Τελευταία Νέα
Άμυνα – Διπλωματία

Θρίλερ στη Λιβύη με τους 5 Έλληνες νεκρούς - Το «πειραγμένο» ντεπόζιτο, η ΕΥΠ και η... αποστολή αυτοκτονίας

Θρίλερ στη Λιβύη με τους 5 Έλληνες νεκρούς - Το «πειραγμένο» ντεπόζιτο, η ΕΥΠ και η... αποστολή αυτοκτονίας
Η ΕΥΠ φέρεται να εξετάζει ακόμα το σενάριο της αποστολής αυτοκτονίας
Σχετικά Άρθρα
Σε θρίλερ έχει εξελιχθεί το τροχαίο δυστύχημα της ελληνικής αποστολής στη Λιβύη, όπου 5 Έλληνες έχασαν τη ζωή τους ενώ 13 τραυματίστηκαν. Παρά το αλαλούμ που επικράτησε στο ΓΕΕΘΑ σχετικά με το τραγικό περιστατικό, οι συνθήκες υπό τις οποίες συνέβη είναι καλυμμένες με ένα πέπλο μυστηρίου.
Πλέον στις έρευνες που διεξάγονται για τα αίτια του δυστυχήματος εμπλέκεται και η ΕΥΠ. Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η ΕΥΠ φέρεται να ερεύνησε και το σενάριο αποστολής αυτοκτονίας, αλλά κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται, ενώ εξετάζει αν το όχημα που έπεσε πάνω στο λεωφορείο είχε «πειραγμένο» ντεπόζιτο, το οποίο χωρούσε 200 λίτρα καυσίμων. Όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, η εικόνα που λαμβάνει η ΕΥΠ είναι συμβατή με τροχαίο δυστύχημα και τυχαίο γεγονός και η έκρηξη και η μεγάλη φωτιά δικαιολογούνται από το τροποποιημένο ντεπόζιτο του τζιπ. Ωστόσο, το ερώτημα που προκύπτει είναι για ποιο λόγο το τζιπ είχε δεχτεί μία τροποποίηση τέτοια που το ντεπόζιτό του να μοιάζει με βυτίο;
Σε κάθε περίπτωση από την ΕΥΠ τονίζεται πως η έρευνα είναι σε πολύ αρχικό στάδιο και ακόμη καμία πιθανότητα δεν μπορεί να εξαιρεθεί και πως απλά αυτή είναι εικόνα που προσλαμβάνουν μέχρι στιγμής από τις «πηγές» τους στη χώρα αυτή.

Θεοδωρακίδης (ταξίαρχος ε.α.): Δεν έγινε αναγνώριση απειλής και εκτίμησης κινδύνου - Τουρκοκρατούμενη η Λιβύη

Για τις διαδικασίες που τηρήθηκαν κατά τη μετάβαση της αποστολής μίλησε στο Mega ο ταξίαρχος εν αποστρατεία και αμυντικός αναλυτής, Παναγιώτης Θεοδωρακίδης. «Ο σχεδιασμός σε κάθε περίπτωση δεν αρμόζει στην μεταφορά ανθρωπιστικής βοήθειας, μετακίνησης και οποιασδήποτε επαφής με την Λιβύη, στην οποία δεν υπάρχει διαχωριστική γραμμή μεταξύ εμφύλιων δυνάμεων και εχθρικών, είναι ανακατεμένα τα πράγματα. Όταν έχεις να διανύσεις μία απόσταση της τάξεως των 300 χιλιομέτρων από το αεροδρόμιο, έχεις κάνει τα 160 χλμ. γιατί το ατύχημα έγινε σε έναν κακό δρόμο με φθορές. Είναι ένας δρόμος τουλάχιστον ως οδόστρωμα και είναι επικίνδυνος και άρα όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Υπό αυτή την έννοια η οργάνωση ης αποστολής θα έπρεπε να έχει λάβει υπόψιν της τους φυσικούς κινδύνους και τις επιχειρησιακές απειλές» είπε.
Libi.jpg
«Αυτή η αποστολή ήταν τύπου πάμε ανθρωπιστική βοήθεια στο εσωτερικό της χώρας, σε μία πληγείσα περιοχή. Δεν είναι ο θεσσαλικός κάμπος εκεί που πήγαν. Εις βάρος του επιχειρησιακού σχεδιασμού ήταν και η προβολή και η επικοινωνία που δόθηκε γιατί είδαμε ανθρώπους των Ειδικών Δυνάμεων μαζί με ανθρώπους του Υγειονομικού. Οι άνθρωποι των Ειδικών Δυνάμεων φρουρούν και ασφαλίζουν το υλικό που είναι πολύ ακριβό και πολύτιμο. Θα έπρεπε κάποιος να γνωρίζει πού πάει. Δεν έπρεπε να υπάρχουν αυτές οι φωτογραφίες, γιατί όταν υπάρχουν άνθρωποι με διακριτικά των Ειδικών Δυνάμεων σε φωτογραφίες, ο τουρκικός παράγοντας που έχει επικρατήσει στη Λιβύη, έχει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά, πως θα πλησιάσει αυτή η αποστολή και πώς θα κάνει την αποστολή να μη μπορεί να περάσει ούτε από τον εναέριο χώρο της Λιβύης» συμπλήρωσε ο κ. Θεοδωρακίδης.
Όπως είπε ο ταξίαρχος είναι δύσκολο κάποιος να εγγυηθεί ασφάλεια στην τουρκοκρατούμενη, πλέον, Λιβύη. «Τα επιτελεία οργανώνουν αυτές τις αποστολές τα οποία δείχνουν μία έλλειψη πληροφοριών διότι δεν γνωρίζουμε με ποιον έχουμε συνεννοηθεί. Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί οτιδήποτε στην τουρκοκρατούμενη πλέον Λιβύη. Δεν εξετάσαμε το λεωφορείο που μπήκε η αποστολή. Δεν έγινε αναγνώριση απειλής και εκτίμησης κινδύνου. Τα συνοδευτικά της αποστολής δεν ήταν υπό τον έλεγχο της ελληνικής αποστολής. Άνθρωποι των Ειδικών Δυνάμεων που τους εξέθεσαν φωτογραφικά, ήταν μαζί και δεν υπήρχαν και επικοινωνίες. Έπρεπε να είναι διαμοιρασμένοι, και η ασφάλεια να καλύπτει τους Υγειονομικούς με άλλα οχήματα και σχεδίαση. Είναι λες και πήγαμε εκδρομή».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης