Κροατία: Επτά ενδιαφερόμενοι για την κατασκευή νέου τερματικού σταθμού στο λιμάνι της Ριέκα

Κροατία: Επτά ενδιαφερόμενοι για την κατασκευή νέου τερματικού σταθμού στο λιμάνι της Ριέκα
Κροατία: Επτά ενδιαφερόμενοι για την κατασκευή νέου τερματικού σταθμού στο λιμάνι της Ριέκα
Επτά εταιρείες από την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Άπω Ανατολή εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την κατασκευή του νέου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της Ριέκα, δήλωσε ο διευθυντής του λιμένος, Ντένις Βουκόρεπα, προσθέτοντας ότι δεν επιτρέπεται να αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες.
Ωστόσο, τα κροατικά μέσα ενημέρωσης, επικαλούμενα πηγές τις οποίες δεν κατονομάζουν, γράφουν ότι μεταξύ των ενδιαφερόμενων εταιρειών είναι η κινεζική κοινοπραξία Ningbo Port και η CRBC (China Road and Bridge Company), η εταιρεία που κατασκευάζει τη γέφυρα του Πέλιεσατς και το λιμάνι της Σιγκαπούρης.
Έπειτα από την εξέταση των αρχικών προσφορών, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε διάστημα δύο εβδομάδων, οι ενδιαφερόμενοι θα κληθούν να υποβάλλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους, διαδικασία που θα σηματοδοτήσει την έναρξη της ολοκλήρωσης του διαγωνισμού που έχει προκηρυχθεί με στόχο την ανάδειξη παραχωρησιούχου, ο οποίος θα αναλάβει την κατασκευή του νέου σταθμού επενδύοντας ποσό περίπου 80 εκατομμυρίων ευρώ.
Στόχος είναι ο παραχωρησιούχος να κατασκευάσει το νέο τερματικό σταθμό, προκειμένου να εκσυγχρονίσει τις λιμενικές υποδομές και, παράλληλα, να τις καταστήσει ανταγωνιστικές.
Σε περίπτωση που ο παραχωρησιούχος δεν ενδιαφέρεται γι' αυτή την "κίνηση", τότε η χρονική διάρκεια παραχώρησης μειώνεται από τα εβδομήντα στα τριάντα έτη.
Ο οργανισμός λιμένος της Ριέκα ανακοίνωσε ότι το βασικό πλεονέκτημα του νέου τερματικού σταθμού είναι ότι θα είναι σε θέση να δέχεται τα εξαιρετικά μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (ultra large containers). Σύμφωνα με τον οργανισμό, τα λιμάνια της βόρειας Αδριατικής θα αγγίξουν τη μέγιστη χωρητικότητά τους μέχρι το επόμενο έτος, εξέλιξη που -όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση- "αποδεικνύει πως ο νέος τερματικός σταθμός θα κατασκευαστεί ακριβώς την κατάλληλη στιγμή.
Ο νέος τερματικός σταθμός θα είναι σε θέση να μεταφέρει περισσότερα από 400.000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων) ετησίως, σε πρώτη φάση και τουλάχιστον 800.000 έως 1 εκατομμύριο ετησίως, όταν φτάσει σε πλήρη δυναμικότητα, που προβλέπεται για το 2030".


www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS