Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ιταλία: Η Alitalia ξεμένει από ρευστότητα, χωρίς σχέδιο β' η κυβέρνηση

Ιταλία: Η Alitalia ξεμένει από ρευστότητα, χωρίς σχέδιο β' η κυβέρνηση

Για τον Μάρτιο, οι 11.000 εργαζόμενοι έλαβαν μόλις το 50% των αποδοχών τους

Σχετικά Άρθρα

 Η ρευστότητα της ήδη χρεοκοπημένης Alitalia, εθνικού αερομεταφορέα της Ιταλίας, ήδη εξαντλείται και στον ορίζοντα δεν φαίνεται φως καθώς οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη δημιουργία ενός νέου εθνικού αερομεταφορέα βρίσκονται σε αδιέξοδο, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg την Πέμπτη 1 Απριλίου 2021
Χαρακτηριστική είναι η εξέλιξη ότι για τον Μάρτιο, οι 11.000 εργαζόμενοι έλαβαν μόλις το 50% των αποδοχών τους, σε μία εξέλιξη η οποία αντικατοπτρίζει τη δυσμενή οικονομική κατάσταση.

Τελευταίο πλήγμα

Η πανδημία του κορωνοϊού, εξάλλου, αποτέλεσε το ολοκληρωτικό «χτύπημα» για την πάλαι ποτέ κραταιά εταιρεία, η οποία από το 2017 τελεί σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης ενώ μέχρι στιγμής, ο -εδώ και χρόνια ζημιογόνα- εθνικός αερομεταφορέας Alitalia κατάφερνε να διατηρηθεί σε λειτουργία να χάρη σε ενισχύσεις που ξεπέρασαν τα 5 δισ. ευρώ των Ιταλών φορολογουμένων.

Πανδημία

Όμως, η κατάρρευση της ταξιδιωτικής ζήτησης και η ραγδαία μείωση των εσόδων, ως απόρροια των περιοριστικών μέτρων, φαίνεται ότι έρχονται να επιδεινώσουν περαιτέρω την κατάσταση.
Ρώμη και Βρυξελλές, την ίδια ώρα, βρίσκονται σε επί μακρόν διαπραγματεύσεις για την επίτευξη μιας βιώσιμης και μόνιμης λύσης, μέσω της δημιουργίας μιας νέας αεροπορικής εταιρείας.
Τις τελευταίες εβδομάδες δε, έλαβαν χώρα τουλάχιστον τρεις συναντήσεις μεταξύ των δύο πλευρών.
Όμως, σε καμία δεν επιτεύχθηκε έστω και η οποιαδήποτε πρόοδος.

Νέος φορέας

Ωστόσο, το σχέδιο της κυβέρνησης για τη δημιουργία ενός νέου, μικρότερου αερομεταφορέα από τις στάχτες της Alitalia αντιμετώπισε αντιδράσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία απαιτεί σαφή διαχωρισμό μεταξύ των περιουσιακών στοιχείων και του προσωπικού της πτωχευμένης αεροπορικής εταιρείας και της νέας που δημιουργηθεί, και αποκαλείται ITA.
Η επικεφαλής της των αντιμονοπωλιακών αρχών της ΕΕ, Margrethe Vestager, επιμένει ότι η νέα εταιρεία θα πρέπει να καταβάλει αντίτιμο στις τιμές της αγοράς για την ονομασία Alitalia και τα slots στο αεροδρόμιο Linate του Μιλάνου, σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης.

Κρατικές ενισχύσεις

Το επίδικο είναι τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, τα οποία Ιταλία είναι έτοιμη να καταβάλει ως κεφάλαια στη νέα εταιρεία.
Αυτές οι νέες κεφαλαιακές ενισχύσεις, όπως και η προηγούμενη χρηματοδότηση, κινδυνεύουν να θεωρηθούν παράνομες κρατικές ενισχύσεις τις οποίες η Alitalia δεν θα μπορούσε να επιστρέψει, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί σε «λουκέτο».

Απάντηση Vestager

«Το τρέχον σχέδιο (σ.σ. για την ΙΤΑ) δεν μας επιτρέπει να συμπεράνουμε ότι πρόκειται για κερδοφόρα επένδυση», σύμφωνα με επιστολή που έστειλε την περασμένη εβδομάδα η Επίτροπος Vestager στην ιταλική κυβέρνηση, σύμφωνα με τη La Repubblica.
To ιστορικό των ενισχύσεων της ALITALIA

ALITALIA.PNG
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης