Μελέτη του Stanford ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για τη φθορά των μπαταριών, δείχνοντας ότι η εναλλαγή ρυθμών στην οδήγηση μπορεί να παρατείνει τη ζωή τους έως και 38%.
Μια νέα μελέτη από το SLAC-Stanford Battery Center έρχεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο που κατανοούμε τη φθορά και τη διάρκεια ζωής των μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Δημοσιευμένη στο έγκυρο περιοδικό Nature Energy, η έρευνα υποστηρίζει πως η δυναμική, εναλλασσόμενη οδήγηση όχι μόνο δεν επιβαρύνει την μπαταρία -όπως πίστευαν μέχρι σήμερα αρκετοί ειδικοί και κατασκευαστές- αλλά μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής της έως και κατά 38%.
Η ερευνητική ομάδα του Stanford χρησιμοποίησε ένα μεγάλο δείγμα 92 στοιχείων μπαταριών ιόντων λιθίου και 47 διαφορετικά προφίλ οδήγησης, τα οποία μιμούνταν πραγματικές συνθήκες: συχνές στάσεις στην πόλη, έντονες επιταχύνσεις, διαδρομές με σταθερή ταχύτητα και απότομες επιβραδύνσεις.
Αυτό το μοτίβο χρήσης -το λεγόμενο Dynamic Cycling– φάνηκε να ευνοεί τη χημική ισορροπία και τη σταθερότητα των ηλεκτροδίων μέσα στην κυψέλη.
Αντίθετα, η μονοτονία της σταθερής ταχύτητας, όπως σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, φαίνεται να οδηγεί σε ταχύτερη φθορά των εσωτερικών δομών της μπαταρίας, καθώς προκαλεί επαναλαμβανόμενο στρες σε συγκεκριμένα σημεία, χωρίς να «ξεκουράζεται» το σύστημα (διαβάστε περισσότερα)
Δημοσιευμένη στο έγκυρο περιοδικό Nature Energy, η έρευνα υποστηρίζει πως η δυναμική, εναλλασσόμενη οδήγηση όχι μόνο δεν επιβαρύνει την μπαταρία -όπως πίστευαν μέχρι σήμερα αρκετοί ειδικοί και κατασκευαστές- αλλά μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής της έως και κατά 38%.
Η ερευνητική ομάδα του Stanford χρησιμοποίησε ένα μεγάλο δείγμα 92 στοιχείων μπαταριών ιόντων λιθίου και 47 διαφορετικά προφίλ οδήγησης, τα οποία μιμούνταν πραγματικές συνθήκες: συχνές στάσεις στην πόλη, έντονες επιταχύνσεις, διαδρομές με σταθερή ταχύτητα και απότομες επιβραδύνσεις.
Αυτό το μοτίβο χρήσης -το λεγόμενο Dynamic Cycling– φάνηκε να ευνοεί τη χημική ισορροπία και τη σταθερότητα των ηλεκτροδίων μέσα στην κυψέλη.
Αντίθετα, η μονοτονία της σταθερής ταχύτητας, όπως σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, φαίνεται να οδηγεί σε ταχύτερη φθορά των εσωτερικών δομών της μπαταρίας, καθώς προκαλεί επαναλαμβανόμενο στρες σε συγκεκριμένα σημεία, χωρίς να «ξεκουράζεται» το σύστημα (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών