βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα (Διάγραμμα 2).
Image loading...
Βιομηχανική παραγωγή…

Η συμφόρηση στην παραγωγή ημιαγωγών επιβραδύνει πολλούς τομείς - ιδιαίτερα την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ωστόσο, τα δεδομένα τιμών είναι διαθέσιμα μόνο για μνήμες ημιαγωγών, οι οποίες χρησιμοποιούνται ιδίως σε υπολογιστές.
Αυτές οι τιμές μειώθηκαν το φθινόπωρο, αλλά αυξήθηκαν ξανά από τον Δεκέμβριο σε ισοζύγιο (Διάγραμμα 3).
Image loading...
Αυτό είναι ασυνήθιστο καθώς αυτές οι τιμές πέφτουν με μακροπρόθεσμη τάση.
Το Susquehanna Financial Group, το οποίο παρακολουθεί τους χρόνους παράδοσης chip, κατέγραψε νέο υψηλό 26,6 εβδομάδων τον Μάρτιο μετά από 26,2 εβδομάδες τον Φεβρουάριο.
Άλλωστε, οι χρόνοι παράδοσης αυξάνονται πολύ πιο αργά από πέρυσι.
Μετά τον διπλασιασμό το πρώτο εξάμηνο του 2021, οι ευρωπαϊκές τιμές χάλυβα έπεσαν τον Ιούλιο.
Ύστερα από μερικούς μήνες σταθερότητας, ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία (Διάγραμμα 4).
Image loading...
Πρώτες ύλες

Τα σημεία συμφόρησης στις πρώτες ύλες παρατηρούνται, για παράδειγμα, στις αγορές των δύο σημαντικότερων βιομηχανικών μετάλλων, του χαλκού και του αλουμινίου.
Οι τιμές και για τα δύο μέταλλα εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλές. (Διάγραμμα 5).
Image loading...
Τα στοιχεία των αποθεμάτων δείχνουν επίσης ότι η ένταση στις αγορές χαλκού και αλουμινίου εξακολουθεί να είναι υψηλή.
Για τον χαλκό (Διάγραμμα 6), τα αποθέματα είναι ακόμη χαμηλότερα από ό,τι πριν από ένα χρόνο, όταν ήταν ήδη σημαντικά χαμηλότερα από ό,τι ήταν σε αυτό το σημείο τα πέντε χρόνια πριν από την πανδημία.
Image loading...
Τα ρουλεμάν αλουμινίου (Διάγραμμα 7) προσφέρουν παρόμοια εικόνα.
Οι μετοχές πέφτουν σχεδόν συνεχώς από τον Μάρτιο του περασμένου έτους.
Ως αποτέλεσμα, οι αποθήκες είναι λιγότερο γεμάτες από ό,τι τα τελευταία χρόνια.
Image loading...
Η ξυλεία, η οποία χρησιμοποιείται σε πολλούς τομείς όπως οι κατασκευές, η παραγωγή επίπλων και χαρτιού και ως υλικό συσκευασίας, έχει επίσης μεγάλη ζήτηση αυτήν τη στιγμή.
Ιδιαίτερα οι παλέτες είναι απαραίτητες σε πολλούς τομείς των μεταφορών και επί του παρόντος είναι ελλιπείς επειδή τα εμπορεύματα συσσωρεύονται παντού.
Η εξέλιξη της τιμής του συμπαγούς ξύλου για παλέτες προσφέρει μια ένδειξη αντίστοιχων εντάσεων στον τομέα των πρώτων υλών, με άμεσο αντίκτυπο στα logistics.
Ο δείκτης τιμών είχε κορυφωθεί τον Αύγουστο (Διάγραμμα 8).
Image loading...
Στη συνέχεια, οι τιμές μειώθηκαν κατά περίπου 20%.
Φέτος, οι τιμές αυξήθηκαν και πάλι κατακόρυφα.
Ανάλογη είναι η κατάσταση και με το ξύλο που χρησιμοποιείται ως συσκευασία (κιβώτια κ.λπ.).
Image loading...
Δεν υπάρχει χαλάρωση…

Τον τελευταίο μήνα, οι εντάσεις δεν έχουν μειωθεί.
Στις θαλάσσιες μεταφορές, οι χρόνοι αναμονής αυξήθηκαν ξανά και οι ναύλοι παραμένουν υψηλοί.
Οι πρώτες ύλες είναι επίσης πολύ ακριβές, ακόμη και αν οι τιμές έχουν «διορθωθεί».
Οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία μάλλον δεν είναι ακόμη πλήρως ορατές.
Το ίδιο ισχύει και για τα κινεζικά lockdown.
Τα σημεία συμφόρησης είναι πιθανό να συνεχίσουν να επιβαρύνουν την οικονομία και να εντείνουν τις πληθωριστικές πιέσεις.
Image loading...
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης