Η νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία βάζει για πρώτη φορά όρια στις εκπομπές από την τριβή των ελαστικών και αναγκάζει τη βιομηχανία να προσαρμοστεί.
Οι επιβλαβείς εκπομπές από τα αυτοκίνητα δεν προέρχονται μόνο από τις εξατμίσεις.
Κατά την επαφή του ελαστικού με την άσφαλτο, μικροσκοπικά σωματίδια καουτσούκ αποκολλώνται από την επιφάνεια κύλισης και καταλήγουν στον αέρα ως αιωρούμενα σωματίδια.
Πρόκειται για μια πηγή ρύπανσης που μέχρι σήμερα περνούσε «στα ψιλά».
Με το Euro 7, η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκινά για πρώτη φορά να ρυθμίζει και τον συγκεκριμένο τύπο εκπομπών.
Η νέα νομοθεσία δεν αφορά πλέον μόνο τους ρύπους από τους κινητήρες, αλλά και αυτούς από τα φρένα και τα ελαστικά.
Οι πρώτοι κανόνες τίθενται σε εφαρμογή για τα επιβατικά αυτοκίνητα από τον Ιούλιο του 2028, ενώ για τα επαγγελματικά οχήματα ακολουθούν φάσεις το 2030 και το 2032.
Παρότι το ανώτατο επιτρεπτό όριο δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί, η μέθοδος μέτρησης έχει ήδη θεσπιστεί από την Οικονομική Επιτροπή του ΟΗΕ (UNECE): μια διαδρομή 8.000 χιλιομέτρων με κονβόι και ελαστικά αναφοράς θα χρησιμοποιείται για τις δοκιμές.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ADAC, οι διαφορές μεταξύ των μαρκών σήμερα είναι αρκετά μεγάλες. Από την ανάλυση 160 δοκιμών ελαστικών που έγιναν από το 2023 και μετά, η Michelin εμφάνισε τον μικρότερο μέσο όρο φθοράς με 52 mg ανά χιλιόμετρο και τόνο βάρους οχήματος (διαβάστε περισσότερα)
Κατά την επαφή του ελαστικού με την άσφαλτο, μικροσκοπικά σωματίδια καουτσούκ αποκολλώνται από την επιφάνεια κύλισης και καταλήγουν στον αέρα ως αιωρούμενα σωματίδια.
Πρόκειται για μια πηγή ρύπανσης που μέχρι σήμερα περνούσε «στα ψιλά».
Με το Euro 7, η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκινά για πρώτη φορά να ρυθμίζει και τον συγκεκριμένο τύπο εκπομπών.
Η νέα νομοθεσία δεν αφορά πλέον μόνο τους ρύπους από τους κινητήρες, αλλά και αυτούς από τα φρένα και τα ελαστικά.
Οι πρώτοι κανόνες τίθενται σε εφαρμογή για τα επιβατικά αυτοκίνητα από τον Ιούλιο του 2028, ενώ για τα επαγγελματικά οχήματα ακολουθούν φάσεις το 2030 και το 2032.
Παρότι το ανώτατο επιτρεπτό όριο δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί, η μέθοδος μέτρησης έχει ήδη θεσπιστεί από την Οικονομική Επιτροπή του ΟΗΕ (UNECE): μια διαδρομή 8.000 χιλιομέτρων με κονβόι και ελαστικά αναφοράς θα χρησιμοποιείται για τις δοκιμές.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ADAC, οι διαφορές μεταξύ των μαρκών σήμερα είναι αρκετά μεγάλες. Από την ανάλυση 160 δοκιμών ελαστικών που έγιναν από το 2023 και μετά, η Michelin εμφάνισε τον μικρότερο μέσο όρο φθοράς με 52 mg ανά χιλιόμετρο και τόνο βάρους οχήματος (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών