Διεθνή

Der Spiegel: Στη Γερμανία στο λεωφορείο μπαίνουν πλέον μόνο οι... φτωχοί

tags :
Der Spiegel: Στη Γερμανία στο λεωφορείο μπαίνουν πλέον μόνο οι... φτωχοί
Πρόσφατη μελέτη επιβεβαιώνει ότι οι Γερμανοί έχουν περιορίσει δραστικά τις μετακινήσεις τους λόγω κορωνοϊού και δεν επιλέγουν τα λεωφορεία
Όλοι το υποψιάζονταν, πρόσφατη μελέτη που επιμελήθηκαν από κοινού το Ινστιτούτο Κοινωνικών Ερευνών Infas και το Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών του Βερολίνου (WZB) το επιβεβαιώνει: Υπό τον φόβο της πανδημίας οι Γερμανοί έχουν περιορίσει δραστικά τις μετακινήσεις τους.
Αλλά και όταν μετακινούνται προσπαθούν να αποφύγουν τις δημόσιες συγκοινωνίες και ιδιαίτερα το λεωφορείο ή το τραμ.
Αυτό προκύπτει από τις απαντήσεις που έδωσαν οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι στην έρευνα, αλλά και από την αξιολόγηση στοιχείων περιήγησης μέσω tracking.
Ένα ακόμη συμπέρασμα της έρευνας:

Στο λεωφορείο μπαίνουν πλέον μόνο οι... φτωχοί ή εκείνοι που δεν μπορούν να μετακινηθούν με άλλον τρόπο.


Όπως επισημαίνει ο Andreas Knie, συνεργάτης του Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών στο Βερολίνο και ειδικός σε θέματα κινητικότητας στην πόλη, «μόνον όσοι δεν διαθέτουν εναλλακτική λύση εξακολουθούν να μετακινούνται σήμερα με τις δημόσιες συγκοινωνίες».
Πρόκειται για εκείνους που δεν έχουν τη δυνατότητα να εργάζονται από το σπίτι και δεν διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης ή το εισόδημά τους δεν τους επιτρέπει να συντηρούν δικό τους μέσο μεταφοράς.

«Εισοδηματικές διαφορές» στις μετακινήσεις

Είναι χαρακτηριστικό, δηλώνει ο Andreas Knie στο Spiegel Online, ότι από τους ερωτηθέντες στην έρευνα που έχουν μηνιαίο εισόδημα έως 1.300 ευρώ, ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό 15% συνεχίζει να χρησιμοποιεί τις δημόσιες συγκοινωνίες.
Αντιθέτως, στα εισοδήματα άνω των 2.200 ευρώ μηνιαίως το ποσοστό εκείνων που μετακινούνται με λεωφορείο ή τραμ δεν ξεπερνά πλέον το 3%.
Στο συνολικό δείγμα το ποσοστό εκείνων που λένε ότι δεν χρησιμοποιούν «ποτέ» δημόσιες συγκοινωνίες αυξήθηκε στο 52% τον Οκτώβριο έναντι 48% τον Μάιο.
Σημειωτέον ότι στη Γερμανία χρησιμοποιούν κατά κανόνα τις δημόσιες συγκοινωνίες και οι μαθητές πηγαίνοντας στο σχολείο τους, ακόμη και για κοντινές αποστάσεις.
Ενδιαφέρον είναι ότι η «εργασία από το σπίτι» έχει διαδοθεί τόσο πολύ μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, ώστε το 19% των ερωτηθέντων, δηλαδή σχεδόν ένας στους πέντε, ισχυρίζεται ότι εργάζεται σήμερα αποκλειστικά (ή σχεδόν αποκλειστικά) από το σπίτι του, επομένως δεν χρειάζεται να μετακινηθεί στη διάρκεια της ημέρας.
Ενθαρρυντικό από οικολογική άποψη είναι το γεγονός ότι ο ένας στους δύο απο εκείνους που αποφεύγουν πλέον το λεωφορείο έχει επιλέξει το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους. Μόλις το 24% των ερωτηθέντων λέει ότι προτιμά το Ι.Χ. αυτοκίνητό του.
Επίσης ενθαρρυντικό, με οικολογικά κριτήρια, είναι το ότι τον Οκτώβριο μόλις το 1% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι σχεδιάζει να αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τον Andreas Knie, ότι «όποιος έχει ήδη δικό του αυτοκίνητο θα το προτιμήσει αντί για τη δημόσια συγκοινωνία, αλλά κανείς δεν αγοράζει καινούριο αυτοκίνητο λόγω της πανδημίας».

Μεγάλες απώλειες για τις δημόσιες συγκοινωνίες

Συμπερασματικά ο Andreas Knie τονίζει ότι «οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι ο μεγάλος χαμένος στο φθινόπωρο της πανδημίας».
Πρόκειται συνήθως για δημοτικές επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν απόλυτη ανάγκη τα έσοδα των εισιτηρίων για να συνεχίσουν τα δρομολόγιά τους.
Όμως η απειλή του κορωνοϊού έχει ανατρέψει τα πάντα.
Οι αρμόδιοι υπολογίζουν μάλιστα ότι, ενώ μέχρι το φθινόπωρο η μείωση της επιβατικής κίνησης κυμαινόταν σε ανεκτά επίπεδα και δεν ξεπερνούσε κατά μέσο όρο το 20%, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο έφτασε το -50% ή και -60% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019.
Αυτή η αρνητική τάση δεν αναμένεται να ανατραπεί πολύ γρήγορα.
Έτσι, οι δημοτικές επιχειρήσεις δημοσίων συγκοινωνιών εκτιμούν ότι το 2021 οι απώλειες εσόδων θα φτάσουν τα 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
 
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης