Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Bloomberg: Τα μεταχειρισμένα της Volkswagen έχουν ακόμα πέραση – Από -0,3% ως -0,6% η πτώση των τιμών τους

Bloomberg: Τα μεταχειρισμένα της Volkswagen έχουν ακόμα πέραση – Από -0,3% ως -0,6% η πτώση των τιμών τους
Ακόμα μετά το σκάνδαλο υπήρχε μεγάλη ζήτηση για μερικά οχήματα με μηχανές ντίζελ και οι οδηγοί τα πλήρωναν και πιο ακριβά κατά 13%
Η αξία των περίπου 500.000 αυτοκινήτων της Volkswagen που επηρεάζονται από το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων υποχώρησε από 8% ως 14,5%, τη στιγμή που η αξία των ίδιων μοντέλων τα οποία κινούνται με αέριο μειώθηκε κατά 1,8%.
Κάτι που σύμφωνα με το Bloomberg δείχνει ότι το σκάνδαλο μπορεί να επηρεάσει τη φήμη του γερμανικού κολοσσού.
Η πτώση των τιμών δεν προκαλεί έκπληξη, αλλά η συμπεριφορά των οδηγών είναι εκείνη που εντυπωσιάζει.
Συγκεκριμένα, οι τιμές των Volkswagen με μηχανές ντίζελ δεν έχουν μειωθεί σχεδόν καθόλου στη δευτερογενή αγορά, όπου οι ιδιοκτήτες πωλούν απευθείας τα μεταχειρισμένα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο μέσος όρος των τιμών για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με αλλοιωμένες εκπομπές ρύπων έχει πέσει κατά 0,6% σύμφωνα με την CarGurus και κατά 0,3% με βάση στοιχεία της Calypso.
Σε απόλυτους ρυθμούς η μείωση της τιμής είναι περίπου 30 δολάρια, «όσο κάνει ένα πλύσιμο» όπως λέει ο συνιδρυτής της Calypso Chris Coleman.
Αυτό δεν σημαίνει ότι αποκλείεται να αλλάξουν οι τιμές δραστικά, άλλωστε, οι απόψεις ποικίλουν και ανάμεσα στο προσωπικό της Calypso.
Ίσως αυτό που συμβαίνει με τις τιμές αντανακλά την πεποίθηση του κόσμου ότι η Volkswagen κάτι καλό θα κάνει για να ξεπεράσει την κρίση, όπως για παράδειγμα με το νέο λογισμικό που ετοιμάζεται.
Υπάρχει, όμως, και μία άλλη εξήγηση που είναι οι φαν των ντίζελ και οι πρώτες μέρες του σκανδάλου φάνηκε πόσο μεγάλος είναι αυτός ο πυρετός για τα ντίζελ.
Όταν ξέσπασε το σκάνδαλο της Volkswagen η αγορά για τα νέα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της πάγωσε αμέσως.
Αλλά μερικά νέα οχήματα που είχαν προλάβει να κυκλοφορήσουν πωλούνταν κατά μέσο όρο στα 30.671 δολάρια, δηλαδή, κατά 13% ακριβότερα απ’ ό,τι πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο.
Φανταστείτε το αυτό, γράφει το Bloomberg:
Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων να σημαίνουν συναγερμό και οι οδηγοί να πληρώνουν περισσότερα για Volkswagen με μηχανές ντίζελ απ’ ό,τι οποιαδήποτε άλλη στιγμή του έτους.
Και τι γίνεται όσον αφορά τη μόλυνση;
Όπως έχει αποδειχτεί από την έκρηξη των Hummer από τη δεκαετία του ’90, οι περισσότεροι οδηγοί αδιαφορούν.
Το πού θα πάει η αξία της Volkswagen από εδώ και πέρα κανείς δεν ξέρει.
Πολλά θα εξαρτηθούν από το πώς η γερμανική εταιρία θα επιδιορθώσει τόσο τα αμάξια, όσο και τη φήμη της.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι οδηγοί παραμένουν περίεργοι για την κατάσταση.
Από τότε που η Volkswagen παραδέχτηκε ότι «πείραζε» τις εκπομπές ρύπων, υπήρξε μία αύξηση 7% σε ιστοσελίδα σχετική με πωλήσεις πετρελαιοκίνητων της Volkswagen.
Υπήρξε επίσης ένα άλμα 79% στον όγκο των ιδιοκτητών που έψαχναν να διαπραγματευτούν την αξία των ίδιων μοντέλων.
Υπάρχει, βέβαια, ένας αστερίσκος για όλα αυτά τα αμάξια προς το παρόν, αφού ο κόσμος προσπαθεί να συλλέξει κάθε δυνατή πληροφορία.



www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης