Καρώ Σημαία

Formula 1: Τα 5+1 πράγματα που μάθαμε από το Grand Prix της Αυστρίας

Formula 1: Τα 5+1 πράγματα που μάθαμε από το Grand Prix της Αυστρίας

Ο Μαξ Φερστάπεν θριάμβευσε για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα στο Red Bull Ring και το Grand Prix της Αυστρίας, με την «ψαλίδα» της Red Bull με την Mercedes να μεγαλώνει.

Σχετικά Άρθρα
Ο Φερστάπεν είχε έναν από τους πιο «μοναχικούς» αγώνες της καριέρας του, με τον Ολλανδό να προηγείται από την αρχή ως το τέλος. Την ίδια ώρα, Χάμιλτον και Μπότας δεν μπόρεσαν να απειλήσουν τον Ολλανδό, με τον Νόρις να «μπλοκάρει» τα δύο μονοθέσια της Mercedes.

Εντυπωσιακή ήταν και η προσπάθεια του Ράσελ να πάρει τον πρώτο του βαθμό με την Williams, ωστόσο στο τέλος ήταν η εμπειρία του Αλόνσο και το ανώτερο μονοθέσιο της Alpine που άφησαν 11ο τον Βρετανό. Μετά από δύο αγώνες στο Spielberg, η Red Bull είναι η μεγάλη κερδισμένη, με την αυστριακή ομάδα και τον Φερστάπεν να κάνουν το 2/2 εντός έδρας. Αυτά και πολλά άλλα, το «BN Sports» σας παρουσιάζει τα 5+1 πράγματα που μάθαμε από το Grand Prix της Αυστρίας.

Ο Φερστάπεν και η Red Bull ξυπνούν αναμνήσεις... Σένα και Προστ στην Honda

Ο δεύτερος αγώνας στο Red Bull Ring ήταν ο ορισμός της επίδειξης δύναμης, όχι μόνο για τον Φερστάπεν, αλλά και για τις Red Bull και Honda. Το ταλέντο του Ολλανδού ήταν κάτι παραπάνω από δεδομένο τα τελευταία χρόνια, ωστόσο αυτό που του έλειπε ήταν το μονοθέσιο και το μοτέρ για να μπορέσει να διεκδικήσει την κορυφή. Πλέον στο εργοστάσιο της ομάδας στο Μίλτον Κέινς φαίνεται πως έχει γίνει εξαιρετική δουλειά, κάτι που βγαίνει και στην πίστα.

red_bull1.jpg

Αυτή ήταν η συνολικά νίκη για τους «ταύρους» μέσα στην χρονιά, εκ των οποίων οι πέντε του Φερστάπεν, ενώ πλέον «τρέχει» ένα σερί πέντε συνεχόμενων νικών στο πρωτάθλημα. Αυτή η νίκη δεν έχει μεγάλη σημασία μόνο για τον Ολλανδό πιλότο, ο οποίος πέτυχε και το πρώτο Grand Slam της καριέρας του, αλλά και για την Honda. Η αξιοπιστία του ιαπωνικού κολοσσού είχε συζητηθεί πολλές φορές στο παρελθόν, ωστόσο τα τελευταία δύο χρόνια δείχνει να βρίσκεται πάνω από τους κινητήρες των Mercedes, Ferrari και Renault.

Αυτή ήταν η συνεχόμενη νίκη μονοθεσίου με κινητήρα Honda, κάτι που αποτελεί το καλύτερο σερί από την σεζόν 1988. Ήταν τότε που οι Άιρτον Σένα και Αλέν Προστ με την πανίσχυρη McLaren κυριαρχούσαν στο πρωτάθλημα, έχοντας φτάσει τις 11 συνεχόμενες νίκες. Αυτή θα είναι και η τελευταία χρονιά που η Honda θα προμηθεύει τις Red Bull και Alpha Tauri με κινητήρες, σε κάτι που μοιάζει με το ιδανικό «κύκνειο άσμα».

Η δεύτερη θέση του Μπότας ήρθε στην καλύτερη στιγμή για τον ίδιο (και την Mercedes)

Η κριτική που έχει δεχθεί ο Βάλτερι Μπότας τους τελευταίους μήνες είναι κάτι παραπάνω από μεγάλη, με ένα σερί αρνητικών αποτελεσμάτων του Φινλανδού να τον έχουν φέρει στο επίκεντρο της προσοχής για όλους τους λάθος λόγους. Όλα αυτά, την ώρα που ο Τζορτζ Ράσελ συνεχίζει τις εξαιρετικές εμφανίσεις με την Williams και έχει «ξεκαθαρίσει» στην Mercedes και τον Τότο Βολφ πως θέλει την μία θέση της γερμανικής ομάδας για το 2022.

Παράλληλα, η ανανέωση του Λιούις Χάμιλτον μέχρι το 2023 «κλείνει» και τυπικά αυτό το ζήτημα, με τις ελπίδες παραμονής του Μπότας στην πρωταθλήτρια να λιγοστεύουν. Ο ίδιος έψαχνε μία καλή εμφάνιση, η οποία και ήρθε στο Red Bull Ring. Στην αρχή του αγώνα κατάφερε μάλιστα να βρεθεί μπροστά από τον Χάμιλτον, όμως το κομφούζιο από την «μάχη» των Πέρεζ και Νόρις τον έφερε πάλι πίσω από τον Βρετανό. Στην πραγματικότητα, ο Μπότας έκανε πολύ καλύτερο αγώνα από ότι φάνηκε. Οδήγησε χωρίς λάθη, διατήρησε με τον καλύτερο τρόπο τα ελαστικά του και όταν χρειάστηκε, πήρε την «σκυτάλη» από τον Χάμιλτον.

bottas1.jpg

Ο Βρετανός αντιμετώπιζε πρόβλημα με το μονοθέσιο και βρισκόταν αρκετά πίσω σε ρυθμό, με την γερμανική ομάδα να δίνει το «πράσινο φως» στον Μπότας να περάσει μπροστά στον 53ο γύρο. Παρά το γεγονός ότι ο 3ος Νόρις είχε φτάσει στα 1.4 δευτερόλεπτα από τον 31χρονο, δεν ένιωσε κάποια πραγματική απειλή και τερμάτισε στην θέση. Δεύτερο συνεχόμενο βάθρο για τον Μπότας και συνολικά 7ο στο «Ring», με το Σιλβερστόουν να ακολουθεί, εκεί όπου έχει βρεθεί στο παρελθόν σε 3 περιπτώσεις στην θέση.

Ο αγώνας του Πέρεζ δεν ήταν δείγμα του ταλέντου ή της συμπεριφοράς του

Ο αγώνας είχε ξεκινήσει με τους καλύτερους οιωνούς για τον Σέρχιο Πέρεζ, με τον Μεξικανό να εκκινεί 3ος, μπροστά από τις δύο Mercedes και πίσω από τον Νόρις της McLaren. Οι δύο τους μονομάχησαν στον πρώτο γύρο για την θέση, με τον Βρετανό να ωθεί τον πιλότο της Red Bull εκτός πίστας και να επιστρέφει στην 10η θέση. Από εκεί και έπειτα, ο Τσέκο αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα, ειδικά με τον ρυθμό του, ενώ δέχθηκε την προσπέραση από τον Λεκλέρ.

Κατάφερε να ανακάμψει μέσα στην πίστα, ωστόσο ήταν η διπλή του μάχη με τον Μονεγάσκο που του στοίχισε. Ο Λεκλέρ προσπάθησε σε δύο διαφορετικές περιπτώσεις, στον 41ο και τον 47ο γύρο να περάσει μπροστά, με τον Πέρεζ να τον ωθεί εκτός πίστας. Οι αγωνοδίκες των τιμώρησαν με ποινή πέντε δευτερολέπτων και τις δύο φορές, κάτι του κόστισε την θέση, την οποία και έχασε για 8 δέκατα από τον Σάινθ.

perez_leclerc1.jpg

Το σημαντικότερο ήταν όμως η εικόνα που έβγαλε ο Πέρεζ, ο Μεξικανός στα 11 πλέον χρόνια που βρίσκεται στην Formula 1 έχει δείξει πως είναι ένας πιλότος που τρέχει «καθαρά». Ζήτησε συγγνώμη από τον πιλότο της Ferrari μετά τον αγώνα, ο οποίος και την αποδέχθηκε. Τόσο η έξοδος στον 1ο γύρο, όσο και οι δύο ποινές άφησαν αρκετά πίσω τον Μεξικανό, σε έναν αγώνα που θα μπορούσε εύκολα να «χτυπήσει» την Mercedes του Χάμιλτον.

Οι εμφανίσεις του Οκόν προβληματίζουν την Alpine

Αρχικά πρέπει να τονιστεί πως δεν τίθεται θέμα σύγκρισης ανάμεσα στο οδηγικό ταλέντο των Εστέμπαν Οκόν και Φερνάντο Αλόνσο. Ο Γάλλος είναι ένας πολλά υποσχόμενος πιλότος, που στα 24 του έχει βρεθεί μία φορά στο βάθρο, ενώ ο Ισπανός έχει δύο παγκόσμιους τίτλους. Ο αγώνας του Οκόν στην Αυστρία τελείωσε πριν καν... αρχίσει, καθώς στριμώχτηκε τόσο πολύ στον 1ο γύρο, που μία επαφή με την Alfa Romeo του Αντόνιο Τζιοβινάτσι προκάλεσε σοβαρή ζημιά στην εμπρός δεξιά ανάρτηση, με αποτέλεσμα να αποσυρθεί.

Σαφώς και το αυστριακό Grand Prix δεν γίνεται να αποτελέσει χαρακτηριστικό παράδειγμα, αλλά είναι η γενικότερη εικόνα του Γάλλου που προβληματίζει. Στους τελευταίους τέσσερις αγώνες δεν έχει καταφέρει να τερματίσει στην δεκάδα, ενώ σε Στυρία και Αυστρία δεν κατάφερε να περάσει καν στο Q2 των κατατακτήριων δοκιμών, ενώ έχει να βρεθεί στο Q3 από το ισπανικό Grand Prix. Όλα αυτά, την ώρα που ο Αλόνσο έχει ανεβάσει κατακόρυφα την απόδοση του και πήρε βαθμούς για 3ο συνεχόμενο αγώνα.

ocon1.jpg

Η γαλλική ομάδα βρίσκεται στην θέση του πρωταθλήματος των κατασκευαστών με 32 βαθμούς, με τις Alpha Tauri και Aston Martin να έχουν 48 και 44. Μπορεί ο Αλόνσο να είναι ο «γαλονάς» ανάμεσα στους δύο, ωστόσο ο Οκόν έχει μεγαλύτερη εμπειρία με το μονοθέσιο, με την Alpine να χρειάζεται άμεσα την επιστροφή του Γάλλου στις υψηλές «πτήσεις».

Ράσελ και Αλόνσο μας έδωσαν μία από τις πιο ωραίες μάχες των τελευταίων ετών

Πριν τον αγώνα, ο Ράσελ κατάφερε να μπει για πρώτη φορά στην καριέρα του στο Q3 με την Williams, εκκινώντας 9ος τον αγώνα, ενώ με την ποινή που δέχθηκε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ανέβηκε στην θέση. Ο Βρετανός με πολύ καλή οδήγηση παρέμεινε στην δεκάδα στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, δείχνοντας ικανός να σπάσει το «ρόδι» με την Williams.

Ο Αλόνσο βρέθηκε πίσω του στον 53ο γύρο, μειώνοντας σταθερά την διαφορά. Για τους επόμενους 15 γύρους ο Ισπανός καταδίωκε την Williams, κάνοντας τελικά την κίνηση για την 10η θέση στον 68ο γύρο, στερώντας έτσι από τον Ράσελ τον πρώτο του βαθμό. Μετά τον αγώνα, η κάμερα έπιασε τους δύο να αγκαλιάζονται και να μιλάμε στο parc ferme, ενώ ο Αλόνσο δήλωσε αργότερα πως ένιωσε άσχημα που στέρησε αυτή την ευκαιρία από τον Ράσελ.

alonso_1.jpg

Από την μία έχεις έναν πιλότο όπως ο Ράσελ, ο οποίος είναι έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως ένας μελλοντικός παγκόσμιος πρωταθλητής και προσπαθεί με ένα από τα χειρότερα αμάξια του γκριντ να κερδίσει έναν βαθμό. Από την άλλη βλέπεις τον Αλόνσο, μπορεί να έχει φτάσει τα 39 του χρόνια, όμως αγωνίζεται ακόμα με την ίδια όρεξη και «φωτιά», όπως πριν από 16 χρόνια , όταν πάλευε με τον Μίκαελ Σουμάχερ.

Bonus: Οι αγωνοδίκες έκαναν την πιο... «γεμάτη» εμφάνιση στον αγώνα

Ο αγώνας στην Αυστρία μπορεί να μην είχε μεγάλη ενδιαφέρον όσον αφορά το νικητή, με τον Φερστάπεν να έχει ένα ήσυχο απόγευμα, ωστόσο οι αγωνοδίκες δεν σταμάτησαν να... μοιράζουν ποινές. Συγκεκριμένα δόθηκαν εννέα (!) ποινές σε επτά πιλότους, εκ των οποίων δύο σε Πέρεζ και Τσουνόντα.

Μετά τον αγώνα, 11 πιλότοι κλήθηκαν από τους αγωνοδίκες, καθώς κατηγορήθηκαν πως αγνόησαν διπλή κίτρινη σημαία, μετά το ατύχημα των ΡαϊκόνενΦέτελ. Από τους 11, τιμωρήθηκαν μόνο οι Μαζέπιν και Λατίφι, καθώς αμφότεροι δέχθηκαν ποινή 30 δευτερολέπτων, χωρίς να αλλάξει κάτι στην τελική κατάταξη. Η ποινή που τράβηξε περισσότερο την προσοχή ήταν αυτή του Νόρις για την μονομαχία με τον Πέρεζ στον 1ο γύρο. Ο Βρετανός κατηγορήθηκε πως ώθησε εκτός πίστας τον πιλότο της Red Bull και τιμωρήθηκε με πέντε δευτερόλεπτα.

stewards1.jpg

Ο ίδιος ακόμα και μετά τον αγώνα έδειξε να μην συμφωνεί με την ποινή, ενώ με το μέρος του τάχθηκε μέχρι και ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ! Μάλιστα είπε, «Δεν είχα πρόβλημα με την κίνηση του Νόρις, ήταν αγωνιστικό συμβάν και βρισκόντουσαν ρόδα με ρόδα». Οι ποινές τελικά έπαιξαν κομβικό ρόλο, με τον Πέρεζ να μένει 6ος, την ώρα που τα πέντε δευτερόλεπτα στέρησαν και από τον Νόρις μία θέση

Μάριος Αγγελέτος

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης

`
Κλείσιμο