Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Οργιάζουν τα φαινόμενα εξαπάτησης στις ηλεκτρονικές αγορές - Στα 2 εκατ τα πρόστιμα

Οργιάζουν τα φαινόμενα εξαπάτησης στις ηλεκτρονικές αγορές - Στα 2 εκατ τα πρόστιμα
Έχουν επιβληθεί πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ από τις αρχές του έτους
Πυκνώνουν τα φαινόμενα εξαπάτησης των καταναλωτών για αγορές μέσω διαδικτύου με τις καταγγελίες να αφορούν κυρίως προϊόντα υψηλής τεχνολογίας (κινητών τηλεφώνων, τάμπλετ, φορητών υπολογιστών, κ.λπ.)
Οι καταγγελίες που έχουν υποβληθεί από τους καταναλωτές αφορούν ως επί το πλείστον ότι δεν παραλαμβάνουν τα προϊόντα τα οποία έχουν ήδη προπληρώσει, δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με το κατάστημα, ασκούν το δικαίωμα υπαναχώρησης αλλά χωρίς κανένα αποτέλεσμα.
Συχνά τα προϊόντα αυτά διατίθενται προς πώληση σε ιδιαίτερα προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, προσελκύοντας μεγάλο αριθμό ενδιαφερόμενων πελατών, όπως συμβαίνει με τα αποκαλούμενα «προϊόντα-κράχτες».
Το 2018 οι αναφορές - υποθέσεις που αφορούσαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο ανέρχονταν σε 814.
Το 2019 έφθασαν τις 1396 ενώ το πρώτο δεκάμηνο του 2020 εκτοξεύτηκαν σε 2770.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή έχει επιβάλει διοικητικά πρόστιμα άνω των 2 εκατ ευρώ από τις αρχές του έτους.

Αλλάζουν ΚΑΔ
 
Από τα χρήματα αυτά είναι άγνωστο πόσα εισπράττονται αφού πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα κάνουν συχνά την επανεμφάνιση τους με διαφορετικό ΚΑΔ..  
Το Υπουργείο Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή πρόσφατα έφερε στη Βουλή, το οποίο και ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για το ηλέκτρονικό εμπόριο  το οποίο εξυπηρετεί τις νέες αναγκαιότητες της αγοράς που έχουν δημιουργηθεί, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά την πρώτη φάση της πανδημίας.
Οι καταναλωτές, στο πρώτο lockdown εξοικειώθηκαν με τις ηλεκτρονικές παραγγελίες και αγορές και προσκολλήθηκαν σε αυτές.
Το νέο νομοσχέδιο στόχο έχει να αντιμετωπίσει αθέμιτες πρακτικές μεταξύ των εμπόρων και των επιχειρηματικών χρηστών, όπως είναι η αναιτιολόγητη αλλαγή στους διαδικτυακούς όρους και προϋποθέσεις.

Ενδεικτικές περιπτώσεις καταγγελιών

Καταναλώτρια παρήγγειλε ηλεκτρονικά μια γεννήτρια πετρελαίου αθόρυβη και προκατέβαλε 1495 ευρώ μέσω e-banking.
Όταν παρέλαβε τη γεννήτρια δεν ήταν ίδια με εκείνη που είχε παραγγείλει, ενώ στο τιμολόγιο ήταν σωστά τα στοιχεία περιγραφής της.
Η γεννήτρια που παρέλαβε ήταν 7,87KVA και όχι 9KVA.
Μετά από τηλεφωνική συνεννόηση με το κατάστημα, της είπαν να στείλει πίσω την γεννήτρια και θα της επέστρεφαν τα χρήματα, καθώς δεν διέθεταν την συγκεκριμένη γεννήτρια που παρήγγειλε.
Η καταναλώτρια έστειλε πίσω την γεννήτρια αλλά τα χρήματα δεν της επεστράφησαν παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις προς το κατάστημα.
Καταναλώτρια παρήγγειλε μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια επώνυμα.
Στείλανε λάθος σχέδιο.
Έχουν τέσσερις τηλεφωνικούς αριθμούς στην ιστοσελίδα αλλά δεν απαντάνε πουθενά.
Καταναλωτής αγόρασε ένα πλυντήριο-στεγνωτήριο, το οποίο όμως απεδείχθη ελαττωματικό.
Το έλεγξε τεχνικός, ο οποίος διαβεβαίωσε προφορικά ότι ήταν εντάξει, χωρίς να συντάξει έγγραφο.
Η εταιρία/αντιπροσωπεία ισχυρίστηκε ότι ο τεχνικός άφησε έγγραφο να μη γίνει χρήση, επέρριψε την ευθύνη στον καταναλωτή και τον ενημέρωσε ότι έχει παραγγελθεί ανταλλακτικό.
Κατόπιν πολλών τηλεφωνημάτων και απαιτήσεων για αντικατάσταση, η εταιρία απάντησε ότι θα γίνει αντικατάσταση μόνο του ανταλλακτικού και αν προκύψει βλάβη τότε θα αντικατασταθεί η συσκευή, χωρίς αυτό να βεβαιωθεί εγγράφως, παρά τις συνεχείς οχλήσεις του καταναλωτή.
Καταναλωτής αγόρασε διαδικτυακά έναν νεροχύτη.
Η εταιρία του απέστειλε νεροχύτη ο οποίος ήταν ελαττωματικός δηλαδή παρουσίαζε ρωγμή και από πιο ενδελεχή εξέταση πρέπει να είχε ήδη επιχειρηθεί (προφανώς από άλλο πελάτη) να τοποθετηθεί.
Επιθυμεί την αντικατάστασή του με νέο, ίδιο και άθικτο προϊόν, αλλά η εταιρία δεν ανταποκρίθηκε στην όχλησή του.
Καταναλωτής παρήγγειλε ένα προϊόν, αλλά αυτό καθυστέρησε 2 μήνες να του σταλεί και όταν τελικά το παρέλαβε διαπίστωσε ότι ήταν λάθος. Προσπάθησε πολλές φορές να επικοινωνήσει με την εταιρία, προκειμένου είτε να του σταλεί το σωστό προϊόν, είτε να λάβει τα χρήματα πίσω, αλλά αγνοούν το αίτημά του.
Καταναλωτής ακύρωσε την παραγγελία του, εν τούτοις το κατάστημα προχώρησε στην αποστολή της παραγγελίας και ο τελευταίος τους ενημέρωσε ότι δεν θα παραλάβει την παραγγελία, αφού την είχε ακυρώσει έγκαιρα πριν του αποσταλεί.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης