Οι αξιολογήσεις υποστηρίζονται από την ισχυρή ευελιξία χρηματοδότησης της Γαλλίας ως βασικού μέλους της ευρωζώνης με πρόσβαση σε μεγάλες και ευέλικτες κεφαλαιαγορές και με κεντρικό δημόσιο χρέος εξ ολοκλήρου σε ευρώ
Σε «ΑΑ» διατήρησε την μακροπρόθεσμη πιστοληπτική ικανότητα της Γαλλίας, ο οίκος αξιολόγησης Fitch, σύμφωνα με σημερινή (28 Ιουλίου 2017) έκθεση, διατηρώντας παράλληλα τις προοπτικές επαναξιολόγησης (outlook) σταθέρες.
Οι βαθμολογίες της Γαλλίας αντανακλούν μία ισορροπημένη και πλούσια οικονομία, μια μακροοικονομική σταθερότητα, όπως και ισχυρά και αποτελεσματικά πολιτικά και κοινωνικά θεσμικά όργανα, με υψηλό δείκτη δημόσιου χρέους / ΑΕΠ και δημοσιονομικά ελλείμματα που προκάλεσαν οι υψηλές δημόσιες δαπάνες.
Οι αξιολογήσεις υποστηρίζονται από την ισχυρή ευελιξία χρηματοδότησης της Γαλλίας ως βασικού μέλους της ευρωζώνης με πρόσβαση σε μεγάλες και ευέλικτες κεφαλαιαγορές και με κεντρικό δημόσιο χρέος εξ ολοκλήρου σε ευρώ.
Η νίκη του Εmmanuel Macron κατά της Marine Le Pen, στις προεδρικές εκλογές του Μαΐου 2017, απομάκρυνε τον κίνδυνο πολιτικής αναταραχής στη Γαλλία και στην ευρύτερη Ευρώπη.
Οι εκλογές της Εθνικής Συνέλευσης τον Ιούνιο 2017, έδωσαν μεγάλη πλειοψηφία στο κόμμα του Macron, υπό τον όρο ότι ο νέος πρόεδρος θα έχει ισχυρή εντολή να κυβερνήσει.
Αυτές οι εξελίξεις συνέπεσαν με την ενίσχυση της οικονομικής ανάκαμψης και μαζί παρέχουν στη νέα διοίκηση ευκαιρία για τη θέσπιση του προγράμματος μεταρρυθμίσεων.
Τα σχετικά υψηλά ποσοστά αποχής στις προεδρικές και κοινοβουλευτικές εκλογές υποδηλώνουν ότι τα εκλογικά αποτελέσματα μπορεί να μπορεί να μην αντανακλούν το ίδιο ως προς τη δημόσια αποδοχή των προτάσεων Macron.
Τα δημοσιονομικά αποτελέσματα παραμένουν η βασική αδυναμία της Γαλλίας.
Το χρέος της γενικής κυβέρνησης προβλέπεται από τη Fitch, να φτάσει στο ανώτατο όριο του 97% του ΑΕΠ το 2019, περιορίζοντας την ικανότητα της Γαλλίας να αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις.
Με το χρέος στις περισσότερες χώρες της ευρωζώνης να έχει κορυφωθεί τα τελευταία τρία χρόνια, η Fitch προβλέπει ότι η Γαλλία θα είναι ένα από τα λίγα κράτη της ευρωζώνης, των οποίων τα βάρη του ΑΕΠ θα συνεχίσουν να αυξάνονται στη συνέχεια.
Η νέα κυβέρνηση έχει θέσει ως προτεραιότητα τη μείωση των δαπανών και έχει δεσμευτεί να εκπληρώσει την προθεσμία της ΕΕ για μείωση του ελλείμματος της Γαλλίας κάτω από το 3% του ΑΕΠ το 2017, από 3,4% το 2016.
Οι εκτιμήσεις της ανεξάρτητης αρχής ελέγχου, που ανακοινώθηκαν τον Ιούνιο του 2017, έκαναν λόγο για έλλειμμα 3,2% του ΑΕΠ το 2017, αλλά οι αρχές έχουν δεσμευτεί για εφαρμογή μέτρων 4,5 δισ. ευρώ (0,2% του ΑΕΠ) για τη μείωση του ελλείματος. Σύμφωνα με τη Fitch, η τήρηση των κανόνων της ΕΕ (στο πλαίσιο μιας εκλογικής πλατφόρμας υπέρ της ΕΕ), μαζί με τη βελτίωση των μακροοικονομικών επιδόσεων, καθιστά απίθανη την αποτυχία του στόχου.
Το έλλειμμα 0,5% του ΑΕΠ έως το 2022 συνεπάγεται σταθεροποίηση της τάξης του 2,9% του ΑΕΠ από το επίπεδο του 2016.
Η πορεία της αύξησης του ΑΕΠ επιταχύνθηκε, σύμφωνα με την πιο ισχυρή ανάκαμψη της ευρωζώνης και την παγκόσμια ανάκαμψη.
Η Fitch προβλέπει την αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ στο 1,6% το 2017, αφού οι προσωρινές παράμετροι επιβράδυναν τη δραστηριότητα το 2016.
Η εγχώρια ζήτηση εξακολουθεί να υποστηρίζεται από την έντονη αύξηση της απασχόλησης (η καθαρή δημιουργία θέσεων απασχόλησης, έφθασε στο υψηλότερο επίπεδο από το 2007) την ευνοϊκή νομισματική και δημοσιονομική κατάσταση και το χαμηλό πληθωρισμό.
Για το 2018 και το 2019, η Fitch αναμένει ότι η αύξηση της τιμής του πετρελαίου που σχετίζεται με την κατανάλωση θα μετριαστεί από τις προβλεπόμενες φορολογικές περικοπές της κυβέρνησης, με πρόβλεψη για αύξηση του ΑΕΠ στο 1,6% το 2018 και 1,4% το 2019.
Η δυνητική ανάπτυξη εκτιμάται από τη Fitch στο 1,2%.
www.bankingnews.gr
Οι βαθμολογίες της Γαλλίας αντανακλούν μία ισορροπημένη και πλούσια οικονομία, μια μακροοικονομική σταθερότητα, όπως και ισχυρά και αποτελεσματικά πολιτικά και κοινωνικά θεσμικά όργανα, με υψηλό δείκτη δημόσιου χρέους / ΑΕΠ και δημοσιονομικά ελλείμματα που προκάλεσαν οι υψηλές δημόσιες δαπάνες.
Οι αξιολογήσεις υποστηρίζονται από την ισχυρή ευελιξία χρηματοδότησης της Γαλλίας ως βασικού μέλους της ευρωζώνης με πρόσβαση σε μεγάλες και ευέλικτες κεφαλαιαγορές και με κεντρικό δημόσιο χρέος εξ ολοκλήρου σε ευρώ.
Η νίκη του Εmmanuel Macron κατά της Marine Le Pen, στις προεδρικές εκλογές του Μαΐου 2017, απομάκρυνε τον κίνδυνο πολιτικής αναταραχής στη Γαλλία και στην ευρύτερη Ευρώπη.
Οι εκλογές της Εθνικής Συνέλευσης τον Ιούνιο 2017, έδωσαν μεγάλη πλειοψηφία στο κόμμα του Macron, υπό τον όρο ότι ο νέος πρόεδρος θα έχει ισχυρή εντολή να κυβερνήσει.
Αυτές οι εξελίξεις συνέπεσαν με την ενίσχυση της οικονομικής ανάκαμψης και μαζί παρέχουν στη νέα διοίκηση ευκαιρία για τη θέσπιση του προγράμματος μεταρρυθμίσεων.
Τα σχετικά υψηλά ποσοστά αποχής στις προεδρικές και κοινοβουλευτικές εκλογές υποδηλώνουν ότι τα εκλογικά αποτελέσματα μπορεί να μπορεί να μην αντανακλούν το ίδιο ως προς τη δημόσια αποδοχή των προτάσεων Macron.
Τα δημοσιονομικά αποτελέσματα παραμένουν η βασική αδυναμία της Γαλλίας.
Το χρέος της γενικής κυβέρνησης προβλέπεται από τη Fitch, να φτάσει στο ανώτατο όριο του 97% του ΑΕΠ το 2019, περιορίζοντας την ικανότητα της Γαλλίας να αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις.
Με το χρέος στις περισσότερες χώρες της ευρωζώνης να έχει κορυφωθεί τα τελευταία τρία χρόνια, η Fitch προβλέπει ότι η Γαλλία θα είναι ένα από τα λίγα κράτη της ευρωζώνης, των οποίων τα βάρη του ΑΕΠ θα συνεχίσουν να αυξάνονται στη συνέχεια.
Η νέα κυβέρνηση έχει θέσει ως προτεραιότητα τη μείωση των δαπανών και έχει δεσμευτεί να εκπληρώσει την προθεσμία της ΕΕ για μείωση του ελλείμματος της Γαλλίας κάτω από το 3% του ΑΕΠ το 2017, από 3,4% το 2016.
Οι εκτιμήσεις της ανεξάρτητης αρχής ελέγχου, που ανακοινώθηκαν τον Ιούνιο του 2017, έκαναν λόγο για έλλειμμα 3,2% του ΑΕΠ το 2017, αλλά οι αρχές έχουν δεσμευτεί για εφαρμογή μέτρων 4,5 δισ. ευρώ (0,2% του ΑΕΠ) για τη μείωση του ελλείματος. Σύμφωνα με τη Fitch, η τήρηση των κανόνων της ΕΕ (στο πλαίσιο μιας εκλογικής πλατφόρμας υπέρ της ΕΕ), μαζί με τη βελτίωση των μακροοικονομικών επιδόσεων, καθιστά απίθανη την αποτυχία του στόχου.
Το έλλειμμα 0,5% του ΑΕΠ έως το 2022 συνεπάγεται σταθεροποίηση της τάξης του 2,9% του ΑΕΠ από το επίπεδο του 2016.
Η πορεία της αύξησης του ΑΕΠ επιταχύνθηκε, σύμφωνα με την πιο ισχυρή ανάκαμψη της ευρωζώνης και την παγκόσμια ανάκαμψη.
Η Fitch προβλέπει την αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ στο 1,6% το 2017, αφού οι προσωρινές παράμετροι επιβράδυναν τη δραστηριότητα το 2016.
Η εγχώρια ζήτηση εξακολουθεί να υποστηρίζεται από την έντονη αύξηση της απασχόλησης (η καθαρή δημιουργία θέσεων απασχόλησης, έφθασε στο υψηλότερο επίπεδο από το 2007) την ευνοϊκή νομισματική και δημοσιονομική κατάσταση και το χαμηλό πληθωρισμό.
Για το 2018 και το 2019, η Fitch αναμένει ότι η αύξηση της τιμής του πετρελαίου που σχετίζεται με την κατανάλωση θα μετριαστεί από τις προβλεπόμενες φορολογικές περικοπές της κυβέρνησης, με πρόβλεψη για αύξηση του ΑΕΠ στο 1,6% το 2018 και 1,4% το 2019.
Η δυνητική ανάπτυξη εκτιμάται από τη Fitch στο 1,2%.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών