Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Πάνω από 300 εκατ. ευρώ οι απώλειες εσόδων για την ελληνική ακτοπλοΐα

tags :
Πάνω από 300 εκατ. ευρώ οι απώλειες εσόδων για την ελληνική ακτοπλοΐα
Πάνω από 300 εκατ. ευρώ οι απώλειες εσόδων για την ελληνική ακτοπλοΐα
Μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για την ελληνική ακτοπλοΐα, εξαιτίας της μεγάλης εξάρτησής της από τον τουρισμό, χαρακτήρισε το 2019, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Σακέλλης, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, επισημαίνοντας ότι η απώλεια σε επίπεδο εσόδων εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει ενδεχομένως τα 300 εκατ. ευρώ.
«Σε καλές εποχές, όπως το 2019, περισσότερο από το 65% της κίνησης, δηλαδή περισσότεροι από 12 εκατ. επιβάτες Έλληνες ή αλλοδαποί διακινούνται για τουρισμό. Το 2020 ήταν μία χρονιά που ξεκίνησε καλά σε ότι αφορά την κίνηση της περιόδου από την 1η Ιανουαρίου έως τις 19 Μαρτίου, αλλά και σε ότι αφορά τις κρατήσεις, οι οποίες ήταν σημαντικά αυξημένες με θετικές ενδείξεις σε ότι αφορά την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Δυστυχώς, οι καλές προοπτικές διαψεύστηκαν, η πτώση του τουρισμού εκτιμάται σε 80% και όλοι μας γνωρίζουμε και έχουμε βιώσει τις  συνέπειες της πανδημίας σε όλους τους κλάδους της οικονομίας», τόνισε.
«Σε ό,τι αφορά τα έσοδα δυστυχώς επαληθεύονται οι προβλέψεις μας για μείωση των εσόδων από ναύλους, η οποία εκτιμάται ότι θα φθάσει ή και θα ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ και με ζημιογόνα αποτελέσματα του 2020 που θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται η κρατική βοήθεια, που όμως δεν ξεπέρασε τα 22 εκατ. ευρώ», συμπλήρωσε ο Μ. Σακέλλης. Υπογράμμισε, δε, ότι το 2021 θα ξεκινήσει με «προίκα» πολύ μεγάλες ζημιές, με τα ταμειακά αποθέματα να έχουν εξαντληθεί και τον δανεισμό προς τράπεζες και δημόσιο να αυξάνεται συνεχώς.

Οι αριθμοί

Με βάση τα στοιχεία κίνησης μέχρι τις 31 Οκτωβρίου, προβλέπεται μείωση της κίνησης για το 2020 που θα φτάσει το 55% στον αριθμό των επιβατών, που αντιστοιχεί σε 10.300.000 λιγότερους ταξιδιώτες, 35% στον αριθμό των οχημάτων και 20% στον αριθμό των φορτηγών.

Οι προβλέψεις για το 2021

Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις του προέδρου του ΣΕΕΝ και για το 2021, καθώς, όπως εξήγησε, «αν όλα πάνε καλά ο τουρισμός το 2021 προβλέπεται μειωμένος κατά 50% σε σχέση με το 2019, δηλαδή είναι βέβαιο ότι το 2021 θα είναι μία κακή και προβληματική χρονιά για τον τουρισμό μας», ενδεχόμενο το οποίο αναμένεται να ζημιώσει έτι περαιτέρω τον κλάδο της ακτοπλοΐας.
«Ο Σύνδεσμός μας εν αναμονή των εξελίξεων για την περίοδο μετά την 1/6 του 2021 έχει προτείνει στην κυβέρνηση τη λήψη μέτρων για το πρώτο πεντάμηνο του 2021 κατά τη διάρκεια του οποίου, τα αποτελέσματα είναι απολύτως προβλέψιμα.
Τα μέτρα αυτά αποσκοπούν στην ενίσχυση του κλάδου για την εκπλήρωση των δρομολογιακών υποχρεώσεων των πλοίων μας για την απαραίτητη εξυπηρέτηση των νησιών μας. Τα μέτρα είναι αναγκαία διότι διαφορετικά θα οδηγηθούμε στην αποδυνάμωση του ακτοπλοϊκού μας στόλου, ο οποίος σήμερα προσφέρει ποιοτικές και αξιόπιστες υπηρεσίες στα νησιά μας», τόνισε ο Μ. Σακέλλης.
Έκρουσε, μάλιστα, τον κώδωνα του κινδύνου, λέγοντας πως εάν δεν ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα στήριξης του κλάδου για την αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων της πανδημίας, τα ποιοτικότερα πλοία θα απομακρυνθούν από τις ελληνικές ακτοπλοϊκές γραμμές.
«Αν απομακρυνθούν πλοία από τις γραμμές μας αυτά θα είναι πρώτα απ’ όλα τα ποιοτικότερα. Αυτά τα πλοία δεν μπορούν να αντικατασταθούν, γιατί δεν υπάρχουν όπως είπαμε στη διεθνή αγορά διαθέσιμα και κατάλληλα, ακόμα και μεγάλης ηλικίας, για τις ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες. Κάθε πλοίο που θα αποχωρήσει θα αφήσει ένα κενό το οποίο άμεσα δεν θα καλυφθεί, δηλαδή πάμε πολλά χρόνια πίσω», είπε χαρακτηριστικά.

Απαραίτητα τα μέτρα ενίσχυσης των εταιρειών το 2021

Στο πλαίσιο αυτό, ο ΣΕΕΝ έχει προτείνει στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς και στα συναρμόδια υπουργεία τη λήψη των παρακάτω μέτρων για το πρώτο πεντάμηνο του 2021:
*    Καθορισμός των απαραίτητων δρομολογίων μέχρι 31/5/2021 με βάση τα δρομολόγια του 2020 και υπογραφή Συμβάσεων Δημόσιας Υπηρεσίας για την εκτέλεσή τους.
*    Καθορισμός μισθωμάτων σύμφωνα με τα πραγματικά έξοδα των πλοίων τα οποία ήδη σας έχουν κοινοποιηθεί και γνωρίζετε.
*    Παράταση της επιδότησης των εργοδοτικών εισφορών προσωπικού θάλασσας και ξηράς, μέχρι 31/5/2021.
*    Μείωση 50% των λιμενικών εξόδων Λιμενικών Ταμείων και Οργανισμών Λιμένων.
*    Εφαρμογή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ και στα εισιτήρια των οχημάτων ΙΧ.
*    Παράταση ισχύος της δυνατότητας αναστολή συμβάσεων εργασίας των ναυτικών μέχρι 31/5/2021.
*    Επέκταση του μέτρο πληρωμής των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων σε 24 μήνες.
*    Ανάλογα με τις εξελίξεις θα κατατεθούν προτάσεις και για την περίοδο από 1/6/2021.

Ανανέωση στόλου

Ο Μ. Σακέλλης αναφέρθηκε και στην ανάγκη να ανανεωθεί ο ακτοπλοϊκός στόλος, ο οποίος ηλικιακά μεγαλώνει, με αναγκαστική απομάκρυνση πλοίων τα οποία δεν θα μπορέσουν να προσαρμοστούν ή να λειτουργήσουν στα νέα περιβαλλοντολογικά δεδομένα τα οποία διαμορφώνονται, τη στιγμή που υπάρχει παντελής έλλειψη από τη διεθνή αγορά μεταχειρισμένων πλοίων φιλικών στο περιβάλλον και κατάλληλων για τις ελληνικές ακτοπλοϊκές γραμμές.
«Υπάρχει δηλαδή μεγάλος κίνδυνος υποβάθμισης των ακτοπλοϊκών μας υπηρεσιών και ποιοτικά αλλά και σε ότι αφορά τις χωρητικότητες. Μοναδική λύση είναι η ναυπήγηση νέων πλοίων, μία διαδικασία η οποία έπρεπε ήδη να έχει ξεκινήσει. Προς αυτή τη κατεύθυνση υπάρχουν εταιρείες οι οποίες έχουν προχωρήσει σε σχεδιασμό ναυπήγησης αλλά οι σκέψεις αυτές έχουν απομακρυνθεί, λαμβανομένης υπόψη της κρίσης που διατρέχουμε», κατέληξε.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης