Το νέο τεχνικό πλαίσιο για τους κινητήρες της Formula 1 το 2026 φέρνει ριζικές αλλαγές, με τον φόβο να επαναληφθεί η κυριαρχία που είδαμε από τη Mercedes το 2014.
Η Formula 1 ετοιμάζεται για το επόμενο μεγάλο βήμα της προς την εξηλεκτρισμένη εποχή. Από το 2026, οι ομάδες θα τρέχουν με νέα υβριδικά σύνολα που αυξάνουν σημαντικά τη συμμετοχή της ηλεκτρικής ενέργειας στην ισχύ των κινητήρων. Συγκεκριμένα, το ποσοστό της υβριδικής ισχύος ανεβαίνει από περίπου 15% σήμερα, σε σχεδόν 50%, ενώ ταυτόχρονα καταργείται η μονάδα MGU-H. Πρόκειται για την τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας από τα καυσαέρια, η οποία θεωρείται δαπανηρή και περίπλοκη, ιδιαίτερα για τους νέους κατασκευαστές. Η αλλαγή αυτή, ωστόσο, δεν αφορά μόνο την τεχνολογία του κινητήρα. Το νέο κανονιστικό πλαίσιο επιβάλλει και τη χρήση καυσίμου με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα, κάτι που θέτει επιπλέον προκλήσεις στην εξέλιξη, τόσο για τους κατασκευαστές όσο και για τις ομάδες που εξαρτώνται από αυτούς. Η μετάβαση δεν είναι εύκολη υπόθεση και τα παθήματα του 2014 είναι ακόμα νωπά. Τότε, με την εισαγωγή των turbo-υβριδικών μονάδων, η Mercedes μπήκε με σαφές προβάδισμα, έχοντας προετοιμαστεί καλύτερα από όλους. Η υπεροχή της δεν περιορίστηκε στο ξεκίνημα της χρονιάς αλλά συνεχίστηκε για χρόνια, κατακτώντας οκτώ συνεχόμενα Πρωταθλήματα Κατασκευαστών (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών