Οικονομία

Τρίτος εξαγωγικός κλάδος της Ελλάδας το αλουμίνιο το 2020

Τρίτος εξαγωγικός κλάδος της Ελλάδας το αλουμίνιο το 2020

Με βάση τα στοιχεία του 2020, τα προϊόντα του αντιπροσώπευαν το 5,6% των συνολικών εξαγωγών της χώρας

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το 2020 οι εξαγωγές του ελληνικού κλάδου αλουμινίου, συμπεριλαμβανομένων όλων των προϊόντων της εκτεταμένης εφοδιαστικής αλυσίδας (βωξίτης, αλουμίνα, αλουμίνιο - Α' ύλη, προϊόντα έλασης και διέλασης, τελικά προϊόντα), αντιπροσώπευαν το 5,6%περίπου των συνολικών εξαγωγών της χώρας.

Έτσι, ο κλάδος, που είναι ιδιαίτερα γνωστός και ανταγωνιστικός στις διεθνείς αγορές, κατατάσσεται ως:

  • ο 3ος πιο εξαγωγικός κλάδος της χώρας με αξία εξαγωγών 1.701 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά περίπου 8% σε σχέση με το 2019 κυρίως λόγω της πανδημίας, και
  • ο 2ος με το καλύτερο εμπορικό ισοζύγιο, 780 εκατ. ευρώ περίπου, σημειώνοντας μείωση κατά 6% σε σχέση με το 2019.

Ειδικότερα:

Οι πωλήσεις πρωτόχυτου το 2020 σημείωσαν οριακή αύξηση 0,4%, με τις εξαγωγές να αντιπροσωπεύουν πλέον το 53% των συνολικών πωλήσεων.
Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα κατέχει την 7η θέση μεταξύ των κορυφαίων παραγωγών πρωτόχυτου αλουμινίου στην Ευρώπη.
Οι πωλήσεις προϊόντων πρώτης μεταποίησης το 2020 σημείωσαν αύξηση κατά 2% και κυριαρχούν στις διεθνείς αγορές αφού οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν πλέον το 84% των συνολικών πωλήσεων.

Αναλυτικότερα για την πρώτη μεταποίηση:

Οι πωλήσεις προϊόντων έλασης τo 2020, παρότι παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με το 2019, αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος του κλάδου (67% των συνολικών πωλήσεων της α' μεταποίησης του κλάδου).
Με τα ιδιαίτερα ποιοτικά προϊόντα και τις σύγχρονες γραμμές παραγωγής είναι ο πιο εξωστρεφής υποκλάδος, αφού το 88% της παραγωγής εξάγεται στις διεθνείς αγορές.
Ο κλάδος της διέλασης συνέχισε την ανάκαμψή του και οι συνολικές πωλήσεις προϊόντων διέλασης το 2020 σημείωσαν αύξηση κατά 5,5% περίπου σε σχέση με το 2019.
Η εγχώρια αγορά σημείωσε μείωση μικρότερη του 2% σε σχέση με το 2019.
Οι εξαγωγές τέλος που απορρόφησαν το 74% των πωλήσεων αυξήθηκαν εντυπωσιακά κατά 8% περίπου σε σχέση με το 2019 και κατευθύνθηκαν κυρίως στις απαιτητικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης.
Στην αύξηση αυτή συνέβαλε και η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επιβολή δασμών antidumping στις εισαγωγές προϊόντων διέλασης από την Κίνα.
Η κύρια χρήση που απευθύνονται τα προϊόντα διέλασης είναι η οικοδομή τόσο στην εγχώρια αγορά (84%) όσο και στις εξαγωγές (45%), αξιοποιώντας τα διεθνώς πιστοποιημένα συστήματα αλουμινίου των ελληνικών εταιρειών.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης