Τελευταία Νέα
Αυτοκίνητο

Καύσωνας και ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Μπορεί ένα EV να υπερθερμανθεί;

tags :
Καύσωνας και ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Μπορεί ένα EV να υπερθερμανθεί;
Με τις θερμοκρασίες να ξεπερνούν τους 40°C, πολλοί οδηγοί αναρωτιούνται αν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινδυνεύουν να υπερθερμανθούν – Η πραγματική πρόκληση δεν είναι η οδήγηση, αλλά η φόρτιση. Στην πράξη, όμως, η σύγχρονη τεχνολογία δίνει τη λύση.
Με την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης, νέα ερωτήματα προκύπτουν για την καθημερινή χρήση των EV – ειδικά το καλοκαίρι, όταν η ζέστη αγγίζει τα άκρα.
Το ενδεχόμενο υπερθέρμανσης του κινητήρα ή της μπαταρίας είναι από τους βασικούς προβληματισμούς.
Παρότι πράγματι παράγεται θερμότητα όσο ρέει ρεύμα, τα περισσότερα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν εξελιγμένα συστήματα θερμικής διαχείρισης που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα προτού γίνει σοβαρό.
Στην πράξη, οι περισσότερες εταιρείες σήμερα χρησιμοποιούν υδρόψυξη για τις μπαταρίες και τον ηλεκτροκινητήρα, με μείγματα νερού-γλυκόλης και συστήματα παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο.
Οι αισθητήρες εντοπίζουν κάθε απόκλιση θερμοκρασίας και το σύστημα ψύξης ενεργοποιείται ανάλογα.
Η ιδανική θερμοκρασία για τη λειτουργία μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου είναι μεταξύ 20 και 35°C.
Πάνω από τους 45°C, ξεκινά η επιτάχυνση της χημικής φθοράς.
Γι’ αυτό και υπάρχει πλήρης έλεγχος μέσω του battery management system (BMS), που ρυθμίζει τα πάντα – από τη ροή του ψυκτικού μέχρι την απόδοση ισχύος.
Ο ίδιος ο ηλεκτροκινητήρας είναι λιγότερο ευαίσθητος, αλλά και εκεί υπάρχουν συστήματα υγρής ή αερόψυξης, που υποστηρίζονται από το λογισμικό ελέγχου ισχύος, ώστε να μειώνεται η κατανάλωση όταν η θερμοκρασία πλησιάζει το όριο.
Η πραγματική πρόκληση για ένα ηλεκτρικό το καλοκαίρι δεν είναι η οδήγηση, αλλά η φόρτιση.
Κατά τη διαδικασία ταχείας φόρτισης, το ρεύμα που διέρχεται είναι υψηλό και η θερμότητα που παράγεται μεγάλη (διαβάστε περισσότερα)

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης