Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Κλείνουν οι αδειοδοτικές εκκρεμότητες για την επέκταση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ

Κλείνουν οι αδειοδοτικές εκκρεμότητες για την επέκταση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ
Εγκρίθηκε η Τεχνική Περιβαλλοντική Μελέτη για την εγκατάσταση και λειτουργία των χερσαίων και θαλάσσιων εργοταξιακών χώρων που αφορούν στο έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Εγκρίθηκε η Τεχνική Περιβαλλοντική Μελέτη για την εγκατάσταση και λειτουργία των χερσαίων και θαλάσσιων εργοταξιακών χώρων που αφορούν στο έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Η συγκεκριμένη απόφαση ολοκληρώνει ένα ακόμη αδειοδοτικό βήμα για την εμβληματική επένδυση του ΟΛΘ, ύψους 130 εκατ. ευρώ, η οποία αναμένεται να εισέλθει σε τροχιά υλοποίησης μέσα στο 2021.
Όπως επιβεβαίωσε άλλωστε προ ημερών και ο ίδιος ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, κατόπιν συνάντησής του με τη διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε., ο ανάδοχος για το έργο μπορεί να αναδειχθεί ακόμα και πριν το Φθινόπωρο, με τη διαγωνιστική διαδικασία αυτή την περίοδο να βρίσκεται στο στάδιο αξιολόγησης των τεχνικών και οικονομικών προσφορών που έχουν υποβάλει τα συμμετέχοντα σχήματα. Υπενθυμίζεται ότι, σε αυτή τη φάση, διεκδικητές του έργου είναι οι εξής: 1) ARCHIRODON GROUP NV, 2) Σύμπραξη INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA INTERCANTIERI VITTADELLO SPA–SALES SPA, 3) Κ/Ξ MYTILINAIOS SAROVER MARITIME SL–HDK SA, 4) Κ/Ξ AVAX SA–ETERMAR SA–NV BESIX SA και 5) Κ/Ξ ACCIONA CONSTRUCCION SA–DREDGING INTERNATIONAL NV.

Ένα έργο στρατηγικής σημασίας

Η επέκταση του 6ου προβλήτα συγκαταλέγεται στο πακέτο των υποχρεωτικών επενδύσεων 180 εκατ. ευρώ που έχει αναλάβει η εταιρεία στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης που υπέγραψε με το ελληνικό Δημόσιο το 2018. Με τη λειτουργία του νέου προβλήτα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα αποκτήσει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί πλοία εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels) με χωρητικότητα έως 24.000 TEUs, αναβαθμίζοντας σημαντικά τον γεωστρατηγικό του ρόλο στον περιφερειακό χάρτη των εμπορευματικών μεταφορών.
Πρόκειται για ένα στρατηγικό έργο που θα δώσει περαιτέρω αναπτυξιακή ώθηση στο νευραλγικής σημασίας λιμάνι της βόρειας Ελλάδας που σε πείσμα της πανδημίας, το 2020 πέτυχε αύξηση των καθαρών κερδών κατά 22,1%, στα 20,10 εκατ. ευρώ.
Σε τεχνικό επίπεδο, το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος, μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος -17,7 μέτρων, τη δημιουργία πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος και συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.
Πέραν, όμως, των υποχρεωτικών επενδύσεων, η εταιρεία προχωρά παράλληλα σε μία σειρά προαιρετικών παρεμβάσεων ύψους 120 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη των υποδομών του λιμανιού, αυξάνοντας το συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα σε 300 εκατ. ευρώ.
Οι επιπλέον επενδύσεις που θα πραγματοποιηθούν σε βάθος χρόνου αποσκοπούν στην αναβάθμιση της επιχειρησιακής ικανότητας του λιμανιού, με τον εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού και έργα που αφορούν στον ψηφιακό του μετασχηματισμό.

Φίλιππος Παναγόπουλος
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης