Ο Karl Benz δημιούργησε το πρώτο αυτοκίνητο το 1885, ανοίγοντας τον δρόμο για μια βιομηχανία που θα εξελισσόταν ραγδαία τις επόμενες δεκαετίες.
Από τότε, αμέτρητες εταιρείες επιχείρησαν να αφήσουν το στίγμα τους στον χώρο της αυτοκίνησης, όμως λίγες κατάφεραν να επιβιώσουν, ενώ πολλές χάθηκαν στην πορεία. Σε αυτή την αναδρομή, εξερευνούμε πώς ξεκίνησαν οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά και μερικές εταιρείες που δεν κατάφεραν να εδραιωθούν. Η ιστορία δεν είναι πάντα ξεκάθαρη, καθώς ορισμένες μάρκες διεκδικούν περισσότερα από ένα “πρώτα” μοντέλα, είτε λόγω διαδοχικών πρωτοτύπων, είτε εξαιτίας συγχωνεύσεων και αλλαγών στρατηγικής. Από τα πρώτα βήματα της αυτοκίνησης μέχρι τη σημερινή εποχή της τεχνολογικής καινοτομίας και της ηλεκτροκίνησης, η πορεία αυτών των εταιρειών αποδεικνύει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είναι γεμάτη προκλήσεις, ανταγωνισμό και διαρκείς εξελίξεις.
Ford (1903)
Ο Henry Ford κατασκεύασε το πρώτο του πειραματικό αυτοκίνητο το 1896, γνωστό ως Ford Quadricycle, το οποίο παρέμεινε μοναδικό πρωτότυπο. Μέχρι το 1899 είχε ήδη ιδρύσει την Detroit Automobile Company, η οποία το 1901 μετονομάστηκε σε Henry Ford Company. Το πρώτο αυτοκίνητο της Ford Motor Company ήταν το Model A, το οποίο λανσαρίστηκε τον Ιούλιο του 1903. Μέχρι τον Οκτώβριο του 1904, όταν ολοκληρώθηκε η παραγωγή του, είχαν κατασκευαστεί 670 μονάδες, ένας εντυπωσιακός αριθμός για την εποχή. Το Model A διέθετε δικύλινδρο επίπεδο κινητήρα 1645 κ.εκ., τοποθετημένο κάτω από το πίσω κάθισμα. Συνδυαζόταν με διτάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και μετέδιδε την κίνηση μέσω αλυσίδας, μία διαμόρφωση που χαρακτηριζόταν από την απλότητά της (διαβάστε περισσότερα)
Ford (1903)
Ο Henry Ford κατασκεύασε το πρώτο του πειραματικό αυτοκίνητο το 1896, γνωστό ως Ford Quadricycle, το οποίο παρέμεινε μοναδικό πρωτότυπο. Μέχρι το 1899 είχε ήδη ιδρύσει την Detroit Automobile Company, η οποία το 1901 μετονομάστηκε σε Henry Ford Company. Το πρώτο αυτοκίνητο της Ford Motor Company ήταν το Model A, το οποίο λανσαρίστηκε τον Ιούλιο του 1903. Μέχρι τον Οκτώβριο του 1904, όταν ολοκληρώθηκε η παραγωγή του, είχαν κατασκευαστεί 670 μονάδες, ένας εντυπωσιακός αριθμός για την εποχή. Το Model A διέθετε δικύλινδρο επίπεδο κινητήρα 1645 κ.εκ., τοποθετημένο κάτω από το πίσω κάθισμα. Συνδυαζόταν με διτάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και μετέδιδε την κίνηση μέσω αλυσίδας, μία διαμόρφωση που χαρακτηριζόταν από την απλότητά της (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών