Διεθνή

Τριπλάσιο το κόστος μεταφοράς αγαθών από την Κίνα στην Ευρώπη λόγω lockdowns σε δύο μήνες

Τριπλάσιο το κόστος μεταφοράς αγαθών από την Κίνα στην Ευρώπη λόγω lockdowns σε δύο μήνες

Το κόστος αποστολής ενός μέσου εμπορευματοκιβωτίου από την Ασία στη Βόρεια Ευρώπη αυξήθηκε από περίπου 2.000 δολάρια το Νοέμβριο σε περισσότερα από 9.000 δολάρια τον Ιανουάριο

Σχετικά Άρθρα

Υπερτριπλασιάστηκε σε διάστημα 8 εβδομάδων το κόστος μεταφοράς αγαθών (ανά μονάδα container) από την Κίνα στην Ευρώπη και άγγιξε επίπεδα-ρεκόρ, καθώς οι αναταράξεις στο παγκόσμιο εμπόριο που προκάλεσε η πανδημία είχαν ως αποτέλεσμα σοβαρές ελλείψεις στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με ρεπορτάζ των Financial Times την Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021.
Το κόστος αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών (ή 12 μέτρων) από την Ασία στη Βόρεια Ευρώπη αυξήθηκε από περίπου 2.000 δολάρια το Νοέμβριο σε περισσότερα από 9.000 δολάρια τον Ιανουάριο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των εξαγωγέων από την Ασία.
Χιλιάδες κενά εμπορευματοκιβώτια έμειναν στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, όταν οι ναυτιλιακές εταιρείες ακύρωσαν εκατοντάδες ναύλους, καθώς τα lockdowns προκάλεσαν ξαφνικό «θάνατο» στο παγκόσμιο εμπόριο.

Μεταποίηση

Όταν η ζήτηση για προϊόντα της Ασίας στη Δύση ανέκαμψε κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, ο ανταγωνισμός για τα διαθέσιμα εμπορευματοκιβώτια προκάλεσε εκρηκτική αύξηση τους των ναύλους.
Σύμφωνα με το Bloomberg, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι καθυστερήσεις και να ικανοποιηθεί η τρέχουσα ζήτηση, απαιτούνται 500.000 περισσότερα conteiners, αριθμός ικανός να γεμίσει 25 από τα μεγαλύτερα εμπορικά πλοία.

Εκτοξεύθηκαν οι τιμές μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων
containers.PNG
Πίεση

Οι διακοπές και οι καθυστερήσεις εξαιτίας των lockdowns αρχίζουν να επηρεάζουν τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, σύμφωνα με τους οικονομολόγους.
«Τα σημάδια των στελεχών συσσωρεύονται», δήλωσε ο Neil Shearing, επικεφαλής οικονομολόγος της Capital Economics, ο οποίος προειδοποίησε ότι η πίεση στις αλυσίδες εφοδιασμού αναμενόταν να «ενταθεί πριν μειωθεί».

Ελλείψεις αγαθών

Μια πρόσφατη έρευνα της IHS Markit διαπίστωσε ότι, τον Δεκέμβριο, οι χρόνοι παράδοσης των μεταποιητικών προϊόντων της Ευρωζώνης έφθασαν στα χειρότερα επίπεδα από τα lockdowns τον περασμένο Απρίλιο και οι καθυστερήσεις στις μεταφορές και οι σημαντικές ελλείψεις αγαθών στους προμηθευτές «καταγράφηκαν ευρέως».
Οι ναυτιλιακές εταιρείες ελπίζουν ότι η επιβράδυνση στη μεταποίηση στην Ασία που συνήθως συνοδεύει το νέο κινεζικό έτος τον Φεβρουάριο θα επιτρέψει στους αερομεταφορείς να αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη καθυστέρηση παραγγελιών και να οδηγήσουν τουλάχιστον σε μια προσωρινή σταθεροποίηση των τιμών στο μεταφορικό κόστος.

Άρση των lockdowns

O Peter Sand, οικονομολόγος της διεθνούς ναυτιλιακής ένωσης Bimco, δήλωσε ότι οι ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων ήταν πιθανό να συνεχιστούν πολύ έως το 2021 παρά το γεγονός ότι οι αερομεταφορείς έδωσαν πρόσφατα νέες παραγγελίες για εμπορευματοκιβώτια εξέλιξη την οποία χαρακτήρισε «πολύ λίγη και πολύ αργά».
Ο κ. Jensen Lars στελεχος της συμβουλευτικής εταιρείας SeaIntelligence είπε ότι παρόλο που οι τιμές ενδέχεται να μειωθούν λίγο, «υπάρχει ακόμη τεράστιο φορτίο που περιμένει να αποσταλεί».
Η πίεση στις ναυτιλιακές αλυσίδες εφοδιασμού θα μειωθεί «όταν οι άνθρωποι διαθέτουν περισσότερες επιλογές για να δαπανήσουν σε υπηρεσίες» επειδή έχουν αρθεί οι περιορισμοί που σχετίζονται με το κορωνοϊό, αλλά αυτό είναι μια εικασία που βασίζεται στην κοινή λογική», επισήμανε.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης