Η BMW και άλλοι κατασκευαστές δοκιμάζουν φυσικές ίνες από λινάρι σε μέρη αμαξώματος και εσωτερικού, αντικαθιστώντας τα συνθετικά υλικά με πιο βιώσιμες λύσεις.
Η BMW ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιεί σύνθετα υλικά με βάση το λινάρι σε μελλοντικά μοντέλα παραγωγής, μια τεχνολογία που μέχρι σήμερα είχε εφαρμοστεί κυρίως σε αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Το νέο αυτό υλικό έχει εξελιχθεί από την Bcomp, μια ελβετική εταιρεία που ειδικεύεται σε φυσικά σύνθετα και είναι ήδη επίσημος συνεργάτης της BMW Motorsport από το 2022. Το υλικό ονομάζεται Amplitex, κατασκευάζεται από ευρωπαϊκό λινάρι και μπορεί να διαμορφωθεί είτε ως ύφασμα είτε ως προεμποτισμένο με θερμοπλαστική ρητίνη (pre-preg). Ανάλογα με την εφαρμογή, μπορεί να ενισχυθεί με τη δομή Powerribs, μια πλέξη που επίσης βασίζεται στο λινάρι και αυξάνει τη μηχανική αντοχή, κάνοντάς το κατάλληλο ακόμη και για δομικά εξαρτήματα.
Η BMW έχει ήδη χρησιμοποιήσει το υλικό σε μοντέλα όπως η M4 GT4, η οποία συμμετείχε στον 24ωρο αγώνα του Nürburgring με εξαρτήματα κατασκευασμένα από λινάρι, αντικαθιστώντας τα παραδοσιακά CRFP (carbon fibre reinforced plastic). Σύμφωνα με την Bcomp, το αποτύπωμα CO₂ από την εξόρυξη των πρώτων υλών έως την έξοδο από το εργοστάσιο (cradle-to-gate) μπορεί να είναι έως και 85% χαμηλότερο σε σύγκριση με τα συμβατικά σύνθετα υλικά. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το βάρος μειώνεται κατά 50% ενώ η χρήση πλαστικού μπορεί να μειωθεί έως και 70% (διαβάστε περισσότερα)
Το νέο αυτό υλικό έχει εξελιχθεί από την Bcomp, μια ελβετική εταιρεία που ειδικεύεται σε φυσικά σύνθετα και είναι ήδη επίσημος συνεργάτης της BMW Motorsport από το 2022. Το υλικό ονομάζεται Amplitex, κατασκευάζεται από ευρωπαϊκό λινάρι και μπορεί να διαμορφωθεί είτε ως ύφασμα είτε ως προεμποτισμένο με θερμοπλαστική ρητίνη (pre-preg). Ανάλογα με την εφαρμογή, μπορεί να ενισχυθεί με τη δομή Powerribs, μια πλέξη που επίσης βασίζεται στο λινάρι και αυξάνει τη μηχανική αντοχή, κάνοντάς το κατάλληλο ακόμη και για δομικά εξαρτήματα.
Η BMW έχει ήδη χρησιμοποιήσει το υλικό σε μοντέλα όπως η M4 GT4, η οποία συμμετείχε στον 24ωρο αγώνα του Nürburgring με εξαρτήματα κατασκευασμένα από λινάρι, αντικαθιστώντας τα παραδοσιακά CRFP (carbon fibre reinforced plastic). Σύμφωνα με την Bcomp, το αποτύπωμα CO₂ από την εξόρυξη των πρώτων υλών έως την έξοδο από το εργοστάσιο (cradle-to-gate) μπορεί να είναι έως και 85% χαμηλότερο σε σύγκριση με τα συμβατικά σύνθετα υλικά. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το βάρος μειώνεται κατά 50% ενώ η χρήση πλαστικού μπορεί να μειωθεί έως και 70% (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών