Retro Stories

Ράλι Ντακάρ 1988: Ο αγώνας που το όχημα του Βάτανεν εκλάπη!

Ράλι Ντακάρ 1988: Ο αγώνας που το όχημα του Βάτανεν εκλάπη!

Ο Άρι Βάτανεν, ένας από τους πιο διακριμένους οδηγούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού! Στο Ράλι του Ντακάρ του 1988 έγινε κάτι πραγματικά πρωτόγνωρο, του… απήγαγαν το αμάξι!

Ο Άρι Βάτανεν είναι συνδεδεμένος με τον κόσμο του WRC, καθώς είναι ένας από τους σπουδαιότερους οδηγούς που έχουν περάσει από την κατηγορία, παρουσιάζοντας τον «άχαστο» συνδυασμό ταχύτητας και θεάματος! Στην Φιλανδία είναι αρκετά διαδεδομένοι οι αγώνες ταχύτητας και τα νεαρά παιδιά ασχολούνται από τις μικρές ηλικίες. Έτσι και ο Βάτανεν στην ηλικία των 18 χρονών ξεκίνησε την ενασχόληση του με τον χώρο και εντός λίγων χρόνων έφτασε σε επαγγελματικό επίπεδο.

Ο διευθυντής της Peugeot, Ζαν Τοντ, πίστευε πολύ στον Βάτανεν και ο τρόπος να τον «δέσει» στην ομάδα του ήταν οι προτάσεις του να είναι οικονομικά ισχυρές, αλλά και δελεαστικές. To έκανε πράξη και οι συνεργασία τους ξεκίνησε το 1984.

Ένα χρόνο αργότερα (1985) στο Ράλι της Αργεντινής ο Βάτενεν ξεκίνησε με προοπτικές τον αγώνα, αλλά τα πράγματα δεν πήγαν όπως είχαν στο νου τους οι άνθρωποι της Peugeot. Ο Φινλανδός οδηγούσε με σχεδόν 200 χιλιόμετρα την ώρα, ο έλεγχος χάθηκε και το αμάξι ανετράπη.


Ο Βάτανεν μεταφέρθηκε με σοβαρούς τραυματισμούς στο θώρακα, τα πόδια αλλά και μία εσωτερική αιμορραγία στο νοσοκομείο όπου έμεινε 18 μήνες μέχρι οι πληγές του να επουλωθούν και να είναι πλήρως υγιής! Μέσα σε αυτό το μεγάλο χρονικό διάστημα, η κατάθλιψη έκανε την εμφάνιση της. Ο έμπειρος οδηγός όμως πάλεψε με όλους και με όλα βγαίνοντας νικητής. Η επιστροφή του στους αγώνες ήταν γεγονός, όσο και να μην πίστευε πως θα ξανά φτάσει στο επιθυμητό επίπεδο ο ίδιος τα κέρδισε όλα.
12-ari-vatanen-2704mkag.jpg

Η πρώτη θέση, η «απαγωγή» και ο αποκλεισμός!

To 1988, κατά τη διάρκεια της διαδρομής του Μπαμάκο και αφού έχει τελειώσει την ειδική, ο Άρι Βάτανεν μαζί με το συνοδηγό του Μπρούνο Μπέργκλουντ, έχοντας λίγες ώρες ξεκούρασης έτσι ώστε να συνεχίσουν τον αγώνα έφτασαν σε ένα ειδικά διαμορφωμένο εξωτερικό χώρο για το καθιερωμένο διάλειμμά.

Οι δύο οδηγοί έφαγαν και αποσύρθηκαν για ξεκούραση, ενώ ο κόσμος είχε τη δυνατότητα να μπορεί να θαυάσει όλα τα σταθμευμένα οχήματα, καθώς ο χώρος ήταν ανοιχτός. Αφότου ξύπνησαν, έκπληκτοι αντίκρισαν πως το αγωνιστικό τους όχημα απουσίαζε. Ο Ζαν Τοντ, αποκάλυψε πως είχε επικοινωνήσει με τους «απαγωγείς» του αμαξιού και πως ζητούσαν σχεδόν 90.000 αμερικάνικα δολάρια ως λίτρα για το όχημα! Το αυτοκίνητο επέστρεψε πίσω στον οδηγό του άμεσα και  απολύτως άθικτο.
MSR-Ari-no-car-Photo-Bachelet-AH.jpg

Ο Άρι Βάτανεν ξεκίνησε αργοπορημένος για την επόμενη ειδική διαδρομή, αλλά η διοργάνωση αποφάσισε να μην του επιτρέψει να αγωνιστεί, καθώς οι κανονισμοί ήταν ξεκάθαροι και τους είχε παραβιάσει. Με αυτόν τον τρόπο έχασε την πρώτη θέση την οποία κατείχε μέχρι εκείνο το σημείο.

Αν το όλο περιστατικό δεν είχε συμβεί ο Άρι Μάκινεν θα μπορούσε να είχε κάνει το… απόλυτο και να έχει κατακτήσει πέντε φορές συνεχόμενα για το συγκεκριμένο Ράλι, καθώς ο Φινλανδός το κατέκτησε τις χρονιές 1987, 1989, 1990 και 1991 κάτι που δεν έχει καταφέρει κανένας έως και σήμερα.

Δημήτρης Φεραδούρος

www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης