Από τη δεκαετία του 1930 έως το σήμερα, μερικά από τα πιο εντυπωσιακά αυτοκίνητα όλων των εποχών βασίστηκαν σε έναν απλό κανόνα: όσο μεγαλύτερος ο κινητήρας, τόσο καλύτερα.
Εδώ είναι πέντε χαρακτηριστικά παραδείγματα. Αν υπάρχει κάτι που δεν μπορεί να αντικατασταθεί, είναι ο κυβισμός. Αυτή η λογική γέννησε μερικά από τα πιο ιδιαίτερα αυτοκίνητα του 20ού και 21ου αιώνα. Είτε μιλάμε για πολυτελή sedan, είτε για supercars, είτε για muscle cars, η δύναμη και η αίσθηση ενός πολύ-κύλινδρου, ατμοσφαιρικού ή υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα μεγάλης χωρητικότητας παραμένει αξεπέραστη. Αρχίζουμε με την Bentley 8 Litre του 1930, το κύκνειο άσμα της εποχής Cricklewood υπό τον ιδρυτή Walter Owen Bentley.
Με εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 7.983 κ.εκ. και απόδοση 220 ίππων, μπορούσε να φτάσει τα 160 χλμ./ώρα, επίδοση εντυπωσιακή για την εποχή και για τις 2,4 τόνους της. Κατασκευάστηκαν μόλις 100 αντίτυπα και σήμερα μια σε καλή κατάσταση αποτιμάται σε περίπου 1.300.000 ευρώ. Η Bugatti Veyron 16.4, κατασκευασμένη μεταξύ 2005 και 2011, διαθέτει έναν 16κύλινδρο κινητήρα W16 με τέσσερις επικεφαλής εκκεντροφόρους και χωρητικότητα 7.993 κ.εκ. Η απόδοση φτάνει τους 1.001 ίππους και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 400 χλμ./ώρα (διαβάστε περισσότερα)
Με εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 7.983 κ.εκ. και απόδοση 220 ίππων, μπορούσε να φτάσει τα 160 χλμ./ώρα, επίδοση εντυπωσιακή για την εποχή και για τις 2,4 τόνους της. Κατασκευάστηκαν μόλις 100 αντίτυπα και σήμερα μια σε καλή κατάσταση αποτιμάται σε περίπου 1.300.000 ευρώ. Η Bugatti Veyron 16.4, κατασκευασμένη μεταξύ 2005 και 2011, διαθέτει έναν 16κύλινδρο κινητήρα W16 με τέσσερις επικεφαλής εκκεντροφόρους και χωρητικότητα 7.993 κ.εκ. Η απόδοση φτάνει τους 1.001 ίππους και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 400 χλμ./ώρα (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών