Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

WSJ: Οι Έλληνες εφοπλιστές βγαίνουν ευνοημένοι από την ελληνική κρίση - Ενισχύουν περισσότερο τους στόλους τους

tags :
WSJ: Οι Έλληνες εφοπλιστές βγαίνουν ευνοημένοι από την ελληνική κρίση - Ενισχύουν περισσότερο τους στόλους τους
Tα τελευταία 4 χρόνια γερμανικές τράπεζες προσπαθούν να «ξεφορτωθούν» περισσότερα από 3,6 δισ ευρώ από "κόκκινα δάνεια"
Οι έλληνες εφοπλιστές φαίνεται ότι βγαίνουν αλώβητοι από την ελληνική κρίση και την παγκόσμια ναυτιλιακή ύφεση που παρουσιάζει η εν λόγο βιομηχανία παγκοσμίως επεκτείνοντας τη δύναμή τους.
Έχοντας στα χέρια τους ήδη το 20% της παγκόσμιας ναυτιλίας καταφέρνουν τα τελευταία χρόνια να ενισχύουν τους στόλους τους αγοράζοντας περισσότερα πλοία σε χαμηλές τιμές από ναυτιλιακές εταιρείες, πολλές από τις οποίες είναι γερμανικές και βρίσκονται σε πτώχευση.
Η αγορά γίνεται μέσω γερμανικών τραπεζών που έχουν πλέον στα χέρια τους τα περιουσιακά στοιχεία από κατασχέσεις και προσπαθούν εναγωνίως να τα πουλήσουν.
Σύμφωνα με τους πίνακες που ακολουθούν οι έλληνες εφοπλιστές έχουν καταφέρει να παραγγέλνουν ακόμη περισσότερα πλοία από τους γερμανούς εφοπλιστές.

Επί χρόνια η Ελλάδα και η Γερμανία συναγωνίζονταν στη ναυτιλιακή υπεροχή στην Ευρώπη.
Κι ενώ οι Έλληνες είχαν «κολλήσει» σε παλαιότερες πρακτικές όπου από τα χέρια του ιδιοκτήτη περνούν τα πάντα, από τη χρηματοδότηση για τα ναύλα μέχρι και τις τελευταίες πράξεις, το γερμανικό σύστημα KG εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα αποτελέσματα των επενδυτών που κυμαίνονται από τις τράπεζες και την πλούσια μεσαία τάξη της χώρας που στράφηκε στη ναυτιλία και επένδυσε τα χρήματα της πριν από την κρίση του 2008.
Όπως υπογραμμίζει ο Βασίλης Καρατζάς, σύμβουλος ναυτιλιών με έδρα τη Νέα Υόρκη «οι έλληνες εφοπλιστές κατάφεραν να «επιπλεύσουν» της οικονομικής κρίσης στρέφοντας την επενδυτικής τους προσοχή στη γερμανική αγορά για να μεγαλώσουν το στόλο τους.
Μέχρι σήμερα πολλές μεγάλες γερμανικές τράπεζες όπως η HSH Nordbank AG, η Commerzbank AG και η Norddeutsche Landesbank Girozentrale, που κατείχαν το 2012 το 1/3 της παγκόσμιας ναυτιλιακής αγοράς ύψους 475 δισ δολαρίων, προσπαθούν τα τελευταία 4 χρόνια να «ξεφορτωθούν» περισσότερα από 3,6 δισεκατομμύρια ευρώ που προέρχονται από μη εξυπηρετούμενα ναυτιλιακά δάνεια.
Μέσα στο διάστημα αυτό έχουν προσπαθήσει απεγνωσμένα να πουλήσουν περισσότερα από 3 χιλιάδες πλοία που ανήκαν σε γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες που χρεοκόπησαν.
Και όπως υπογραμμίζει ο ναυτιλιακός Σύμβουλος Γιώργος Ξανθάκης, «οι έλληνες εφοπλιστές ήταν ο βασικοί αγοραστές αυτών των πλοίων καθώς ο τιμές τους ήταν ιδιαίτερα χαμηλές».
Αυτό έχει οδηγήσει από το 2008 έως και σήμερα σε ένα απίστευτο ανταγωνισμό μεταξύ γερμανών και ελλήνων εφοπλιστών για το ποιος θα ελέγξει το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς.
Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες απασχολούν περισσότερους από 200 χιλιάδες υπαλλήλους και αποτελούν το 7,5% του ελληνικού ΑΕΠ κερδίζοντας σημαντικά τους γερμανούς.

www.bankingnews.gr


Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης