Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Κωνσταντίνος Φρούσιος: Η Νεμέα έχει brandname και είναι το όπλο μας

tags :
Κωνσταντίνος Φρούσιος: Η Νεμέα έχει brandname και είναι το όπλο μας
Της Εύας Οικονομάκη
Στην Νεμέα γίνονται ενέργειες για την ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού που σιγά-σιγά θα πάρουν «σάρκα και οστά».
Έχοντας θέσει στη βάση της στρατηγικής που χαράσσει ο δήμος, στην κατεύθυνση ανάδειξης της Νεμέας ως τουριστικού προορισμού, τη δημιουργία μιας ισχυρής ταυτότητας που θα εστιάζει στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής, το κρασί και τον μύθο, ο δήμαρχος Νεμέας, Κωνσταντίνος Φρούσιος αναλύει σε συνέντευξή του στο tourismtoday τις ενέργειες που πραγματοποιούνται για να ενισχυθεί η επισκεψιμότητα της περιοχής.

Η Νεμέα έχει brandname

Tourismtoday: Στο παρελθόν έχετε χαρακτηρίσει τη Νεμέα ως «κοιμώμενο γίγαντα». Πώς στοχεύετε να εκμεταλλευτείτε τις δυνατότητες της περιοχής για τουριστική ανάπτυξη; Ποιος είναι ο στόχος της δημοτικής Αρχής σχετικά με την προβολή της Νεμέας;

“Στον Αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Νεμέας έρχονται κάθε χρόνο 40.000-45.000 επισκέπτες. Απ’ αυτούς ελάχιστοι μπαίνουν στη Νεμέα για τον πολύ απλό λόγο ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο κίνητρο για να θέλξει τον επισκέπτη. Άρα λοιπόν ο στόχος είναι να βρεθεί αυτό το κίνητρο.
Ήδη έχουμε προχωρήσει και υλοποιούμε δράσεις σχετιζόμενες με τον μύθο της περιοχής που θα αποτελέσει εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό θέλγητρο επισκεψιμότητας. Επίσης στην περιοχή μας υπάρχει το Νεκροταφείο των Αηδονίων με μυκηναϊκούς τάφους αξιωματούχων και τον ομώνυμο θησαυρό που εκτίθεται στο Μουσείο Αρχ. Νεμέας.
Παράλληλα η περιοχή πρέπει ν’ αλλάξει λειτουργικά και αισθητικά με παρεμβάσεις άρρηκτα συνδεδεμένες με την ταυτότητα του τόπου. Μια ταυτότητα που βασίζεται στους βασικούς μας πυλώνες ανάπτυξης,κρασί-αμπέλι, μύθος-αρχαιότητα.
Άλλωστε αυτά αποτελούν και τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, αποτελώντας εφαλτήριο ανάπτυξης.
Η Νεμέα το “brandname” το έχει. Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να το χρησιμοποιήσουμε ως το ισχυρότερο όπλο στην πορεία μας”.

Με το βλέμμα στραμμένο στον αγροτουρισμό

Tourismtoday: Θα μπορούσε η Νεμέα να αναδειχθεί σε τουριστικό προορισμό 365 ημερών;

“Η Νεμέα έχει όλες τις προϋποθέσεις να αποτελέσει τόπο επισκεψιμότητας αρκετούς μήνες το χρόνο.
Μέσα απ’ τον αγροτουρισμό ο καθένας θα μπορούσε να δει από κοντά τους αμπελώνες,όχι μόνο κατά τη διάρκεια του τρύγου και της οινοποίησης από τα οινοποιεία της περιοχής, αλλά και κατά την καλλιεργητική περίοδο, αποκτώντας έτσι άμεση σχέση αλληλεπίδρασης με το κρασί αλλά και την κορινθιακή σταφίδα.
Άλλωστε όλο τον χρόνο υπάρχουν ανοιχτά επισκέψιμα οινοποιεία που ήδη δέχονται χιλιάδες επισκέπτες.
Γίνονται ήδη ενέργειες που σιγά-σιγά θα πάρουν «σάρκα και οστά» για την ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού μέσα από περιπατητικές και αναρριχητικές διαδρομές. Ήδη έχουν χαραχτεί τα μονοπάτια με τη βοήθεια προγράμματος από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Επίσης, πέρα από το μεγαλείο που διαθέτει ως τοπικό μνημείο, η Παναγία του Βράχου βρίσκεται χτισμένη σε σημείο που τα παρακείμενα πετρώματα του βράχου αυτού θεωρούνται από τα καταλληλότερα για αναρριχητικές δράσεις”.

Οινοτουρισμός

Tourismtoday: Η Νεμέα χαρακτηρίζεται ως η Μέκκα του αγιωργίτικου κρασιού. Πώς θα μπορούσε η οινοποιία να ενισχύει έτι περαιτέρω στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής;

“Αρχικά θα πρέπει να αναφέρω ότι η Νεμέα μέχρι το 1928 ονομαζόταν Άγιος Γεώργιος. Για το λόγο αυτό και η τοπική ποικιλία σταφυλιού που φυόταν και καλλιεργούνταν στην περιοχή αιώνες, πήρε το όνομα Αγιωργίτικο. Μια ποικιλία που θα τολμούσα να τη χαρακτηρίσω πολυδύναμη και χαρισματική.
Τα τελευταία χρόνια όλο και πληθαίνουν οι επιχειρήσεις στη Νεμέα που ασχολούνται με το κρασί και έχουν γίνει τρομερά άλματα ποιοτικής βελτίωσης.
Η αλήθεια είναι πως πλέον μαζί με το μύθο και τις αρχαιότητες, το αγιωργίτικο είναι ο μεγαλύτερος πρεσβευτής της Νεμέας σ’ όλο τον κόσμο και όλα μαζί είναι οι «κράχτες», επιτρέψτε μου να πω, προς τους οινόφιλους, τους λάτρεις του μύθου και του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού αλλά και του εναλλακτικού επισκέπτη.
Η Νεμέα πλέον απέχει περίπου 1ώρα από Αθήνα,Πάτρα, Καλαμάτα, δεδομένης της βελτίωσης του οδικού δικτύου της Πελοποννήσου.
Είναι κατανοητό,λοιπόν, πως δίνεται η ευκαιρία στον καθένα σε πολύ λίγο χρόνο να βρεθεί στη μεγαλύτερη αμπελοοινική ζώνη Π.Ο.Π. (προϊόντα ονομασίας προέλευσης) στα Βαλκάνια”.

Πως διασφαλίστηκε η ομαλότητα στο τρυγητό του 2020

Tourismtoday: Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που καλείστε να αντιμετωπίσετε ως δήμαρχος εν μέσω της υγειονομικής κρίσης; Ποιες πρωτοβουλίες έχει αναλάβει η δημοτική Αρχή στην κατεύθυνση στήριξης των επιχειρήσεων;

“Εν πρώτοις η ευθύνη κάθε δημοτικής Αρχής στην παρούσα κατάσταση που βιώνει η χώρα αλλά και ο κόσμος ολόκληρος είναι η διαφύλαξη της Δημόσιας Υγείας.
Είμαστε υποχρεωμένοι να εφαρμόζουμε τους κανόνες αλλά και να νουθετούμε τους πολίτες μας στην τήρηση του υγειονομικού πρωτοκόλλου.
Από την πρώτη φάση της πανδημίας ο Δήμος ενεργοποίησε τηλεφωνική γραμμή επικοινωνίας για τους εμπερίστατους συμπολίτες μας.
Οι κοινωνικές δομές του φορέα, κυρίως οι εργαζόμενοι του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι», ανέλαβαν σημαντικές πρωτοβουλίες, στεκόμενοι δίπλα στους έχοντες ανάγκη.
Εκείνη την περίοδο μοιράστηκε και υγειονομικό υλικό, τότε που μάσκες και αντισηπτικά ήταν δυσεύρετα. Οι τοπικές επιχειρήσεις υπέστησαν τότε αλλά και τώρα μεγάλο πλήγμα.
Σε μια περιοχή αμπελοοινική, όπως η Νεμέα, κάναμε προσπάθειες για την απόσταξη κρίσης και τον «πράσινο τρύγο», ώστε να αποσυμφορηθούν οι ποσότητες κρασιού που παρέμειναν στα οινοποιεία και παράλληλα να διασφαλίσουμε ομαλότητα στο τρυγητό του 2020.
Στις υπόλοιπες επιχειρήσεις προχωρήσαμε στην απαλοιφή δημοτικών τελών κατά την περίοδο αναστολής της λειτουργίας τους, στις επεκτάσεις των κοινόχρηστων χώρων, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν κατά το άνοιγμα της αγοράς και είμαστε έτοιμοι μ’ οποιοδήποτε άλλο μέτρο χρειαστεί να σταθούμε αρωγοί στη στήριξη της τοπικής οικονομίας.
Ευελπιστούμε όλοι μας σύντομα να βγει ο πλανήτης από το φάσμα της πανδημίας και να ξεκινήσουμε πάλι μαζί δυνατά μια πορεία ανάπτυξης”.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης