Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζει νέους περιορισμούς για τα plug-in υβριδικά, προκειμένου να διασφαλίσει ότι μπαίνουν στην πρίζα και ότι δεν λειτουργούν μόνο ως αυτοφορτιζόμενα υβριδικά.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται μπροστά σε κρίσιμες αποφάσεις σχετικά με την πορεία προς τις μηδενικές εκπομπές από το 2035 και η πίεση προς τους κατασκευαστές μεγαλώνει. Με την υποδομή φόρτισης να παραμένει ελλιπής και την αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών να μην έχει ωριμάσει πλήρως, τα plug-in υβριδικά (PHEV) συνεχίζουν να αποτελούν μια χρήσιμη τεχνολογία-γέφυρα. Ωστόσο, η παρεξημένη χρήση τους έχει φέρει τη συγκεκριμένη κατηγορία στο στόχαστρο τόσο της ΕΕ όσο και οργανισμών που παρακολουθούν τις πραγματικές εκπομπές ρύπων. Δεδομένα από τη χρήση χιλιάδων PHEV δείχνουν ότι πολλοί ιδιοκτήτες δεν φορτίζουν τακτικά τις μπαταρίες, με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να κινούνται σαν συμβατικά υβριδικά – αλλά κουβαλώντας το επιπλέον βάρος μιας μεγάλης μπαταρίας που μένει «αδρανής». Κάτι που αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές, ενώ ακυρώνει τον λόγο ύπαρξης της τεχνολογίας. Σε απάντηση, μεγάλες γερμανικές κατασκευάστριες έχουν προτείνει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή έναν νέο μηχανισμό: τα PHEV θα απαιτούν φόρτιση μετά από ορισμένα χιλιόμετρα, αλλιώς θα περιορίζεται η ισχύς του συστήματος κίνησης. Η πρόταση αυτή βρίσκεται υπό εξέταση και έχει στόχο την ενθάρρυνση της ηλεκτρικής οδήγησης και τη διατήρηση της αξιοπιστίας της τεχνολογίας, ενόψει των αυστηρότερων κανονισμών εκπομπών που έρχονται (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών