Τελευταία Νέα
Άμυνα – Διπλωματία

Cavusoglu (ΥΠΕΞ Τουρκίας): Η συνθήκη του Montreux δεν επηρεάζει τη λειτουργία της διώρυγας της Κωνσταντινούπολης

Cavusoglu (ΥΠΕΞ Τουρκίας): Η συνθήκη του Montreux δεν επηρεάζει τη λειτουργία της διώρυγας της Κωνσταντινούπολης

Η Συνθήκη του Montreux του 1936, που ρυθμίζει το καθεστώς της ναυσιπλοΐας στα Στενά του Βοσπόρου, ορίζει ότι οι μη παρευξείνιες χώρες οφείλουν να ενημερώνουν 15 ημέρες νωρίτερα για τη διέλευση των πλοίων τους

Σχετικά Άρθρα

Η Τουρκία υποστηρίζει ότι η Συνθήκη του Montreux για την διέλευση των Στενών του Βοσπόρου θα συνεχίσει να ισχύει και αφότου τεθεί σε λειτουργία η διώρυγα της Κωνσταντινούπολης, που θα είναι παράλληλη των Στενών, δήλωσε σήμερα ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Mevlüt Cavusoglu κατά την διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου με τον Ρώσο ομόλογό του Sergey Lavrov στην Αττάλεια, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ την Τετάρτη 20 Ιουνίου 2021.

Χωρίς αλλαγές

«Η Συνθήκη του Montreux δεν σχετίζεται με την διώρυγα ‘Κωνσταντινούπολη’, όπως και η διώρυγα δεν σχετίζεται με τη Συνθήκη.
Η Συνθήκη του Montreux θα χρησιμοποιείται από εμάς χωρίς αλλαγές, όπως γίνονταν και πριν.
Τηρούμε κάθε γράμμα της Συνθήκης αυτής.
Επιπλέον, η ίδια (η Συνθήκη) ρυθμίζει όχι μόνο τη διέλευση των πλοίων, αλλά και τις μετακινήσεις των πολεμικών πλοίων, την χρονική διάρκεια παραμονής τους στην Μαύρη Θάλασσα, το τονάζ τους», δήλωσε ο Cavusoglu.
Η Συνθήκη του Montreux του 1936, που ρυθμίζει το καθεστώς της ναυσιπλοΐας στα Στενά, ορίζει ότι οι μη παρευξείνιες χώρες οφείλουν να ενημερώνουν 15 ημέρες νωρίτερα για τη διέλευση των πλοίων τους.

Σε ισχύ

Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών υπενθύμισε ότι «στο κείμενο της ίδιας της Συνθήκης είναι καταγεγραμμένες οι διαδικασίες αλλαγής της ή καταγγελίας της» και αυτές είναι γνωστές, αλλά με την κατασκευή της διώρυγας «δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στην συνθήκη του Montreux ».
Επιπρόσθετα ανέφερε ότι η Συνθήκη θα παραμείνει σε ισχύ και μετά το άνοιγμα της διώρυγας, τονίζοντας πως η Άγκυρα είναι πεπεισμένη ότι η διάνοιξη της διώρυγας μεταξύ της Θάλασσας του Μαρμαρά και της Μαύρης Θάλασσας, «παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον για την διεθνή επιχειρηματικότητα».

Διελεύσεις από τα στενά του Βοσπόρου

«Τα χρονοδιαγράμματα των πλοίων επί του Βοσπόρου, δημιουργούν μεγάλους κινδύνους. 45.000 πλοία περνούν ετησίως τα Στενά σήμερα, ενώ το 2050 θα φθάσουν τα 80.000. Τα εμπορικά πλοία περιμένουν πολύ για να περάσουν. Δεν επιτρέπου την διέλευση πλοίων με εύφλεκτο φορτίο. Όμως με την κατασκευή της διώρυγας όλα αυτά τα ζητήματα θα επιλυθούν .
Επαναλαμβάνω, ότι σχέση με την Συνθήκη του Montreux  δεν υπάρχει εδώ», τόνισε ο Τούρκος ΥΠΕΞ.
Την κατασκευή της διώρυγας ‘Κωνσταντινούπολη’ είχε ανακοινώσει ο Τούρκος πρόεδρος Tayyip Ερντογάν το 2011.
Η διώρυγα θα έχει μήκος 45 χιλιομέτρων, πλάτος 275 μέτρα και βάθος 20 μέτρα.
Στις 26 Ιουνίου 2021 έγιναν τα εγκαίνια της πρώτης γέφυρας της μελλοντικής διώρυγας, σηματοδοτώντας στην ουσία την έναρξη της κατασκευής της.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης