Από την Aston Martin και τη Ferrari μέχρι την BMW και την Rolls-Royce, οι V12 κινητήρες εξακολουθούν να εκπροσωπούν την κορυφή της μηχανολογίας. Αυτοί είναι μερικοί από τους πιο σημαντικούς στην ιστορία.
Ο V12 δεν συμβιβάζεται, δεν ενδιαφέρεται για την οικονομία καυσίμου και σπάνια συναντάται πλέον σε σύγχρονα μοντέλα. Παρ’ όλα αυτά, εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς για τη δύναμη, τη φινέτσα και το τεχνικό κύρος που συνδέεται με τα κορυφαία αυτοκίνητα. Για δεκαετίες, κατασκευαστές όπως η Ferrari, η Lamborghini και η Mercedes εξελίσσουν διαφορετικές εκδοχές του V12 – άλλες περισσότερο ριζοσπαστικές, άλλες πιο ήπιες αλλά πάντα ιδιαίτερες. Η λίστα που ακολουθεί δεν ταξινομείται με βάση τις επιδόσεις ή τη δημοφιλία, αλλά με στόχο να αναδείξει 9 από τους καλύτερους V12 που άφησαν ιστορία, με μόνο έναν εκπρόσωπο ανά κατασκευάστρια. Ξεκινώντας από τη Βρετανία, η Aston Martin επανέφερε το 2024 τον V12 Vanquish, με νέο 5,2 λίτρων biturbo, ισχύος 835 ίππων και 1.000 Nm ροπής. Ο κινητήρας AE31 εξελίχθηκε «in-house» και αποτελεί σημείο καμπής για την παραδοσιακή GT φιλοσοφία της εταιρείας, με έναν V12 που συνδυάζει ροπή, ήχο και χαρακτήρα. Η BMW από τη μεριά της παρουσιάζει δύο σημαντικά παραδείγματα. Ο S70B56 του 850 CSI στις αρχές της δεκαετίας του ’90 απέδιδε 381 ίππους με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Αποτέλεσε τη βάση για τον θρυλικό S70/2, ο οποίος εξόπλισε τη McLaren F1 και παραμένει μέχρι σήμερα ένας από τους πιο εμβληματικούς V12 όλων των εποχών (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών