Ακόμα και σε καύσωνα ή πολύωρο μποτιλιάρισμα, τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να διατηρούν τον εσωτερικό χώρο δροσερό για ώρες, χωρίς σοβαρή επίπτωση στην αυτονομία από την παρατεταμένη λειτουργία του air condition.
Η υψηλή θερμοκρασία του καλοκαιριού αυξάνει τη χρήση του κλιματιστικού, και για τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων προκύπτει μια εύλογη απορία: για πόση ώρα μπορεί να δουλεύει το air condition μέχρι να εξαντληθεί η μπαταρία;
Παρά τον φόβο ότι η περιορισμένη ενεργειακή «δεξαμενή» των EV θα τελειώσει γρήγορα, η πραγματικότητα δείχνει το αντίθετο.
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Ο ADAC δοκίμασε το Tesla Model Y σε συνθήκες εξομοίωσης καύσωνα, με εξωτερική θερμοκρασία 35°C και ισχυρή ηλιακή ακτινοβολία.
Ο στόχος ήταν να διατηρηθεί η καμπίνα στους 20°C για πολλές ώρες.
Η ενεργειακή κατανάλωση του κλιματιστικού κυμάνθηκε από 1,3 έως 1,5 kWh ανά ώρα, δηλαδή περίπου το 2% της συνολικής χωρητικότητας της μπαταρίας ή, σε όρους αυτονομίας, περίπου 8 χιλιόμετρα ανά ώρα λειτουργίας.
Μετά από 8 ώρες, το σύστημα είχε καταναλώσει περίπου 16% της μπαταρίας, αντιστοιχώντας σε απώλεια 64 χιλιομέτρων αυτονομίας.
Επομένως, ακόμα και σε ένα πολύωρο μποτιλιάρισμα ή αν το αυτοκίνητο λειτουργεί σαν… φορητό κλιματιζόμενο γραφείο, η συνολική κατανάλωση παραμένει διαχειρίσιμη (διαβάστε περισσότερα)
Παρά τον φόβο ότι η περιορισμένη ενεργειακή «δεξαμενή» των EV θα τελειώσει γρήγορα, η πραγματικότητα δείχνει το αντίθετο.
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Ο ADAC δοκίμασε το Tesla Model Y σε συνθήκες εξομοίωσης καύσωνα, με εξωτερική θερμοκρασία 35°C και ισχυρή ηλιακή ακτινοβολία.
Ο στόχος ήταν να διατηρηθεί η καμπίνα στους 20°C για πολλές ώρες.
Η ενεργειακή κατανάλωση του κλιματιστικού κυμάνθηκε από 1,3 έως 1,5 kWh ανά ώρα, δηλαδή περίπου το 2% της συνολικής χωρητικότητας της μπαταρίας ή, σε όρους αυτονομίας, περίπου 8 χιλιόμετρα ανά ώρα λειτουργίας.
Μετά από 8 ώρες, το σύστημα είχε καταναλώσει περίπου 16% της μπαταρίας, αντιστοιχώντας σε απώλεια 64 χιλιομέτρων αυτονομίας.
Επομένως, ακόμα και σε ένα πολύωρο μποτιλιάρισμα ή αν το αυτοκίνητο λειτουργεί σαν… φορητό κλιματιζόμενο γραφείο, η συνολική κατανάλωση παραμένει διαχειρίσιμη (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών