Καρώ Σημαία

Formula 1: Το «στοίχημα» των sprint races κάνει ντεμπούτο στο θρυλικό Σίλβερστοουν

Formula 1: Το «στοίχημα» των sprint races κάνει ντεμπούτο στο θρυλικό Σίλβερστοουν

Το Grand Prix Μεγάλης Βρετανίας είναι ένα από αυτά που τραβούν περισσότερο την προσοχή κάθε χρόνο στην Formula 1, ωστόσο αυτή την φορά είναι για διαφορετικό λόγο, μιας και θα λάβει χώρα για πρώτη φορά το πολυσυζητημένο sprint race.

Κάθε χρόνο FIA και Liberty Media ψάχνουν τρόπο για να διατηρήσουν το ενδιαφέρον στην Formula 1 και να προσελκύσουν νέους φίλους στο άθλημα. Αυτή την φορά επέλεξαν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο ξέραμε μέχρι τώρα πως κυλά το αγωνιστικό τριήμερο, φέρνοντας αέρα από την... Formula 2. Πριν από λίγους μήνες, έγινε γνωστό πως η Formula 1 σκοπεύει να εφαρμόσει τα sprint races, όπως και στα «αναπτυξιακά» πρωταθλήματα της.

Αποφασίστηκε να γίνει σε τρεις διαφορετικούς αγώνες, αρχής γενομένης από το βρετανικό Grand Prix και το Σίλβερστοουν. Δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό ποιοι θα είναι οι άλλοι δύο προορισμοί, με το ιταλικό Grand Prix όμως και την Μόντσα να έχουν ένα μικρό προβάδισμα. Πλέον το sprint race καλείται να αντικαταστήσει τις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου, προσθέτοντας ακόμα έναν αγώνα στο τριήμερο.

Τι εστί sprint race;

Ο γρήγορος αγώνας αναμένεται να κρατήσει για 100 χιλιόμετρα και περίπου 25-30 λεπτά, κάτι που στην περίπτωση του Σίλβερστοουν «μεταφράζεται» σε 17 γύρους. Οι θέσεις εκκίνησης αναμένεται να καθοριστούν από κατατακτήριες δοκιμές που θα γίνουν την Παρασκευή, οι οποίες αντικαθιστούν ουσιαστικά τα δεύτερα ελεύθερα δοκιμαστικά. Οι 20 πιλότοι έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν όποιο σετ ελαστικών θέλουν, ενώ έχουν την δυνατότητα να ολοκληρώσουν τον αγώνα χωρίς αλλαγές ελαστικών.

sprint1.jpg

Η τελική κατάταξη του αγώνα, θα είναι αυτή που θα διαμορφώσει την σειρά εκκίνησης και του μεγάλου αγώνα της Κυριακής. Βαθμούς αναμένεται να κερδίσουν μόνο οι τρεις πρώτοι πιλότοι, οι οποίοι θα λάβουν αντίστοιχα 3, 2 και 1 βαθμούς. Δεν θα υπάρξει τελετή με βάθρο και εθνικούς ύμνους, θέλοντας να διατηρήσουν αυτό το «προνόμιο» για τον αγώνα.

Όσον αφορά τα ελεύθερα δοκιμαστικά, τα πρώτα δοκιμαστικά της Παρασκευής θα παραμείνουν ως έχουν και θα διαρκέσουν 60 λεπτά. Τα δεύτερα και τελευταία ελεύθερα δοκιμαστικά θα λάβουν χώρα το Σάββατο, πριν το sprint race.

Τα «παραθυράκια» που θα χρησιμοποιήσουν οι ομάδες και το parc ferme

Οι κανόνες που έχει θεσπίσει η FIA αναμένεται να αλλάξουν, σε περίπτωση που επικρατήσουν βρόχινες συνθήκες κατά την διάρκεια του τριημέρου. Σε περίπτωση που τα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής ή οι κατατακτήριες γίνουν με βροχή, τότε κάθε ομάδα δικαιούται ένα ακόμα σετ ενδιάμεσης γόμας, όμως θα χρειαστεί να επιστρέψουν ένα χρησιμοποιημένο πριν τον αγώνα την Κυριακή.

Σε περίπτωση που το sprint race γίνει σε βρόχινες συνθήκες, τότε οι ομάδες μπορούν να πάρουν ένα νέο σετ ενδιάμεσων ελαστικών, αλλά να επιστρέψουν ένα σετ βρόχινα ή ενδιάμεσα. Συνολικά οι 10 ομάδες θα έχουν στην διάθεση τους 9 σετ ελαστικών για όλο το τριήμερο. Αλλαγές αναμένεται να υπάρξουν και στο καθεστώς του Parc Fermé, το οποίο θα λειτουργεί από την έναρξη των κατατακτήριων δοκιμών της Παρασκευής.

parc_ferme1.jpg

Στόχος είναι να εξαλειφθούν οι αλλαγές στα μονοθέσια, όπως την κατασκευή μονοθεσίων ειδικά για κατατακτήριες και την μείωση του χρόνου εργασιών πάνω στο μονοθέσιο για την επόμενη μέρα. Μετά τον sprint αγώνα τα μονοθέσια θα μπαίνουν σε καθεστώς parc ferme, με μοναδική εξαίρεση στις αλλαγές να είναι η τροποποίηση της κατανομής του βάρους. Σε περίπτωση που η επίσημη μετεωρολογική πρόβλεψη από συνεργάτη της FIA κάνει λόγο για διαφορά των 10 βαθμών Κελσίου και άνω, ανάμεσα σε κατατακτήριες και αγώνα, τότε θα είναι δυνατή η αλλαγή ρυθμίσεων στην ψύξη των μονάδων ισχύος και των κιβωτίων.

Μία «γεύση» από το ένδοξο παρελθόν

Μπορεί η Formula 1 να μην σκοπεύει να καθιερώσει τελετή με βάθρο για το sprint race, ωστόσο δεν σκοπεύει να αφήσει τους τρεις πρώτους με «άδεια» χέρια. Αντιθέτως, θα κάνουν τον γύρο της πίστας μπροστά σε 100.000 θεατές στο Σίλβερστοουν, όπου θα τους δοθούν στεφάνια, παρόμοια με αυτά που λάμβαναν οι νικητές των αγώνων μέχρι την δεκαετία του 1980.

retro.jpg

Ο λόγος που καταργήθηκαν τότε ήταν πως κάλυπταν τους χορηγούς των πιλότων (!) πάνω στο βάθρο, περνώντας έτσι σε αυτή την αλλαγή. Από την πλευρά της η Formula 1 δεν φαίνεται να αγχώνεται ιδιαίτερα για τους sprint races. Σε περίπτωση που κριθεί πως το συγκεκριμένο φορμάτ ειναι πετυχημένο, τότε αναμένεται να χρησιμοποιηθεί και στο μέλλον σε κάποιους αγώνες.

Μάριος Αγγελέτος

www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης