Διαχειρίσιμες οι επιπτώσεις των δασμών Κίνας-ΗΠΑ για τη ναυτιλία, αλλά οι κίνδυνοι παραμένουν, αναφέρει η Fitch
Οι ναυτιλιακές εταιρείες (εμπορευματοκιβώτια και ξηρό φορτίο) θα επηρεαστούν σημαντικά από το μπαράζ δασμών που προανήγγειλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Κίνα, ωστόσο ο αντίκτυπος εκτιμάται, επί του παρόντος, διαχειρίσιμος, σύμφωνα με όσα αναφέρει η Fitch Ratings.
Παράλληλα, ο αντίκτυπος θα εξαρτηθεί και από το τελικό ύψους των εμπορικών δασμών στις εισαγωγές και την πιθανή ευελιξία των ναυτιλιακών εταιρειών, επισημαίνει ο αμερικανικός οίκος.
Από τους δασμούς αναμένεται να επηρεαστεί το περίπου 10% των προϊόντων που μεταφέρουν οι ναυτιλιακές εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού φορτίου από την Κίνα στις Η.Π.Α., με το αντίστοιχο ποσοστό εναλλάξ να διαμορφώνεται στο 2%.
Μεγαλύτερη έκθεση στον κίνδυνο παρουσιάζουν οι ηγέτιδες του κλάδου, οι Maersk Line, Hapag-Lloyd και COSCO.
Επίσης, μικρότερες ασιατικές ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων, συμπεριλαμβανομένων των Yang Ming, Evergreen και OOIL, παρουσιάζουν μεγάλη έκθεση σε συναλλαγές μέσω Ειρηνικού, ήτοι 40%.
Επισημαίνεται ότι το Δ.Ν.Τ. αναμένει η ανάπτυξη της παγκόσμιας εμπορικής δραστηριότητας του εμπορίου να διαμορφωθεί σε 4,6% το 2018.
Δύσκολο να παραμείνουν κερδοφόρες οι ναυτιλιακές εμπορευματοκιβωτίων το 2018
Η βελτιωμένη κερδοφορία που παρουσίασαν οι ναυτιλιακές εμπορευματοκιβωτίων κατά το περασμένο έτος κρίνεται αμφίβολο αν συνεχιστεί εντός του 2018, ανέφερε σε έκθεσή της (τον Μάρτιο 2018) η Fitch Ratings, υπογραμμίζοντας πως, το γεγονός ότι ορισμένες εταιρείες παρέμειναν ζημιογόνες το 2017, υπογραμμίζει την εκτεταμένη αδυναμία των θεμελιωδών οικονομικών λόγω της συνεχιζόμενης πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας.
Επισημαίνεται ότι, για το σύνολο του 2017, η ηγέτιδα του κλάδου, η δανική Maersk Line, παρουσίασε κέρδη προ φόρων ύψους 634 εκατ. δολαρίων το 2017, σε σύγκριση με ζημίες 421 εκατ. ένα χρόνο νωρίτερα.
Οι υψηλότεροι ναύλοι υποστήριξαν τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών του κλάδου το 2017, ωστόσο οι δαπάνες αυξήθηκαν λόγω των υψηλότερων τιμών καυσίμων. Ωστόσο, δεν είναι σαφές ότι θα διατηρηθούν υψηλότερα ναύλα.
Επίσης, ο δείκτης εμπορευματοκιβωτίων -Shanghai Containerized- ήταν κατά μέσο όρο 27% υψηλότερος το 2017 από ό,τι το 2016.
Ο αμερικανικός οίκος έχει ορίσει σε αρνητικές τις προοπτικές (outlook) για τον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο, καθώς δεν αναμένει σημαντική βελτίωση των θεμελιωδών οικονομικών μεγεθών της αγοράς κατά το 2018.
Ο οίκος ανέφερε τον περασμένο Δεκέμβριο πως τόσο στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων όσο και στα δεξαμενόπλοια, παρατηρείται μία ανάκαμψη της δραστηριότητας τους τελευταίους μήνες χάρη στο βελτιωμένο οικονομικό κλίμα παγκοσμίως.
Ωστόσο, η διατήρηση της τάσης παραμένει αβέβαιη, επισημαίνεται.
Ο τομέας των δεξαμενόπλοιων (στις μεταφορές και τις κατασκευές) αναμένεται να αντιμετωπίσει αυξημένη πίεση το 2018, σε συνέχεια των μη ικανοποιητικών επιδόσεων του τρέχοντος έτους.
Ο οίκος αναμένει η ζήτηση για δεξαμενόπλοια να αυξηθεί κατά περίπου 4% το 2018, στηριζόμενη από την αύξηση της παγκόσμιας κατανάλωσης πετρελαίου, τις υψηλότερες εξαγωγές των Η.Π.Α. και τη μείωση των αποθεμάτων πετρελαίου.
Η Fitch προβλέπει πως η αύξηση της συνολικής προσφοράς θα υπερβεί το 5,5% το 2018, ξεπερνώντας κατά πάσα πιθανότητα την αύξηση του όγκου των μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων, κατά 4,5%.
www.bankingnews.gr
Παράλληλα, ο αντίκτυπος θα εξαρτηθεί και από το τελικό ύψους των εμπορικών δασμών στις εισαγωγές και την πιθανή ευελιξία των ναυτιλιακών εταιρειών, επισημαίνει ο αμερικανικός οίκος.
Από τους δασμούς αναμένεται να επηρεαστεί το περίπου 10% των προϊόντων που μεταφέρουν οι ναυτιλιακές εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού φορτίου από την Κίνα στις Η.Π.Α., με το αντίστοιχο ποσοστό εναλλάξ να διαμορφώνεται στο 2%.
Μεγαλύτερη έκθεση στον κίνδυνο παρουσιάζουν οι ηγέτιδες του κλάδου, οι Maersk Line, Hapag-Lloyd και COSCO.
Επίσης, μικρότερες ασιατικές ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων, συμπεριλαμβανομένων των Yang Ming, Evergreen και OOIL, παρουσιάζουν μεγάλη έκθεση σε συναλλαγές μέσω Ειρηνικού, ήτοι 40%.
Επισημαίνεται ότι το Δ.Ν.Τ. αναμένει η ανάπτυξη της παγκόσμιας εμπορικής δραστηριότητας του εμπορίου να διαμορφωθεί σε 4,6% το 2018.
Δύσκολο να παραμείνουν κερδοφόρες οι ναυτιλιακές εμπορευματοκιβωτίων το 2018
Η βελτιωμένη κερδοφορία που παρουσίασαν οι ναυτιλιακές εμπορευματοκιβωτίων κατά το περασμένο έτος κρίνεται αμφίβολο αν συνεχιστεί εντός του 2018, ανέφερε σε έκθεσή της (τον Μάρτιο 2018) η Fitch Ratings, υπογραμμίζοντας πως, το γεγονός ότι ορισμένες εταιρείες παρέμειναν ζημιογόνες το 2017, υπογραμμίζει την εκτεταμένη αδυναμία των θεμελιωδών οικονομικών λόγω της συνεχιζόμενης πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας.
Επισημαίνεται ότι, για το σύνολο του 2017, η ηγέτιδα του κλάδου, η δανική Maersk Line, παρουσίασε κέρδη προ φόρων ύψους 634 εκατ. δολαρίων το 2017, σε σύγκριση με ζημίες 421 εκατ. ένα χρόνο νωρίτερα.
Οι υψηλότεροι ναύλοι υποστήριξαν τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών του κλάδου το 2017, ωστόσο οι δαπάνες αυξήθηκαν λόγω των υψηλότερων τιμών καυσίμων. Ωστόσο, δεν είναι σαφές ότι θα διατηρηθούν υψηλότερα ναύλα.
Επίσης, ο δείκτης εμπορευματοκιβωτίων -Shanghai Containerized- ήταν κατά μέσο όρο 27% υψηλότερος το 2017 από ό,τι το 2016.
Ο αμερικανικός οίκος έχει ορίσει σε αρνητικές τις προοπτικές (outlook) για τον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο, καθώς δεν αναμένει σημαντική βελτίωση των θεμελιωδών οικονομικών μεγεθών της αγοράς κατά το 2018.
Ο οίκος ανέφερε τον περασμένο Δεκέμβριο πως τόσο στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων όσο και στα δεξαμενόπλοια, παρατηρείται μία ανάκαμψη της δραστηριότητας τους τελευταίους μήνες χάρη στο βελτιωμένο οικονομικό κλίμα παγκοσμίως.
Ωστόσο, η διατήρηση της τάσης παραμένει αβέβαιη, επισημαίνεται.
Ο τομέας των δεξαμενόπλοιων (στις μεταφορές και τις κατασκευές) αναμένεται να αντιμετωπίσει αυξημένη πίεση το 2018, σε συνέχεια των μη ικανοποιητικών επιδόσεων του τρέχοντος έτους.
Ο οίκος αναμένει η ζήτηση για δεξαμενόπλοια να αυξηθεί κατά περίπου 4% το 2018, στηριζόμενη από την αύξηση της παγκόσμιας κατανάλωσης πετρελαίου, τις υψηλότερες εξαγωγές των Η.Π.Α. και τη μείωση των αποθεμάτων πετρελαίου.
Η Fitch προβλέπει πως η αύξηση της συνολικής προσφοράς θα υπερβεί το 5,5% το 2018, ξεπερνώντας κατά πάσα πιθανότητα την αύξηση του όγκου των μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων, κατά 4,5%.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών