Τελευταία Νέα
Αυτοκίνητο

Το τέλος των νέων θερμικών αυτοκινήτων: λογική εξέλιξη ή πολιτική υπερβολή;

tags :
Το τέλος των νέων θερμικών αυτοκινήτων: λογική εξέλιξη ή πολιτική υπερβολή;
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωρά σε απαγόρευση των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων με εκπομπές CO₂ από το 2035, προκαλώντας αντιδράσεις από τη βιομηχανία και την πολιτική σκηνή – αλλά είναι αυτή η πορεία μονόδρομος για την απαλλαγή από τις εκπομπές ρύπων;
Η Ε.Ε. έχει θέσει ως στόχο την κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, και ο τομέας των μεταφορών ευθύνεται για περίπου το 25% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην Ευρώπη. Το συντριπτικό ποσοστό αυτών προέρχεται από την οδική κυκλοφορία. Με αυτό το δεδομένο, η απόφαση να μην επιτρέπεται από το 2035 η ταξινόμηση νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης φαίνεται λογική – τουλάχιστον σε επίπεδο στόχων. Ωστόσο, οι αντιδράσεις εντείνονται. Ο επικεφαλής του ομίλου Volkswagen και Porsche, Oliver Blume, δήλωσε πρόσφατα ότι «δεν είναι ρεαλιστικό να περιμένει κανείς πως από το 2035 θα κυκλοφορούν στην Ευρώπη αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα». Τόνισε επίσης την ανάγκη για μεγαλύτερη μεταβατική περίοδο. Σε παρόμοιο τόνο κινήθηκε και ο Γερμανός καγκελάριος Friedrich Merz, εκφράζοντας δημόσια τη θέση ότι η απαγόρευση πρέπει να αναθεωρηθεί και δηλώνοντας πως θα θέσει το ζήτημα απευθείας στον επόμενο σύνοδο κορυφής της Ε.Ε. Η απόφαση για το τέλος των θερμικών κινητήρων δεν σημαίνει απαγόρευση χρήσης όσων ήδη κυκλοφορούν, αλλά αφορά αποκλειστικά την ταξινόμηση νέων αυτοκινήτων από το 2035 και μετά. Παρ’ όλα αυτά, η συζήτηση έχει ήδη μετατοπιστεί σε επίπεδο πολιτικής και κοινωνικής αποδοχής, με την ερμηνεία ότι πρόκειται για καθολική απαγόρευση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάτι που προκαλεί την αναμενόμενη αντίδραση (διαβάστε περισσότερα)

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης