σύμβολα :
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε.
Η κινεζική εφημερίδα Global Times σημειώνει ότι στόχος της Ουάσιγκτον δεν είναι η ευημερία της Ελλάδας, αλλά η εκδίωξη της Κίνας μέσω της «αντικατάστασης» των κινεζικών επενδύσεων, υποχρεώνοντας τις χώρες σε διπολικό μοντέλο επιλογής…
Νέα ανάρτηση με αποδέκτη την ελληνική κυβέρνηση έκανε η κινεζική πρεσβεία στην Ελλάδα, τονίζοντας τη δύναμη της φιλίας μεταξύ των δύο χωρών ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές.
Σύμφωνα με την πρεσβεία, τόσο στην Κίνα όσο και στην Ελλάδα υπάρχουν γνωμικά που εκφράζουν το ίδιο βαθύ νόημα: «Η αληθινή φιλία φανερώνεται στις δύσκολες στιγμές», λένε οι Κινέζοι, ενώ οι Έλληνες συμφωνούν με τη ρήση «Ο καλός ο φίλος στην ανάγκη φαίνεται».
Η ανάρτηση επισημαίνει ότι ο ελληνικός λαός, με την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και τη σοφία που μετρά χιλιάδες χρόνια, γνωρίζει καλά ποιοι του συμπαραστέκονται ως γνήσιοι εταίροι, με αμοιβαίο σεβασμό και ειλικρίνεια.
Η Κίνα και η Ελλάδα, μέσα από ιστορικούς δεσμούς και συνεργασίες, συνεχίζουν να ενισχύουν τη φιλία τους, στηρίζοντας ο ένας τον άλλον σε περιόδους προκλήσεων και ενισχύοντας τις κοινές αξίες της αλληλεγγύης και της συνεργασίας.
Η ανάρτηση κλείνει, τονίζοντας την προοπτική μιας δυνατής και αμοιβαία επωφελούς σχέσης μεταξύ των δύο λαών.
Άρθρο καταπέλτης
Σύμφωνα με ανάλυση της κινεζικής εφημερίδας Global Times, η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει στοχοποιήσει τη συμμετοχή της Κίνας στο λιμάνι του Πειραιά.
Όπως επισημαίνει, η πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα δήλωσε ότι «είναι λυπηρό, αλλά πρέπει να βρεθεί λύση», προτείνοντας είτε την ενίσχυση άλλων λιμανιών είτε την πιθανή πώληση του Πειραιά, ενώ τόνισε τη σημασία της αμερικανικής παρουσίας για να «ισορροπηθεί η κινεζική επιρροή».
Οι Global Times υπογραμμίζουν ότι, παρά το ότι οι δηλώσεις αυτές παρουσιάζονται ως μέριμνα για την οικονομική ασφάλεια της Ελλάδας, αποκαλύπτουν ότι οι ΗΠΑ αντιμετωπίζουν άλλες χώρες, ακόμη και ευρωπαϊκούς συμμάχους, «ως εργαλεία γεωπολιτικού ελέγχου, και όχι ως ανεξάρτητους οικονομικούς παράγοντες».
Η κινεζική εφημερίδα σημειώνει ότι στόχος της Ουάσιγκτον δεν είναι η ευημερία της Ελλάδας, αλλά η εκδίωξη της Κίνας μέσω της «αντικατάστασης» των κινεζικών επενδύσεων, υποχρεώνοντας τις χώρες σε διπολικό μοντέλο επιλογής.
«Παράδειγμα συνεργασίας»
Όπως αναφέρεται, η ιστορία του Πειραιά αποτελεί παράδειγμα επιτυχημένης διεθνούς συνεργασίας: όταν η Ελλάδα βρισκόταν σε βαθιά οικονομική κρίση, η κινεζική COSCO επένδυσε και απέκτησε τα δικαιώματα λειτουργίας του λιμανιού, με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση της διακίνησης εμπορευμάτων και των εσόδων και καθιστώντας τον Πειραιά κεντρικό ευρωπαϊκό κόμβο στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Belt and Road.
Η εφημερίδα επισημαίνει ότι για την Ελλάδα οι κινεζικές επενδύσεις αναβάθμισαν τις υποδομές, δημιούργησαν θέσεις εργασίας και έσοδα από φόρους και αναδιαμόρφωσαν τα δίκτυα logistics.
Παρά τις όποιες ατέλειες, η συνεργασία ενίσχυσε τη θέση της χώρας στην οικονομία και στον περιφερειακό της ρόλο.
Ωστόσο, οι Global Times τονίζουν ότι πλέον «η αμερικανή διπλωμάτισσα επιδιώκει να υπονομεύσει αυτήν τη συνεργασία και να αντικαταστήσει τις κινεζικές επενδύσεις με αμερικανικό κεφάλαιο».
Η κινεζική ανάλυση αναφέρει ότι η λογική αυτή έρχεται σε αντίθεση με τα ελληνικά συμφέροντα για διαφοροποιημένες και ανοιχτές επενδύσεις και απομακρύνεται από την αρχή της αμοιβαίας ωφέλειας που θα έπρεπε να διέπει τη διεθνή οικονομική ολοκλήρωση.
Η εφημερίδα Global Times υπογραμμίζει ότι η αμερικανική πολιτική έναντι της Κίνας καθοδηγείται όλο και περισσότερο από την επιθυμία για «αποκλειστικό ανταγωνισμό», με την Ουάσιγκτον να αντιμετωπίζει την Κίνα ως κορυφαίο στρατηγικό ανταγωνιστή και να προσπαθεί να προωθήσει την αποκινεζοποίηση παγκοσμίως.
Η εφημερίδα υπενθυμίζει ότι η παγκόσμια οικονομία δεν λειτουργεί με όρους μηδενικού αθροίσματος και ότι οι αυξημένες επενδύσεις και εμπορικές ροές ενισχύουν τις τοπικές οικονομίες και διευρύνουν τις αγορές χωρίς απαραίτητα να βλάπτουν άλλα κράτη.
Στρατηγικό σταυροδρόμι
Στο άρθρο τονίζεται ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε στρατηγικό σταυροδρόμι μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, και ότι τα εθνικά της συμφέροντα δεν συνίστανται στην επιλογή πλευράς μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, αλλά στη μεγιστοποίηση διαφοροποιημένων επενδύσεων και στην ισορροπία εξωτερικών παικτών για την προώθηση της δικής της ανάπτυξης.
Αν η Ουάσιγκτον επιθυμεί πραγματικά να στηρίξει τη χώρα στην αναβάθμιση των υποδομών της, πρέπει να το πράξει μέσα από ανοιχτό και συνεργατικό πλαίσιο και όχι θέτοντας ως προϋπόθεση τη μείωση της κινεζικής επιρροής.
Τέλος, η Global Times καταλήγει ότι οι δηλώσεις του πρεσβευτή αποκαλύπτουν μια «βαθιά ριζωμένη λογική αντικατάστασης» στην αμερικανική στρατηγική σκέψη, η οποία μπορεί να προσφέρει βραχυπρόθεσμη πολιτική κινητοποίηση αλλά μακροπρόθεσμα θα υπονομεύσει τη διεθνή ελκυστικότητα των ΗΠΑ.
Όπως σημειώνει, αντί να προσπαθούν να «απομακρύνουν την Κίνα», μια πιο έξυπνη προσέγγιση θα ήταν να κάνουν τη συνεργασία πιο αποτελεσματική και διαφανή, ανταγωνιζόμενοι μέσω διακυβέρνησης και θεσμικών πλεονεκτημάτων, και ότι στον 21ο αιώνα η πραγματική ηγεσία βασίζεται στη δημιουργία μέσω συμπερίληψης και στη συνεργασία παρά στον αποκλεισμό.

Πώς η Kimberly Guilfoyle έριξε τη μετοχή του ΟΛΠ σε χαμηλό 6 μηνών – Δεν είναι ανταγωνιστικό το λιμάνι της Ελευσίνας
Στο μεταξύ, οι δηλώσεις της Αμερικανίδας Πρέσβειρας Kimberly Guilfoyle και τα σχέδια που έκανε μαζί με την Κυβέρνηση για το λιμάνι της Ελευσίνας, οδήγησαν και σήμερα 20/11 σε σημαντική υποχώρηση τη μετοχή του ΟΛΠ.
Μάλιστα, η μετοχή με όγκο 37.450 τεμάχια έκλεισε στο χαμηλό ημέρας και στα 38,55 ευρώ (-3,63%) που είναι και η χαμηλότερη τιμή που έχει γράψει τους τελευταίους έξι μήνες.
Προφανώς και οι επενδυτές ανησυχούν από τις δηλώσεις, που σίγουρα δεν είναι θετικές για το λιμάνι.
Δεν ανταγωνίζεται τον ΟΛΠ η Ελευσίνα
Η δήλωση του αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη, ξεκαθαρίζει κάπως το τοπίο.
Όπως είπε δεν αποκλείει το ένα λιμάνι τις δραστηριότητες του άλλου.
Ο Πειραιάς είναι λιμάνι κοντέινερ, ενώ η Ελευσίνα είναι περισσότερα για τα χύδην φορτία.
Το λιμάνι του Πειραιά δεν έχει χύδην φορτία, ούτε είναι λιμάνι όπου έρχονται πλοία μεταφοράς LNG. Πηγές τώρα από το λιμάνι ανέφεραν πως δεν μπορούν να γίνουν σχόλια επί δηλώσεων.
Οι πρώτες αναφορές δείχνουν πως δεν υπάρχει ανταγωνισμός, ενώ για να φτάσει η Ελευσίνα σε ένα επίπεδο αξιόλογο θα πρέπει να γίνουν σημαντικές επενδύσεις και θα περάσει ένα αξιόλογο χρονικό διάστημα. Υπάρχει επίσης και το θέμα του βάθους το οποίο είναι περιορισμένο.
Ο ΟΛΠ έχει μπροστά του ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα, όπως η επέκταση του προβλήτα της κρουαζιέρας που θα δώσει ώθηση και ήδη έχει ισχυρά αποτελέσματα και εξαιρετική ρευστότητα.
Υπενθυμίζεται πως ο ΟΛΠ στο εννεάμηνο είχε καθαρά κέρδη 76 εκατ. ευρώ από 70 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 8,3%, ενώ τα καθαρά ταμειακά διαθέσιμα ανέρχονταν στα 72,7 εκατ. ευρώ.
Στην αποτίμηση του 1 δισ. ευρώ, η μετοχή διαπραγματεύεται με ελκυστικούς δείκτες.
Κ. Καραμανλής: Οι σχέσεις Ελλάδας – Κίνας παράγουν αμοιβαία οφέλη
Τη σημασία της κινεζικής επένδυσης στο Λιμάνι του Πειραιά ανέδειξε, μεταξύ άλλων, ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής σε χαιρετισμό που απήθυνε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για την επέτειο 30 χρόνων από την ίδρυση του Ελληνοκινεζικού Εμπορικού, Βιομηχανικού, Τουριστικού & Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου.
Οπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο κ. Καραμανλής «η επένδυση ήταν μία από τις μεγαλύτερες που είχαν γίνει ποτέ στην Ελλάδα.
Σήμερα, το λιμάνι του Πειραιά είναι το 8ο μεγαλύτερο στον κόσμο, 3ο στην Ευρώπη και το μεγαλύτερο στη Μεσόγειο, σύμφωνα με πρόσφατες μετρήσεις.
Ας σημειωθεί ότι, την περίοδο εκείνη, κανείς άλλος σοβαρός διεθνής παράγοντας είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για το λιμάνι του Πειραιά.
Το γεγονός, μάλιστα, πως σήμερα εκδηλώνεται έντονη κινητικότητα στην κατεύθυνση της δημιουργίας ανταγωνιστικών λιμενικών υποδομών είναι η καλύτερη απόδειξη της επιτυχίας εκείνης της πολιτικής επιλογής».
O κ. Καραμανλής εξήρε επίσης τη μακρά πορεία συνεισφοράς του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου στις ελληνοκινεζικές επιχειρηματικές σχέσεις και τη συμβολή του στην επιχειρηματική ανάπτυξη της Ελλάδας, ενώ έκλεισε την ομιλία του λέγοντας ότι «οι σχέσεις Ελλάδας-Κίνας παράγουν αμοιβαία οφέλη».
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με την πρεσβεία, τόσο στην Κίνα όσο και στην Ελλάδα υπάρχουν γνωμικά που εκφράζουν το ίδιο βαθύ νόημα: «Η αληθινή φιλία φανερώνεται στις δύσκολες στιγμές», λένε οι Κινέζοι, ενώ οι Έλληνες συμφωνούν με τη ρήση «Ο καλός ο φίλος στην ανάγκη φαίνεται».
Η ανάρτηση επισημαίνει ότι ο ελληνικός λαός, με την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και τη σοφία που μετρά χιλιάδες χρόνια, γνωρίζει καλά ποιοι του συμπαραστέκονται ως γνήσιοι εταίροι, με αμοιβαίο σεβασμό και ειλικρίνεια.
Η Κίνα και η Ελλάδα, μέσα από ιστορικούς δεσμούς και συνεργασίες, συνεχίζουν να ενισχύουν τη φιλία τους, στηρίζοντας ο ένας τον άλλον σε περιόδους προκλήσεων και ενισχύοντας τις κοινές αξίες της αλληλεγγύης και της συνεργασίας.
Η ανάρτηση κλείνει, τονίζοντας την προοπτική μιας δυνατής και αμοιβαία επωφελούς σχέσης μεταξύ των δύο λαών.
Τόσο στην #Κίνα όσο και στην #Ελλάδα υπάρχουν δύο #γνωμικά με παρόμοιο νόημα: «Η αληθινή #φιλία φανερώνεται στις δύσκολες στιγμές» λένε οι Κινέζοι, «Ο καλός ο φίλος στην ανάγκη φαίνεται» συμφωνούν οι Έλληνες. Ο λαός της Ελλάδας που έχει πίσω του χιλιάδες χρόνια σοφίας και… pic.twitter.com/abO5R2V0X9
— Chinese Embassy in Greece (@Chinaemb_Hellas) November 20, 2025
Άρθρο καταπέλτης
Σύμφωνα με ανάλυση της κινεζικής εφημερίδας Global Times, η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει στοχοποιήσει τη συμμετοχή της Κίνας στο λιμάνι του Πειραιά.
Όπως επισημαίνει, η πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα δήλωσε ότι «είναι λυπηρό, αλλά πρέπει να βρεθεί λύση», προτείνοντας είτε την ενίσχυση άλλων λιμανιών είτε την πιθανή πώληση του Πειραιά, ενώ τόνισε τη σημασία της αμερικανικής παρουσίας για να «ισορροπηθεί η κινεζική επιρροή».
Οι Global Times υπογραμμίζουν ότι, παρά το ότι οι δηλώσεις αυτές παρουσιάζονται ως μέριμνα για την οικονομική ασφάλεια της Ελλάδας, αποκαλύπτουν ότι οι ΗΠΑ αντιμετωπίζουν άλλες χώρες, ακόμη και ευρωπαϊκούς συμμάχους, «ως εργαλεία γεωπολιτικού ελέγχου, και όχι ως ανεξάρτητους οικονομικούς παράγοντες».
Η κινεζική εφημερίδα σημειώνει ότι στόχος της Ουάσιγκτον δεν είναι η ευημερία της Ελλάδας, αλλά η εκδίωξη της Κίνας μέσω της «αντικατάστασης» των κινεζικών επενδύσεων, υποχρεώνοντας τις χώρες σε διπολικό μοντέλο επιλογής.
«Παράδειγμα συνεργασίας»
Όπως αναφέρεται, η ιστορία του Πειραιά αποτελεί παράδειγμα επιτυχημένης διεθνούς συνεργασίας: όταν η Ελλάδα βρισκόταν σε βαθιά οικονομική κρίση, η κινεζική COSCO επένδυσε και απέκτησε τα δικαιώματα λειτουργίας του λιμανιού, με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση της διακίνησης εμπορευμάτων και των εσόδων και καθιστώντας τον Πειραιά κεντρικό ευρωπαϊκό κόμβο στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Belt and Road.
Η εφημερίδα επισημαίνει ότι για την Ελλάδα οι κινεζικές επενδύσεις αναβάθμισαν τις υποδομές, δημιούργησαν θέσεις εργασίας και έσοδα από φόρους και αναδιαμόρφωσαν τα δίκτυα logistics.
Παρά τις όποιες ατέλειες, η συνεργασία ενίσχυσε τη θέση της χώρας στην οικονομία και στον περιφερειακό της ρόλο.
Ωστόσο, οι Global Times τονίζουν ότι πλέον «η αμερικανή διπλωμάτισσα επιδιώκει να υπονομεύσει αυτήν τη συνεργασία και να αντικαταστήσει τις κινεζικές επενδύσεις με αμερικανικό κεφάλαιο».
Η κινεζική ανάλυση αναφέρει ότι η λογική αυτή έρχεται σε αντίθεση με τα ελληνικά συμφέροντα για διαφοροποιημένες και ανοιχτές επενδύσεις και απομακρύνεται από την αρχή της αμοιβαίας ωφέλειας που θα έπρεπε να διέπει τη διεθνή οικονομική ολοκλήρωση.
Η εφημερίδα Global Times υπογραμμίζει ότι η αμερικανική πολιτική έναντι της Κίνας καθοδηγείται όλο και περισσότερο από την επιθυμία για «αποκλειστικό ανταγωνισμό», με την Ουάσιγκτον να αντιμετωπίζει την Κίνα ως κορυφαίο στρατηγικό ανταγωνιστή και να προσπαθεί να προωθήσει την αποκινεζοποίηση παγκοσμίως.
Η εφημερίδα υπενθυμίζει ότι η παγκόσμια οικονομία δεν λειτουργεί με όρους μηδενικού αθροίσματος και ότι οι αυξημένες επενδύσεις και εμπορικές ροές ενισχύουν τις τοπικές οικονομίες και διευρύνουν τις αγορές χωρίς απαραίτητα να βλάπτουν άλλα κράτη.
Στρατηγικό σταυροδρόμι
Στο άρθρο τονίζεται ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε στρατηγικό σταυροδρόμι μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, και ότι τα εθνικά της συμφέροντα δεν συνίστανται στην επιλογή πλευράς μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, αλλά στη μεγιστοποίηση διαφοροποιημένων επενδύσεων και στην ισορροπία εξωτερικών παικτών για την προώθηση της δικής της ανάπτυξης.
Αν η Ουάσιγκτον επιθυμεί πραγματικά να στηρίξει τη χώρα στην αναβάθμιση των υποδομών της, πρέπει να το πράξει μέσα από ανοιχτό και συνεργατικό πλαίσιο και όχι θέτοντας ως προϋπόθεση τη μείωση της κινεζικής επιρροής.
Τέλος, η Global Times καταλήγει ότι οι δηλώσεις του πρεσβευτή αποκαλύπτουν μια «βαθιά ριζωμένη λογική αντικατάστασης» στην αμερικανική στρατηγική σκέψη, η οποία μπορεί να προσφέρει βραχυπρόθεσμη πολιτική κινητοποίηση αλλά μακροπρόθεσμα θα υπονομεύσει τη διεθνή ελκυστικότητα των ΗΠΑ.
Όπως σημειώνει, αντί να προσπαθούν να «απομακρύνουν την Κίνα», μια πιο έξυπνη προσέγγιση θα ήταν να κάνουν τη συνεργασία πιο αποτελεσματική και διαφανή, ανταγωνιζόμενοι μέσω διακυβέρνησης και θεσμικών πλεονεκτημάτων, και ότι στον 21ο αιώνα η πραγματική ηγεσία βασίζεται στη δημιουργία μέσω συμπερίληψης και στη συνεργασία παρά στον αποκλεισμό.
Πώς η Kimberly Guilfoyle έριξε τη μετοχή του ΟΛΠ σε χαμηλό 6 μηνών – Δεν είναι ανταγωνιστικό το λιμάνι της Ελευσίνας
Στο μεταξύ, οι δηλώσεις της Αμερικανίδας Πρέσβειρας Kimberly Guilfoyle και τα σχέδια που έκανε μαζί με την Κυβέρνηση για το λιμάνι της Ελευσίνας, οδήγησαν και σήμερα 20/11 σε σημαντική υποχώρηση τη μετοχή του ΟΛΠ.
Μάλιστα, η μετοχή με όγκο 37.450 τεμάχια έκλεισε στο χαμηλό ημέρας και στα 38,55 ευρώ (-3,63%) που είναι και η χαμηλότερη τιμή που έχει γράψει τους τελευταίους έξι μήνες.
Προφανώς και οι επενδυτές ανησυχούν από τις δηλώσεις, που σίγουρα δεν είναι θετικές για το λιμάνι.
Δεν ανταγωνίζεται τον ΟΛΠ η Ελευσίνα
Η δήλωση του αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη, ξεκαθαρίζει κάπως το τοπίο.
Όπως είπε δεν αποκλείει το ένα λιμάνι τις δραστηριότητες του άλλου.
Ο Πειραιάς είναι λιμάνι κοντέινερ, ενώ η Ελευσίνα είναι περισσότερα για τα χύδην φορτία.
Το λιμάνι του Πειραιά δεν έχει χύδην φορτία, ούτε είναι λιμάνι όπου έρχονται πλοία μεταφοράς LNG. Πηγές τώρα από το λιμάνι ανέφεραν πως δεν μπορούν να γίνουν σχόλια επί δηλώσεων.
Οι πρώτες αναφορές δείχνουν πως δεν υπάρχει ανταγωνισμός, ενώ για να φτάσει η Ελευσίνα σε ένα επίπεδο αξιόλογο θα πρέπει να γίνουν σημαντικές επενδύσεις και θα περάσει ένα αξιόλογο χρονικό διάστημα. Υπάρχει επίσης και το θέμα του βάθους το οποίο είναι περιορισμένο.
Ο ΟΛΠ έχει μπροστά του ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα, όπως η επέκταση του προβλήτα της κρουαζιέρας που θα δώσει ώθηση και ήδη έχει ισχυρά αποτελέσματα και εξαιρετική ρευστότητα.
Υπενθυμίζεται πως ο ΟΛΠ στο εννεάμηνο είχε καθαρά κέρδη 76 εκατ. ευρώ από 70 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 8,3%, ενώ τα καθαρά ταμειακά διαθέσιμα ανέρχονταν στα 72,7 εκατ. ευρώ.
Στην αποτίμηση του 1 δισ. ευρώ, η μετοχή διαπραγματεύεται με ελκυστικούς δείκτες.
Κ. Καραμανλής: Οι σχέσεις Ελλάδας – Κίνας παράγουν αμοιβαία οφέλη
Τη σημασία της κινεζικής επένδυσης στο Λιμάνι του Πειραιά ανέδειξε, μεταξύ άλλων, ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής σε χαιρετισμό που απήθυνε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για την επέτειο 30 χρόνων από την ίδρυση του Ελληνοκινεζικού Εμπορικού, Βιομηχανικού, Τουριστικού & Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου.
Οπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο κ. Καραμανλής «η επένδυση ήταν μία από τις μεγαλύτερες που είχαν γίνει ποτέ στην Ελλάδα.
Σήμερα, το λιμάνι του Πειραιά είναι το 8ο μεγαλύτερο στον κόσμο, 3ο στην Ευρώπη και το μεγαλύτερο στη Μεσόγειο, σύμφωνα με πρόσφατες μετρήσεις.
Ας σημειωθεί ότι, την περίοδο εκείνη, κανείς άλλος σοβαρός διεθνής παράγοντας είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για το λιμάνι του Πειραιά.
Το γεγονός, μάλιστα, πως σήμερα εκδηλώνεται έντονη κινητικότητα στην κατεύθυνση της δημιουργίας ανταγωνιστικών λιμενικών υποδομών είναι η καλύτερη απόδειξη της επιτυχίας εκείνης της πολιτικής επιλογής».
O κ. Καραμανλής εξήρε επίσης τη μακρά πορεία συνεισφοράς του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου στις ελληνοκινεζικές επιχειρηματικές σχέσεις και τη συμβολή του στην επιχειρηματική ανάπτυξη της Ελλάδας, ενώ έκλεισε την ομιλία του λέγοντας ότι «οι σχέσεις Ελλάδας-Κίνας παράγουν αμοιβαία οφέλη».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών