Τουρισμός & Αερομεταφορές

Στα 47,7 δισ. δολάρια οι ζημιές των αεροπορικών για το 2021 - Πότε αναμένεται η ανάκαμψη

tags :
Στα 47,7 δισ. δολάρια οι ζημιές των αεροπορικών για το 2021 - Πότε αναμένεται η ανάκαμψη
της Εύας Οικονομάκη
Ισχυρό είναι το πλήγμα που εξακολουθεί να δέχεται ο κλάδος των αερομεταφορών εξαιτίας της πανδημικής κρίσης, με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (International Air Transport Association-ΙΑΤΑ) να εκτιμά ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα καταγράψουν καθαρές ζημίες 47,7 δισ. δολαρίων το 2021, έναντι απωλειών 126,4 δισ. δολαρίων το 2020.
«Αυτή η κρίση είναι μεγαλύτερη και βαθύτερη από ό,τι θα περίμενε κανείς. Υπάρχει αισιοδοξία στις εγχώριες αγορές, με δεδομένο ότι η αεροπορική βιομηχανία καταγράφει ριμπάουντ στις χώρες που δεν έχουν εσωτερικούς περιορισμούς στα ταξίδια. Παρά τα 2,4 δισεκατομμύρια άτομα που θα ταξιδέψουν αεροπορικώς το 2021, οι εταιρείες θα “κάψουν” επιπλέον μετρητά 81 δισ. δολάρια», δήλωσε ο Γουίλι Γουόλς, γενικός διευθυντής της IATA.

Άμεσες προτεραιότητες

Με το καθαρό περιθώριο κέρδους να είναι αρνητικό στο -10,4%, με βάση τις προοπτικές, η ανάκαμψης της αεροπορικής βιομηχανίας τοποθετείται στο β’ εξάμηνο του 2021.
Στο πλαίσιο αυτό, η IATA ζητά:
* Σχέδιο επανεκκίνησης στο πλαίσιο της προετοιμασίας για ανάκαμψη: Η IATA ζητά από τις κυβερνήσεις ανά τον κόσμο να καταρτίσουν σχέδια, ώστε να μην χαθεί χρόνος για την επανεκκίνηση του τομέα, όταν η επιδημιολογική κατάσταση επιτρέψει το άνοιγμα των συνόρων. «Οι περισσότερες κυβερνήσεις δεν έχουν ακόμη δώσει σαφείς ενδείξεις για τα «όπλα» που θα χρησιμοποιήσουν ώστε οι πολίτες να μπορέσουν να ταξιδέψουν ελεύθερα και με ασφάλεια. Εν τω μεταξύ, ένα σημαντικό μέρος των 3,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων στο ΑΕΠ και 88 εκατομμύρια θέσεις εργασίας που υποστηρίζονται από τις αερομεταφορές κινδυνεύουν. Η αποτελεσματική επανεκκίνηση των αερομεταφορών θα ενεργοποιήσει τους τομείς του ταξιδιού, του τουρισμού και την ευρύτερη οικονομία», τόνισε ο Γουίλι Γουόλς.
* Υποστήριξη της απασχόλησης: Οι απώλειες αυτής της κλίμακας συνεπάγονται με καύση μετρητών 81 δισ. δολαρίων το 2021 έναντι 149 δισ. δολαρίων το 2020. Τα κυβερνητικά μέτρα οικονομικής ενίσχυσης και οι κεφαλαιαγορές γεμίζουν την «τρύπα» στους ισολογισμούς των αεροπορικών εταιρειών, αποτρέποντας τις εκτεταμένες χρεοκοπίες. Ο κλάδος θα ανακάμψει, αλλά θα χρειαστεί να ληφθούν περισσότερα κρατικά μέτρα, ιδίως με τη μορφή προγραμμάτων στήριξης της απασχόλησης.
* Περιορισμός κόστους/μείωση: Ολόκληρη η αεροπορική βιομηχανία θα βγει από την κρίση οικονομικά εξασθενημένη. Ο περιορισμός του κόστους, όπου είναι δυνατόν, θα είναι το κλειδί για την αποκατάσταση της οικονομικής ευρωστίας.

Οι προοπτικές

Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, συμπεριλαμβανομένης της καραντίνας, έχουν εξαφανίσει τη ζήτηση, με την IATA να εκτιμά ότι τα ταξίδια θα ανακάμψουν στο 43% των επιπέδων του 2019 κατά τη διάρκεια του έτους. Κι ενώ αναμένεται βελτίωση 26% σε σχέση με το 2020, η ανάκαμψη απέχει ακόμη πολύ, επισημαίνει η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών.
Τα δίκτυα εσωτερικού εκτιμάται ότι θα ανακάμψουν με ταχύτερο ρυθμό σε σχέση με τα διεθνή ταξίδια. Συνολικά, ο αριθμός των επιβατών αναμένεται να φθάσει τα 2,4 δισ. το 2021. Αριθμός βελτιωμένος από τους 1,8 δισ. επιβάτες που ταξίδεψαν το 2020, αλλά πολύ πιο χαμηλά από το peak του 2019, όταν η επιβατική κίνηση διαμορφώθηκε σε 4,5 δισ.

Διεθνή ταξίδια

Η διεθνής κυκλοφορία επιβατών παρέμεινε χαμηλότερη κατά 86,6% σε σχέση με τα επίπεδα πριν από την πανδημική κρίση κατά τους δύο πρώτους μήνες του 2021. Η πρόοδος του εμβολιασμού στις ανεπτυγμένες χώρες, ιδίως στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα διεξαγωγής τεστ θα επιτρέψει την ανάκαμψη των διεθνών ταξιδιών το δεύτερο εξάμηνο του έτους, φτάνοντας το 34% των επιπέδων ζήτησης του 2019.

Εσωτερικά ταξίδια

Αντίστοιχα, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, οι προοπτικές για την εσωτερική επιβατική κίνηση είναι πολύ καλύτερες, αφού αναμένεται ισχυρότερη ανάκαμψη σε σχέση με τα διεθνή ταξίδια. Αυτό οφείλεται στην έντονη ζήτηση, στην απουσία εσωτερικών ταξιδιωτικών περιορισμών και στα διαθέσιμα μετρητά που έχουν αποταμιεύσει οι καταναλωτές κατά τη διάρκεια του lockdown.
Ως εκ τούτου, η IATA εκτιμά ότι οι εγχώριες αγορές θα μπορούσαν να ανακάμψουν στο 96% των επιπέδων πριν από την κρίση (2019) το δεύτερο εξάμηνο του 2021, καταγράφοντας άνοδο 48% σε σχέση με τις επιδόσεις του 2020.

Οι εκτιμήσεις για την Ευρώπη

Οι αερομεταφορείς της Γηραιάς Ηπείρου εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα διεθνή ταξίδια, με τα εσωτερικά δίκτυα να αντιπροσωπεύουν μόνο το 11% των εσόδων τους. Μαζί με τις τεστ, τα εμβόλια θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην επανέναρξη των διεθνών ταξιδιών.
Οι καθαρές απώλειες αναμένεται να μειωθούν με πιο αργό ρυθμό σε σχέση με τις άλλες περιοχές της υφηλίου (Ασία-Ειρηνικός, Αφρική κ.λπ.), με τις αεροπορικές εταιρείες να εκτιμάται ότι για το 2021 θα καταγράψουν καθαρές απώλειες 23,9% στα έσοδά τους (από 43% το 2020).

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης