Τελευταία Νέα
Αυτοκίνητο

Δοκιμάζουμε το εμβληματικό Volkswagen Golf GTI

tags :
Δοκιμάζουμε το εμβληματικό Volkswagen Golf GTI
Μισό αιώνα πριν, το συγκεκριμένο λογότυπο έδωσε το έναυσμα για να ξεκινήσει μία ολόκληρη εποχή.
Μία εποποιία που άνδρωσε γενιές οδηγών και που σήμερα -δυστυχώς- οδεύει προς τη δύση της…
Και όμως, το Golf GTI συνεχίζει να βαστάει ψηλά τη σημαία, διατηρώντας αυτούσια την petrolhead λογική που μας έκανε εξαρχής να το αγαπήσουμε.
Πενήντα χρόνια…
Πενήντα χρόνια και 8,5 γενιές μετά, το λες και μια ζωή.

Πόσα μοντέλα πέρα από το Golf GTI και την Porsche 911 γνωρίζετε, που να στέκονται με αξιώσεις τόσες δεκαετίες;
Και μάλιστα σήμερα, σε εποχές δύσκολες για ό,τι ρουφάει βενζίνη με καλαμάκι γρανίτας και επιλέγει να σνομπάρει φανερά την όποια ηλεκτρική υποβοήθηση.
Το άλλοτε μέτρο σύγκρισης στην κατηγορία των Hot Hatch, παραμένει ζωντανό.

Εν αντιθέσει με άλλα ηχηρά ονόματα, που έσβησαν και πλέον βρίσκονται μόνο στις καρδιές μας.

Με την πάροδο όλων αυτών των ετών δέχτηκε μεν τις αλλοιώσεις που δέχεται καθετί ζωντανό, αλλά δεν παρουσιάζει κανένα χάσμα.
Διατηρεί αναλλοίωτη τη φιλοσοφία του και αυτό είναι το πρώτο και βασικότερο στοιχείο που κρατάμε μετά από μία εβδομάδα χρήσης, μερικά βουνά και δυο ρεζερβουάρ βενζίνης.

Αρχικά, το νέο GTI είναι ακόμα ισχυρότερο.
Ο EA888 evo4 που κρύβει κάτω από το καπό του, χάρη σε μικροαλλαγές και βελτιώσεις στο σύστημα ψεκασμού καυσίμου αποδίδει πλέον 265 PS.
Η ροπή, με τη σειρά της, παραμένει στα 370 Nm, διαθέσιμη σε ένα ιδιαίτερα ευρύ φάσμα, 1.600-4.500 rpm.
Έτσι, είτε το χρησιμοποιείς στις καθημερινές σου μετακινήσεις στην πόλη, είτε το δουλεύεις σε υψηλές στροφές, δεν θα σε απογοητεύσει.

Για πρώτη φορά στην ιστορία των GTI, το 0-100 km/h πέφτει κάτω από το ψυχολογικό όριο των 6 sec, με το χρονόμετρο να γράφει 5,9”.
Όσο για την τελική ταχύτητα, αγγίζει τα τυπικά όρια των Γερμανών κατασκευαστών, στα 250 km/h.
Φυσικά, για όποιον επιθυμεί να γευτεί τις χάρες του εν λόγω μοντέλου, θα πρέπει να γνωρίζει πως αυτό πίνει.
Στην εθνική, χαλαρά, δεν βλέπεις την κατανάλωση κάτω από τα 7 lt/100 km.
Ούτε στην πόλη εύκολα κάτω από τα 10 lt/100 km.
Αν τώρα έχεις βαρύ πόδι, το 15άρι είναι ρεαλιστικό.
Χαλάλι όμως.

Για όσους επιθυμούν, υπάρχουν και άλλες εκδόσεις Golf, σαφώς πιο οικονομικές σε κόστος κτήσης και χρήσης.
Εδώ το κοινό είναι συγκεκριμένο και ξέρει ακριβώς τι ζητά και τι θα πρέπει να περιμένει.
Σαν αίσθηση, λοιπόν, θα πάρει αυτό ακριβώς που φαντάζεται.
Βολεμένος καλά στο μπάκετ κάθισμα με την κλασική ταπετσαρία και έχοντας ρυθμίσει εύκολα στα μέτρα του τη θέση οδήγησης, ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να νιώσει άνετα εντός.
Αρχικά θα παρατηρήσει πως οι αποτυχημένοι απτικοί διακόπτες που εισήγαγε η αμέσως προηγούμενη γενιά του αυτοκινήτου στο τιμόνι, έχουν δώσει τη θέση τους σε φυσικούς, κανονικούς διακόπτες.
Επίσης και η οθόνη του infotainment είναι νέα, με διαγώνιο 12,9” και αναβαθμισμένο λογισμικό.

Γενικά δείχνει πιο γρήγορη στην απόκριση και φιλική στη χρήση.
Διαθέτει αρκετές λειτουργίες, αναβαθμίζεται over-the-air και προσφέρει ασύρματες συνδέσεις με κινητά Android και iOS (διαβάστε περισσότερα)

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης