Παρά την αδιαφορία της αγοράς, αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου παραμένουν στο προσκήνιο. Πίσω από αυτά κρύβεται κάτι πολύ μεγαλύτερο από τις πωλήσεις.
Παρά τη χαμηλή εμπορική απήχηση, αρκετοί κατασκευαστές συνεχίζουν να εξελίσσουν μοντέλα με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Η Hyundai παρουσίασε πρόσφατα τη δεύτερη γενιά του Nexo, ενός SUV που γεμίζει σε περίπου 5 λεπτά σχεδόν 7 κιλά υδρογόνου και υπόσχεται αυτονομία άνω των 800 χιλιομέτρων. Παράλληλα, το Toyota Mirai εξακολουθεί να διατίθεται σε λίγες αλλά επιλεγμένες αγορές, ενώ η BMW έχει ανακοινώσει την έλευση της X5 Hydrogen το 2028, σε συνεργασία με την ιαπωνική εταιρία. Οι παγκόσμιες ταξινομήσεις παραμένουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Το 2023 πουλήθηκαν περίπου 14.000 αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου, με την καλύτερη χρονιά να είναι το 2021 με περίπου 15.500 μονάδες. Ενδεικτικά, μόνο 691 Nexo ταξινομήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2024, ενώ το Mirai είχε μόλις 1.702 μονάδες στο εννεάμηνο, με 134 τον Νοέμβριο. Στην Ιταλία, για παράδειγμα, το δίκτυο ανεφοδιασμού είναι σχεδόν ανύπαρκτο, με μόλις δύο πρατήρια (σε Bolzano και Mestre) και ελάχιστες ταξινομήσεις – ένα Mirai το 2024 και δύο το 2023. Κι όμως, οι επενδύσεις συνεχίζονται. Η εξήγηση δεν βρίσκεται στην άμεση εμπορική εκμετάλλευση, αλλά σε μια πιο στρατηγική και τεχνολογική προσέγγιση. Πρώτον, τα μοντέλα υδρογόνου λειτουργούν ως κινούμενα εργαστήρια. Επιτρέπουν στους κατασκευαστές να δοκιμάζουν νέες τεχνολογίες κυψελών, υλικών και ολοκλήρωσης συστημάτων, με στόχο την αξιοποίησή τους και σε άλλους τομείς μεταφορών ή βιομηχανικές εφαρμογές (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών