Καρώ Σημαία

Formula 1: Η φαρσοκωμωδία του Σπα, ο Μάικλ Μάσεϊ και ο… τυπικός αγώνας που έγινε για να έχουμε να λέμε!

Formula 1: Η φαρσοκωμωδία του Σπα, ο Μάικλ Μάσεϊ και ο… τυπικός αγώνας που έγινε για να έχουμε να λέμε!

Οι αποφάσεις που λήφθηκαν, ο αγώνας που έγινε για να γίνει, η παρωδία μιας από τις χειρότερες ημέρες των τελευταίων χρόνων που βίωσε η Formula 1 μας έδωσαν ένα απόγευμα μα πολλή τροφή για σκέψη στη πίστα του Σπα.

Γράφει ο  Κώστας Ψάρρας

Το απόγευμα της Κυριακής (29/08), η Formula 1 έζησε μία από τις πιο άσχημες μέρες της και ο λόγος δεν ήταν ο καιρός, αλλά η αδυναμία λήψης σημαντικών αποφάσεων. Είναι ξεκάθαρο ότι η συνθήκη που κλήθηκε να αντιμετωπίσει ο Μάικλ Μάσει, επικεφαλής αγωνοδικών που έχει αντικαταστήσει τον αποθανόντα, Τσάρλι Γουάιτινγκ, ήταν η δυσκολότερη της καριέρας του. Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι όσα έχει να διαχειριστεί ο… νοικοκύρης δεν τα ξέρει ο κόσμος, αλλά στα κρίσιμα χρειάζεσαι έναν ηγέτη να μπορεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες των αποφάσεων  του και να μην δημιουργήσει την αίσθηση ότι όλα γίνονται στην… τύχη.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Πριν από 9 μήνες η Formula 1 αποφάσισε ότι το χρονικό περιθώριο που έχει για να ολοκληρώσει έναν αγώνα είναι τρεις ώρες από τη στιγμή της προγραμματισμένης εκκίνησης. Στον κανονισμό μπήκαν και παράγραφοι για τις περιπτώσεις καθυστερημένης εκκίνησης για οποιοδήποτε λόγο αλλά δεν υπήρξε καμία παράγραφος που να λέει ότι θα μπορούσε ο Μάσεϊ να κάνει… ξεσκονόπανο τον κανονισμό, να κρατήσει 5 ώρες τον κόσμο στη βροχή και να τους προσφέρει τελικά 2 γύρους πίσω από αυτοκίνητο ασφαλείας.

Ο επικεφαλής των αγωνοδικών μπορεί σε κάθε περίπτωση να χρησιμοποιεί το «Force Mejeure» και να προχωρά σε αλλαγές κατά τη διάρκεια ενός αγώνα για λόγους ασφάλειας. Ο Μάσεϊ όπως και ο προκάτοχός του, έχουν το δικαίωμα να το κάνουν αλλά στην πραγματικότητα δεν μπορεί κανείς να εξηγήσει το λόγο που άσκησε αυτό το δικαίωμα. Ο κανονισμός για τον περιορισμό της διάρκειας ενός αγώνα της Formula 1 μπήκε για την προστασία του σπορ. Για να αποφύγει τέτοιου είδους φαρσοκωμωδίες.

Είναι δεδομένο ότι η πίεση που είχε ο Μάσεϊ, από τους ανθρώπους της πίστας που αν δεν γινόταν ο αγώνας θα έπρεπε να αποζημιώσουν τους θεατές (θα είναι ντροπή αν δεν το κάνουν και τώρα), από τις ομάδες που δεν μπορούσαν να αλλάξουν όλο τον προγραμματισμό και να ξαναβρεθούν τη Δευτέρα (30/08) στο grid, από τη LibertyMedia που διαχειρίζεται τα εμπορικά δικαιώματα του σπορ, ήταν τεράστια και το βάρος εξίσου μεγάλο.

Ο επικεφαλής των αγωνοδικών πέρασε κάτω από τον πήχη στο πρώτο crash test του στη Formula 1 αλλά επειδή η ευθύνη πάντα είναι συλλογική σε τέτοια πράγματα, θα πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι να καθίσουν και να αποφασίσουν τον τρόπο που θα διαχειρίζονται παρόμοιες καταστάσεις για να μην δημιουργούν την αίσθηση στον κόσμο ότι παρακολουθεί ένα πρωτάθλημα χωρίς κανονισμούς και χωρίς οργάνωση. Η αλήθεια είναι ότι στη Formula 1 συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο αφού η οργάνωση σε όλους τους τομείς είναι εξαιρετική και η παραφωνία του Σπα θα πρέπει απλά να γίνει μάθημα ενόψει της συνέχειας.

Στο τυπικό μέρος της ιστορίας απλά να αναφέρουμε ότι για να υπάρχει αγώνας θα πρέπει να γίνουν έστω 2 γύροι. Αυτό όρισε όλες τις εξελίξεις αφού είχε αποφασιστεί πώς θα πρέπει οπωσδήποτε να φύγουν οι ομάδες από το Σπα την Κυριακή το βράδυ (29/08) αφού την ερχόμενη Παρασκευή (03/09) έχουμε τις ελεύθερες δοκιμές στην Ολλανδία. Το μεγάλο λάθος έγινε εξ αρχής όταν δεν μέτρησαν τους πρώτους δύο γύρους που έγιναν πίσω από το Safety Car. Θα είχαμε αποφύγει όλη την υπόλοιπη διαδικασία που κράτησε από τις 16.00 ως τις 19.30. Ο Φερστάπεν, πάντως, λίγο θα ασχοληθεί με όλα αυτά αφού πήρε τη νίκη και μείωσε την απόσταση από τον Χάμιλτον στους 3 βαθμούς.

www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης