γράφει : Νίκος Κονδυλόπουλος
Πάμε για... τρέλες στις Σεϋχέλλες - Η Ινδία κατασκευάζει ναυτικές βάσεις ως αντίβαρο στην Κίνα
Η Ινδία ετοιμάζεται να κατασκευάσει μια σημαντική υπερπόντια στρατιωτική βάση σε ένα νησί στις Σεϋχέλλες, ένα αρχιπέλαγος 115 νησιών στον Ινδικό Ωκεανό, κοντά στην ανατολικής Αφρική, για να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη κινεζική επιρροή στον Ινδικό Ωκεανό.
Τον Ιανουάριο του 2018, Σεϋχέλλες και Ινδία υπέγραψαν μια εικοσαετή συμφωνία, που επιτρέπει στον ινδικό στρατό να κατασκευάσει αεροπορική βάση και ναυτικές εγκαταστάσεις στο νησί Assumption, ένα μικρό νησί βόρεια της Μαδαγασκάρης.
"Αυτή η συμφωνία ενισχύει τη δέσμευσή μας όχι μόνο να εμβαθύνουμε περαιτέρω τις σχέσεις Ινδίας-Σεϋχέλλων, αλλά και να συνεργαστούμε σε ένα άλλο επίπεδο", δήλωσε ο Ινδός υπουργός Εξωτερικών Subrahmanyam Jaishankar.
"Η αμοιβαία συνεργασία αντιπροσωπεύεται από τη λειτουργία του Συστήματος ραντάρ παράκτιας επιτήρησης (CSRS) τον Μάρτιο του 2016 και τη δέσμευσή μας να αυξήσουμε την άμυνα και τις στρατιωτικές δυνατότητες των Σεϋχέλλων", πρόσθεσε.
Η συμφωνία ενισχύει τις στρατιωτικές ικανότητες της Ινδίας και την θαλάσσια επιτήρηση της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης των Σεϋχέλλων (ΑΟΖ) 1,37 εκατομμυρίων τετραγωνικών χιλιομέτρων.
Το νησί Assumption θα χρησιμεύσει ως στρατηγικός χώρος για τον Ινδικό στρατό, καθώς το νησί βρίσκεται ανάμεσα σε κρίσιμες παγκόσμιες θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο το 2016, "περίπου 40 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως - που ισοδυναμούν με λιγότερο από το ήμισυ της συνολικής προσφοράς πετρελαίου στον κόσμο - ταξίδεψαν μέσω των σημείων εισόδου και εξόδου του Ινδικού Ωκεανού, συμπεριλαμβανομένων των στενών του Hormuz, της Malacca και του Bab el -Mandeb.
H ΙΕΑ (International Energy Agency) θεωρεί τη συγκεκριμένη θαλάσια οδό ως ένα σημαντικό σημείο για τη θαλάσσια μεταφορά πετρελαίου. Πιο συγκεκριμένα, η ΙΕΑ υπολογίζει ότι περίπου 5,8 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου μεταφέρονται ημερησίως μεσώ της θάλασσας των Σεϋχελλών.
Η Ινδία έχει ήδη παράσχει στις Σεϋχέλλες στρατιωτικά αεροσκάφη, ελικόπτερα και πλοία.
Έχει εγκαταστήσει ένα παράκτιο σύστημα ραντάρ επιτήρησης σε ένα από τα νησιά των Σεϋχελλών για τη συλλογή πληροφοριών.
Παράλληλα το πλοία του ινδικού ναυτικού τα τελευταία χρόνια περιπολούν στη θάλασσα των Σεϋχελλών λόγωψ των πειρατών που λυμαίνονται την περιοχή.
Ανώτεροι αξιωματούχοι της Ινδίας τονίζουν ότι η ανάπτυξη στρατιωτικών εγκαταστάσεων στις Σεϋχέλλες από τη Ινδία γίνεται για να αντισταθμίσει την αυξανόμενη επιρροή της Κίνας στην ευρύτερη περιοχή του Ινδικού Ωκεανού.
Υπό τον κινέζο πρόεδρο Xi Jinping, η ναυτική εμβέλεια του Πεκίνου έχει αυξηθεί σημαντικά και επεκτείνεται πολύ πέρα από τις ακτές της Κίνας σε θαλάσσιες περιοχές που δεν θεωρούνταν πριν λίγα χρόνια στη σφαίρα επιρροής της.
Τον Ιούλιο του 2017, η Κίνα ίδρυσε την πρώτη της υπερπόντια στρατιωτική βάση στο Τζιμπουτί, κοντά στο στενό Bab el-Mandeb, ανάμεσα στις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες οδούς στον κόσμο και μία από τις τρεις κρίσιμες αρτηρίες του Ινδικού Ωκεανού.
Το στενό, μόλις 29 χιλιόμετρα στο στενότερό του σημείο, συνδέει τη Μεσόγειο με τη διώρυγα του Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα με τον Κόλπο του Άντεν και τον Ινδικό Ωκεανό.
Το άνοιγμα της στρατιωτικής βάσης στο Τζιμπουτί από την Κίνα, ακολούθησε η αμφιλεγόμενη απόκτηση του λιμανιού Hambantota στη Σρι Λάνκα, μόλις 22,2 χιλιόμετρα από την θαλάσσια λωρίδα του Ινδικού Ωκεανού που συνδέει τα στενά της Malacca με το κανάλι του Σουέζ.
Στρατηγικοί αναλυτές τονίζουν πως η συμφωνία για το λιμάνι Hambantota (βάσει της οποίας η Κίνα μισθώνει το λιμάνι για 99 χρόνια από τη Σρι Λάνκα) αποτελεί μέρος της αποφασισμένης στρατηγικής του Πεκίνου να επεκτείνει την επιρροή του στον Ινδικό Ωκεανό σε βάρος της Ινδίας.
Το λιμάνι Hambantota δίνει στην Κίνα όχι μόνο ένα στρατηγικό σημείο πρόσβασης στη σφαίρα επιρροής της Ινδίας, της δίνει τη δυνατότητα να μπορεί να αναπτύξει τις ναυτικές δυνάμεις της, αλλά και δίνει στην Κίνα πλεονεκτική θέση στο να εξάγει τα αγαθά της στην οικονομική σφαίρα της Ινδίας, με το Πεκίνο να επιτυγχάνει μια σειρά στρατηγικών στόχων του.
Ινδοί στρατιωτικοί αξιωματούχοι αναφέρουν ότι οι Σεϋχέλλες και το νησί Assumption αποτελούν ένα ισχυρό συνδυασμό στην επέκταση της εμβέλειας των ναυτικών δυνατοτήτων της Ινδίας.
Η ανάπτυξη αποτελεί σαφή ένδειξη ότι τα γεωστρατηγικά σύνορα της Ινδίας επεκτείνονται παράλληλα με το αναπτυσσόμενο στρατηγικό αποτύπωμα της Κίνας στον Ινδο-Ειρηνικό ωκεανό.
Καθώς η Ινδία φοβάται τον πιθανό στρατιωτικό εγκλωβισμό της από την Κίνα στον Ινδικό Ωκεανό, είναι ανοιχτό το σενάριο μια ενδεχόμενης των δύο πυρηνικών δυνάμεων.
Την τελευταία φορά που συνέβη αυτό ήταν ο πόλεμος του 1962, με την Ινδία να κάνει τις απαραίτητες προετοιμασίες στις Σεϋχέλλες θέλοντας να εξασφαλίσει ότι μια ακόμα ήττα δεν είναι στις επιλογές της...
www.bankingnews.gr
Τον Ιανουάριο του 2018, Σεϋχέλλες και Ινδία υπέγραψαν μια εικοσαετή συμφωνία, που επιτρέπει στον ινδικό στρατό να κατασκευάσει αεροπορική βάση και ναυτικές εγκαταστάσεις στο νησί Assumption, ένα μικρό νησί βόρεια της Μαδαγασκάρης.
"Αυτή η συμφωνία ενισχύει τη δέσμευσή μας όχι μόνο να εμβαθύνουμε περαιτέρω τις σχέσεις Ινδίας-Σεϋχέλλων, αλλά και να συνεργαστούμε σε ένα άλλο επίπεδο", δήλωσε ο Ινδός υπουργός Εξωτερικών Subrahmanyam Jaishankar.
"Η αμοιβαία συνεργασία αντιπροσωπεύεται από τη λειτουργία του Συστήματος ραντάρ παράκτιας επιτήρησης (CSRS) τον Μάρτιο του 2016 και τη δέσμευσή μας να αυξήσουμε την άμυνα και τις στρατιωτικές δυνατότητες των Σεϋχέλλων", πρόσθεσε.
Η συμφωνία ενισχύει τις στρατιωτικές ικανότητες της Ινδίας και την θαλάσσια επιτήρηση της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης των Σεϋχέλλων (ΑΟΖ) 1,37 εκατομμυρίων τετραγωνικών χιλιομέτρων.
Το νησί Assumption θα χρησιμεύσει ως στρατηγικός χώρος για τον Ινδικό στρατό, καθώς το νησί βρίσκεται ανάμεσα σε κρίσιμες παγκόσμιες θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο το 2016, "περίπου 40 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως - που ισοδυναμούν με λιγότερο από το ήμισυ της συνολικής προσφοράς πετρελαίου στον κόσμο - ταξίδεψαν μέσω των σημείων εισόδου και εξόδου του Ινδικού Ωκεανού, συμπεριλαμβανομένων των στενών του Hormuz, της Malacca και του Bab el -Mandeb.
H ΙΕΑ (International Energy Agency) θεωρεί τη συγκεκριμένη θαλάσια οδό ως ένα σημαντικό σημείο για τη θαλάσσια μεταφορά πετρελαίου. Πιο συγκεκριμένα, η ΙΕΑ υπολογίζει ότι περίπου 5,8 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου μεταφέρονται ημερησίως μεσώ της θάλασσας των Σεϋχελλών.
Η Ινδία έχει ήδη παράσχει στις Σεϋχέλλες στρατιωτικά αεροσκάφη, ελικόπτερα και πλοία.
Έχει εγκαταστήσει ένα παράκτιο σύστημα ραντάρ επιτήρησης σε ένα από τα νησιά των Σεϋχελλών για τη συλλογή πληροφοριών.
Παράλληλα το πλοία του ινδικού ναυτικού τα τελευταία χρόνια περιπολούν στη θάλασσα των Σεϋχελλών λόγωψ των πειρατών που λυμαίνονται την περιοχή.
Ανώτεροι αξιωματούχοι της Ινδίας τονίζουν ότι η ανάπτυξη στρατιωτικών εγκαταστάσεων στις Σεϋχέλλες από τη Ινδία γίνεται για να αντισταθμίσει την αυξανόμενη επιρροή της Κίνας στην ευρύτερη περιοχή του Ινδικού Ωκεανού.
Υπό τον κινέζο πρόεδρο Xi Jinping, η ναυτική εμβέλεια του Πεκίνου έχει αυξηθεί σημαντικά και επεκτείνεται πολύ πέρα από τις ακτές της Κίνας σε θαλάσσιες περιοχές που δεν θεωρούνταν πριν λίγα χρόνια στη σφαίρα επιρροής της.
Τον Ιούλιο του 2017, η Κίνα ίδρυσε την πρώτη της υπερπόντια στρατιωτική βάση στο Τζιμπουτί, κοντά στο στενό Bab el-Mandeb, ανάμεσα στις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες οδούς στον κόσμο και μία από τις τρεις κρίσιμες αρτηρίες του Ινδικού Ωκεανού.
Το στενό, μόλις 29 χιλιόμετρα στο στενότερό του σημείο, συνδέει τη Μεσόγειο με τη διώρυγα του Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα με τον Κόλπο του Άντεν και τον Ινδικό Ωκεανό.
Το άνοιγμα της στρατιωτικής βάσης στο Τζιμπουτί από την Κίνα, ακολούθησε η αμφιλεγόμενη απόκτηση του λιμανιού Hambantota στη Σρι Λάνκα, μόλις 22,2 χιλιόμετρα από την θαλάσσια λωρίδα του Ινδικού Ωκεανού που συνδέει τα στενά της Malacca με το κανάλι του Σουέζ.
Στρατηγικοί αναλυτές τονίζουν πως η συμφωνία για το λιμάνι Hambantota (βάσει της οποίας η Κίνα μισθώνει το λιμάνι για 99 χρόνια από τη Σρι Λάνκα) αποτελεί μέρος της αποφασισμένης στρατηγικής του Πεκίνου να επεκτείνει την επιρροή του στον Ινδικό Ωκεανό σε βάρος της Ινδίας.
Το λιμάνι Hambantota δίνει στην Κίνα όχι μόνο ένα στρατηγικό σημείο πρόσβασης στη σφαίρα επιρροής της Ινδίας, της δίνει τη δυνατότητα να μπορεί να αναπτύξει τις ναυτικές δυνάμεις της, αλλά και δίνει στην Κίνα πλεονεκτική θέση στο να εξάγει τα αγαθά της στην οικονομική σφαίρα της Ινδίας, με το Πεκίνο να επιτυγχάνει μια σειρά στρατηγικών στόχων του.
Ινδοί στρατιωτικοί αξιωματούχοι αναφέρουν ότι οι Σεϋχέλλες και το νησί Assumption αποτελούν ένα ισχυρό συνδυασμό στην επέκταση της εμβέλειας των ναυτικών δυνατοτήτων της Ινδίας.
Η ανάπτυξη αποτελεί σαφή ένδειξη ότι τα γεωστρατηγικά σύνορα της Ινδίας επεκτείνονται παράλληλα με το αναπτυσσόμενο στρατηγικό αποτύπωμα της Κίνας στον Ινδο-Ειρηνικό ωκεανό.
Καθώς η Ινδία φοβάται τον πιθανό στρατιωτικό εγκλωβισμό της από την Κίνα στον Ινδικό Ωκεανό, είναι ανοιχτό το σενάριο μια ενδεχόμενης των δύο πυρηνικών δυνάμεων.
Την τελευταία φορά που συνέβη αυτό ήταν ο πόλεμος του 1962, με την Ινδία να κάνει τις απαραίτητες προετοιμασίες στις Σεϋχέλλες θέλοντας να εξασφαλίσει ότι μια ακόμα ήττα δεν είναι στις επιλογές της...
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών