
Η βασική ιδέα πίσω από το Start-Stop είναι απλή: όταν το αυτοκίνητο σταματά -όπως σε ένα φανάρι ή σε μποτιλιάρισμα- ο κινητήρας σβήνει αυτόματα για να περιοριστεί η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων
Start-Stop: Μικρό όφελος, μεγάλη συζήτηση;
Η τεχνολογία Start-Stop εφαρμόζεται πλέον ευρέως στα περισσότερα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ωστόσο η αποδοχή της δεν είναι παντού θετική.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποιοι οι περιορισμοί της;Κοντινές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων
Η βασική ιδέα πίσω από το Start-Stop είναι απλή: όταν το αυτοκίνητο σταματά -όπως σε ένα φανάρι ή σε μποτιλιάρισμα- ο κινητήρας σβήνει αυτόματα για να περιοριστεί η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων.
Ο κινητήρας τίθεται ξανά σε λειτουργία όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το φρένο ή πατήσει το συμπλέκτη, ανάλογα με τη μετάδοση. Η λειτουργία αυτή είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στην πόλη, όπου η κυκλοφορία επιβάλλει συχνές στάσεις.
Η πρώτη φορά που εμφανίστηκε η τεχνολογία ήταν τη δεκαετία του ’80, με μοντέλα από Audi, Fiat, Opel και VW. Ωστόσο, άρχισε να χρησιμοποιείται ευρέως μόλις τη δεκαετία του 2000. Στην αρχή, το σύστημα βασιζόταν στη συμβατική μίζα/ δυναμό, κάτι που το έκανε αργό και συχνά τραχύ (ιδιαίτερα στα diesel).
Σήμερα, τα περισσότερα νέα μοντέλα με ήπια υβριδικά συστήματα 48V έχουν ενσωματωμένη μίζα-γεννήτρια που επιτρέπει πιο γρήγορη και ομαλή επανεκκίνηση. Το σύστημα υποστηρίζεται από μπαταρία 48V που τροφοδοτεί ηλεκτρικά εξαρτήματα ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός – από το τιμόνι και τα φώτα, μέχρι τους καθαριστήρες και τη θέρμανση.
Τα Start-Stop δεν λειτουργούν πάντα, αλλά αυτό δεν σχετίζεται με κάποιο πρόβλημα. Για παράδειγμα, αν ο κινητήρας δεν έχει φτάσει τη σωστή θερμοκρασία, αν η εξωτερική θερμοκρασία είναι πολύ χαμηλή ή αν η μπαταρία έχει χαμηλό φορτίο, τότε το σύστημα δεν επεμβαίνει. Το ίδιο ισχύει και σε άλλες καταστάσεις, όπως κατά τη διάρκεια παρκαρίσματος ή όταν η πίεση στα φρένα είναι ανεπαρκής
Διαβάστε περισσότερα
Η τεχνολογία Start-Stop εφαρμόζεται πλέον ευρέως στα περισσότερα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ωστόσο η αποδοχή της δεν είναι παντού θετική.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποιοι οι περιορισμοί της;Κοντινές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων
Η βασική ιδέα πίσω από το Start-Stop είναι απλή: όταν το αυτοκίνητο σταματά -όπως σε ένα φανάρι ή σε μποτιλιάρισμα- ο κινητήρας σβήνει αυτόματα για να περιοριστεί η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων.
Ο κινητήρας τίθεται ξανά σε λειτουργία όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το φρένο ή πατήσει το συμπλέκτη, ανάλογα με τη μετάδοση. Η λειτουργία αυτή είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στην πόλη, όπου η κυκλοφορία επιβάλλει συχνές στάσεις.
Η πρώτη φορά που εμφανίστηκε η τεχνολογία ήταν τη δεκαετία του ’80, με μοντέλα από Audi, Fiat, Opel και VW. Ωστόσο, άρχισε να χρησιμοποιείται ευρέως μόλις τη δεκαετία του 2000. Στην αρχή, το σύστημα βασιζόταν στη συμβατική μίζα/ δυναμό, κάτι που το έκανε αργό και συχνά τραχύ (ιδιαίτερα στα diesel).
Σήμερα, τα περισσότερα νέα μοντέλα με ήπια υβριδικά συστήματα 48V έχουν ενσωματωμένη μίζα-γεννήτρια που επιτρέπει πιο γρήγορη και ομαλή επανεκκίνηση. Το σύστημα υποστηρίζεται από μπαταρία 48V που τροφοδοτεί ηλεκτρικά εξαρτήματα ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός – από το τιμόνι και τα φώτα, μέχρι τους καθαριστήρες και τη θέρμανση.
Τα Start-Stop δεν λειτουργούν πάντα, αλλά αυτό δεν σχετίζεται με κάποιο πρόβλημα. Για παράδειγμα, αν ο κινητήρας δεν έχει φτάσει τη σωστή θερμοκρασία, αν η εξωτερική θερμοκρασία είναι πολύ χαμηλή ή αν η μπαταρία έχει χαμηλό φορτίο, τότε το σύστημα δεν επεμβαίνει. Το ίδιο ισχύει και σε άλλες καταστάσεις, όπως κατά τη διάρκεια παρκαρίσματος ή όταν η πίεση στα φρένα είναι ανεπαρκής
Διαβάστε περισσότερα
Σχόλια αναγνωστών