Καρώ Σημαία

Formula 1: Τα 5+1 πράγματα που μάθαμε από το Grand Prix της Ουγγαρίας

Formula 1: Τα 5+1 πράγματα που μάθαμε από το Grand Prix της Ουγγαρίας

Χαμός στην πρώτη στροφή του αγώνα, μία ανέλπιστη νίκη για τον Εστέμπαν Οκόν και μία απίστευτη κούρσα από τον Λιούις Χάμιλτον, το Grand Prix της Ουγγαρίας τα είχε όλα.

Ο Εστέμπαν Οκόν ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του ουγγρικού Grand Prix, καθώς εκμεταλλεύτηκε τον χαμό του πρώτου γύρου για να ανέβει στην κορυφή, όπου και κατάφερε να παραμείνει μέχρι το τέλος. Ο κακός υπολογισμός του Βάλτερι Μπότας δεν στοίχισε μόνο σε εκείνον τον αγώνα του, αλλά και στους Νόρις, Λεκλέρ, Στρολ, Πέρεζ και κατ’ επέκταση στον Μαξ Φερστάπεν.

Ο Χάμιλτον πάλεψε άλλη μία φορά ως παγκόσμιος πρωταθλητής και έσωσε την «παρτίδα», επιστρέφοντας από την τελευταία θέση για να τερματίσει 3ος, ίσως και 2ος μετά την ποινή του Σεμπάστιαν Φέτελ, με την έφεση της Aston Martin να εκκρεμεί. Αυτά και άλλα πολλά σε έναν αγώνα που θα θυμάται ο κόσμος για καιρό, με το «BN Sports» να παρουσιάζει τα 5+1 πράγματα που μάθαμε από το Grand Prix Ουγγαρίας.

Ο Οκόν έκανε, με διαφορά, τον καλύτερο αγώνα της καριέρας του

Η τροπαιοθήκη του Οκόν δεν είναι σε καμία περίπτωση από τις πιο «πλούσιες» στην Formula 1. Ο Γάλλος είχε μέχρι την Κυριακή μόλις ένα βάθρο στην καριέρα του, αυτό στο Grand Prix του Σακίρ το 2020. Τα έφερε έτσι όμως η μοίρα, ίσως και ο Μπότας, που ο πιλότος της Alpine βρέθηκε σε θέση να κερδίσει στην Ουγγαρία. Μετά το ατύχημα του πρώτου γύρου και την κόκκινη σημαία, βρέθηκε αμέσως στην κορυφή, μετά και την απόφαση του Χάμιλτον να παραμείνει στην πίστα με τα ενδιάμεσα ελαστικά.

1_32.jpg

Μέσα στους επόμενους 65 (!) γύρους είδαμε έναν Οκόν να οδηγεί σαν ένας από τους καλύτερους πιλότους του γκριντ. Κατάφερε να «απορροφήσει» κάθε απόπειρα του Φέτελ για να τον προσπεράσει, κρατώντας συνεχώς πίσω του τον τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή. Ένας αγώνας χωρίς λάθη, με υπολογισμένες κινήσεις που τον οδήγησαν στο τέλος να αντικρίσει πρώτος την καρώ σημαία. Σαφώς και έπαιξαν ρόλο οι αποσύρσεις στον πρώτο γύρο, η κίνηση που βρήκε μπροστά του ο Χάμιλτον και τα προβλήματα του Φερστάπεν, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να αφαιρέσει αυτό το «παράσημο» από τον 24χρονο.

Ο Μπότας βοήθησε την Mercedes, ωστόσο έκανε άλλο ένα βήμα πίσω

Ο Φινλανδός είχε δείξει καλά στοιχεία σε ελεύθερα δοκιμαστικά και κατατακτήριες, με την θέση στην εκκίνηση του αγώνα να του δίνει την δυνατότητα να διεκδικήσει κάτι παραπάνω από μία απλή θέση στο βάθρο. Μία κάκιστη εκκίνηση του στοίχισε αμέσως, καθώς δέχθηκε το προσπέρασμα από τους Φερστάπεν, Πέρεζ και Νόρις. Τελικά ήταν ο Βρετανός που την πλήρωσε, με τον Μπότας να μην υπολογίζει καλά το breaking zone και την βρεγμένη πίστα, με αποτέλεσμα να «καρφώσει« την W12 του στο πίσω μέρος της McLaren και να τεθούν αμφότεροι εκτός αγώνα.

Άλλος ένας κακός αγώνας για τον ίδιο σε καθεστώς βροχής και άλλη μία απόφαση που του στοίχισε βαθμούς και... πόντους παραμονής. Πλέον ο σχεδιασμός της Mercedes για τη νέα σεζόν μπαίνει στην τελική του ευθεία, με το summer break να έχει ξεκινήσει επίσημα. Είναι κρυφό μυστικό πως ο Τότο Βολφ σκοπεύει να πάρει την απόφαση του για το ποιος θα βρεθεί δίπλα στον Χάμιλτον την επόμενη σεζόν, μέσα στις επόμενες 2-3 εβδομάδες. Ο Μπότας όχι μόνο δεν κέρδισε «έδαφος» στην μάχη της παραμονής, αλλά έδωσε στον Βολφ μία ακόμα αφορμή να κοιτάξει την πλευρά του Ράσελ.

2_47.jpg

Ο ίδιος τόνισε πως δουλειά δεν είναι μόνο να βρει τον αντικαταστάτη του Μπότας, εφόσον τελικά αποχωρήσει, αλλά και την καλύτερη δυνατή επιλογή για την επόμενη μέρα. Ο ίδιος τόνισε πως θέλει να συνεχίσει να οδηγεί με την Mercedes στην πλάτη, ωστόσο με τις McLaren να είναι «κλεισμένες», την Aston Martin να συνεχίζει με τους Φέτελ – Στρολ και την προοπτική της Williams να μην τον «συγκινεί», οι επιλογές του μειώνονται επικίνδυνα.

Ο Αλόνσο ξύπνησε μνήμες... 2007 και έδωσε «μισή νίκη» στον Οκόν

Ο έτερος πιλότος της Alpine έκανε ένα μεγάλο «άλμα» στην πίστα μετά το ατύχημα του πρώτου γύρου, διατηρώντας σχεδόν για όλο τον αγώνα την θέση του στην πεντάδα. Δεν ήταν όμως αυτό το σημαντικότερο, αλλά όταν ο Χάμιλτον ξεκίνησε την αντεπίθεση του περίπου στον 47ο γύρο. Ο Βρετανός είχε τον καλύτερο ρυθμό από όλους τους άλλους στην πίστα, εκμεταλλευόμενος στο έπακρον την φρέσκια σκληρή γόμα, μειώνοντας σταθερά την διαφορά από τον 5ο Αλόνσο.

Τελικά στον 56ο γύρο ο πιλότος της Mercedes έφτασε πίσω από την Alpine του Αλόνσο, όμως τότε αντίκρισε μπροστά του ένας πραγματικό... τείχος. Ο Ισπανός όχι μόνο δεν έδινε περιθώριο στον Χάμιλτον να τον περάσει, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις έμοιαζε να δίνει μαθήματα οδήγησης στον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή. Τελικά σχεδόν εννέα γύρους αργότερα, ο Χάμιλτον εκμεταλλεύτηκε το καλύτερο μονοθέσιο, τα πιο φρέσκα ελαστικά και το DRS για να περάσει 4ος.

3_40.jpg

Ήταν όμως αυτοί οι εννέα γύροι που κράτησε ο Αλόνσο πίσω του τον Χάμιλτον, που έδωσαν σε μεγάλο βαθμό τη νίκη στον Οκόν. Στο τέλος του αγώνα, ο Χάμιλτον είχε φτάσει μία ανάσα από τον 2ο Φέτελ, ωστόσο δεν είχε αρκετό χρόνο για τον απειλήσει, πόσο μάλλον τον Γάλλο που βρισκόταν περίπου δύο δευτερόλεπτα μπροστά. Η «άμυνα» του Αλόνσο στον παλιό του ομόσταβλο ήταν αυτή που βοήθησε τον Οκόν να τερματίσει πρώτος. Αυτοί οι εννέα γύροι με τον Χάμιλτον όχι μόνο μας θύμισε τις «μάχες» που είχαν οι δύο τους το 2007, ως πιλότοι της McLaren, αλλά και το γεγονός πως ο πλέον 40χρονος, δεν ήρθε απλώς για να κάνει το χόμπι του.

Ο Φέτελ κινδυνεύει να χάσει κάτι παραπάνω από μία 2η θέση

Στην Ουγγαρία ο Φέτελ έχασε την μεγαλύτερη ευκαιρία να βρεθεί και πάλι στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου. Τελευταία φορά που το κατάφερε ήταν στο Grand Prix της Σιγκαπούρης το 2019, με τον Σαρλ Λεκλέρ να ακολουθεί στην θέση. Έκτοτε ο Γερμανός βρισκόταν σε μονίμως καθοδική πορεία, με την απόδοση της Ferrari να παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό. Στην Aston Martin φαίνεται να βρίσκει και πάλι τα πατήματα του, με το 2ο βάθρο της σεζόν στην χώρα των Μαγιάρων να είναι γεγονός.

Ο ίδιος ήταν φανερά απογοητευμένος μετά τον αγώνα, καθώς γνώριζε πως είχε χάσει την μεγαλύτερη ευκαιρία που θα μπορούσε να του παρουσιαστεί για να τερματίσει πρώτος. Φυσικά και κανένας στο γκαράζ της βρετανικής ομάδας δεν έχει θέμα με την θέση, ωστόσο η FIA έμοιαζε να έχει αντίθετη... άποψη. Το γεγονός πως η ομάδα δεν κατάφερε να παρουσιάσει τουλάχιστον ένα λίτρο δείγματος καυσίμου, έφερε ως αποτέλεσμα την αποβολή του Γερμανού από τον αγώνα.

4_31.jpg

Η Aston Martin ενημέρωσε σχεδόν αμέσως τους αγωνοδίκες πως σκοπεύει να ασκήσει έφεση, σε κάτι που θεωρεί πως είναι μία πολύ σκληρή τιμωρία. Μεγάλο μερίδιο σε αυτό έχει η ίδια η ομάδα, καθώς έπρεπε να τον ενημερώσει για να σταματήσει αμέσως μετά την ολοκλήρωση του αγώνα. Ο Φέτελ δεν κινδυνεύει όμως να χάσει άλλο ένα βάθρο, αλλά το μομέντουμ που «έχτιζε» σε τόσους αγώνες.

Η Williams είχε την πιο «γλυκιά» επιστροφή σε πόντους

Οι μηχανικοί της Williams δεν είδαν απλώς ένα, αλλά και τα δύο μονοθέσια της ομάδας να τερματίζουν στην δεκάδα. Οι Λατίφι και Ράσελ όχι απλώς έμειναν σχεδόν σε όλο τον αγώνα μέσα στην δεκάδα, αλλά πλασαρίστηκαν και σε υψηλές θέσεις, τερματίζοντας στην και θέση αντίστοιχα, μετά την ποινή του Φέτελ.

5_24.jpg

Αυτοί ήταν οι πρώτοι βαθμοί και των δύο στην Formula 1, με αμφότερους να μην μπορούν να το συνειδητοποιήσουν εύκολα. Η εικόνα του Ράσελ να μην μπορεί να μιλήσει μετά τον αγώνα, μετά τις προσπάθειες του σχεδόν όλη την σεζόν, τα λένε όλα. Και αν για τον Ράσελ όλοι πίστευαν πως είναι ικανός για κάτι τέτοιο, ο Λατίφι ήταν με διαφορά η ευχάριστη έκπληξη. Μπορεί οι «ειδικές συνθήκες» να έπαιξαν σημαντικό ρόλο σε αυτό το αποτέλεσμα, ωστόσο ήταν μία υπενθύμιση πως η βρετανική ομάδα βρίσκεται στον σωστό δρόμο.

Bonus: Όποιος πιστεύει ακόμα πως η Formula 1 δεν είναι ένα από τα πιο απαιτητικά αθλήματα, καλά θα κάνει να αλλάξει γνώμη

Ο Χάμιλτον κατάφερε να επιστρέψει από την 14η θέση και να τερματίσει 3ος, σε έναν αγώνα που όπως αποδείχθηκε, έφτασε τον Βρετανό στα όρια του. Ο ίδιος φάνηκε να μην πανηγυρίζει ιδιαίτερα στο βάθρο, δεν είχε να κάνει με το αποτέλεσμα, αλλά με τα όσα είχε υποστεί ο οργανισμός του. Ο ίδιος χρειάστηκε να δει τον γιατρό της ομάδας μετά τον αγώνα, καθώς είχε εξαντληθεί και ζαλιζόταν.

6_7.jpg

Όπως δήλωσε και ο Βολφ, μετά από ένα τόσο έντονο αγώνα, με την ζέστη που υπήρχε στην πίστα και τις προσπεράσεις που χρειάστηκε να κάνει, ο οργανισμός του 36χρονο δέχθηκε αρκετή πίεση. Ο ίδιο τόνισε πως τα προβλήματα από όταν είχε νοσήσει από τον κορονοϊό την προηγούμενης σεζόν ξαναέκαναν την εμφάνιση τους. Υπάρχει ένας λόγος που οι οδηγοί της Formula 1 χαρακτηρίζονται ως «πιλότοι», αυτός είναι οι ταχύτητες στις οποίες οδηγούν και ο τεράστιος αριθμός G που υποβάλουν σχεδόν κάθε βδομάδα το σώμα τους.

www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης