Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Μπάχαλο Πλακιωτάκη με τα κρουαζιερόπλοια - Θυμήθηκε να βγάλει ΚΥΑ 8 ημέρες μετά το lockdown...

Μπάχαλο Πλακιωτάκη με τα κρουαζιερόπλοια - Θυμήθηκε να βγάλει ΚΥΑ 8 ημέρες μετά το lockdown...
Μεσοπέλαγα έμειναν τα κρουαζιερόπλοια. Οι παρενέργειες και η δυσφήμιση της Ελλάδας
Μετά από οκτώ ημέρες αφυπνίστηκε η πολιτική  ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας να εκδώσει σχετική ΚΥΑ που απαγορεύει στα κρουαζιερόπλοια να πιάσουν ελληνικά  λιμάνια λόγω του lockdown.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος  Μητσοτάκης ανακοίνωσε  με  διάγγελμα το δεύτερο γύρο της καραντίνας και τέθηκε σε εφαρμογή  τα ξημερώματα της 1ης  Νοεμβρίου ενώ οι αρμόδιες αρχές του υπουργείου  … κινητοποιήθηκαν την Κυριακή 8 Νοεμβρίου για την απαγόρευση των  πλοίων  να δένουν στα εγχώρια λιμάνια.
Το αποκορύφωμα της …οργανωτικής δουλειάς του υπουργείου Ναυτιλίας  ήταν ότι  έκανε  γνωστό το περιεχόμενο της  απόφασης μετά από 24  ώρες τη Δευτέρα  9 Νοεμβρίου.

Πιάστηκαν στον ύπνο

Οι ενδιαφερόμενοι και οι εταιρείες  διαχείρισης των κρουαζιερόπλοιων πιάστηκαν  στον ύπνο διότι τα πλοία συνέχιζαν τα προγραμματισμένα ταξίδια.
Mε τη  δημοσίευση της ΚΥΑ απαγορεύεται στις  λιμενικές Αρχές  να δώσουν άδεια εισόδου σε κάποιο λιμάνι με αποτέλεσμα  οι εταιρείες  να δίνουν εντολές στους καπετάνιους να  επιστρέφουν  στα  λιμάνια αφετηρίας        
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν παράγοντες του κλάδου η ΚΥΑ  εκδόθηκε σε ΦΕΚ την περασμένη Κυριακή αλλά κοινοποιήθηκε μια μέρα αργότερα στον κλάδο έπιασε «εξ απήνης» 4 πλοία και τα πληρώματά τους που βρίσκονται στην Ελλάδα.

«Δυσφημείται η χώρα»

Όπως αναφέρεται με την αιφνιδιαστική απόφαση για την απαγόρευση κάθε είδους κίνησης των κρουαζιερόπλοιων  για ανεφοδιασμό ή δρομολόγια μεταφοράς επιβατών, δημιουργούνται σοβαρότατα προβλήματα σε προγραμματισμένες προσεγγίσεις ενώ δυσφημίζεται η χώρα.
Σύμφωνα με τον κ.  Σπύρο Αλμπέρτη  Senior director Port Operations Worldwide Silver Sea Cruises η απόφαση για «μπλόκο» στα κρουαζιερόπλοια φέρνει ανατροπές της τελευταίας στιγμής δυσφημώντας τη χώρα και «σπρώχνοντας» σε άλλα λιμάνια όπως αυτό της Μασσαλίας πλοία.
 «Είναι απίστευτο πράγμα αυτό που μας  συμβαίνει» αναφέρει και προσθέτει:
 «Είχαμε προγραμματίσει το Silver spirit για έξι μήνες να μείνει στο αγκυροβόλιο στη Σούδα. Επίσης το Silver Moon θα έβγαινε σε λίγες εβδομάδες (τέλη Δεκεμβρίου) από τη γιάρδα στην Ιταλία και θα ήταν βολικό από άποψη λειτουργίας και κόστους να τα έχουμε μαζί εδώ στην Κρήτη. Θέλαμε και τα δυο να τα φέρναμε στην Ελλάδα για να ξεκινήσουν από εδώ το Μάιο.
Για το Silver spirit που στο παρελθόν μάλιστα σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ΕΚΕ είχε δωρίσει τον εξοπλισμό του σε ιδρύματα στην Ελλάδα περιμέναμε να οριστεί προβλήτας προσέγγισης στο Ηράκλειο για να κάνει και inspection και ξαφνικά βγήκε ΦΕΚ που μας γνωστοποιήθηκε σήμερα και απαγορεύει τον ελλιμενισμό. 

Μεσοπέλαγα

Το πλοίο είχε φύγει από Μάλτα και είναι μεσοπέλαγα. Μας πήρε μόλις τρεις ώρες για να εγκριθεί   η επιστροφή των κρουαζιερόπλοιων  στην την Τουλόν με πολύ περισσότερα κρούσματα κορωνοϊου. Έτσι συνολικά στη Τουλόν και Μασσαλία, όπου είναι ήδη 5 πλοία θα πάνε συνολικά 7 πλοία» τονίζει ο κ. Αλμπέρτης και διερωτάται γιατί η Ελλάδα χάνει μια τέτοια ευκαιρία.
«Γιατί να μη δουλέψει η Ελλάδα και να δουλεύει η Γαλλία. Και γιατί όλα αυτά τελευταία στιγμή;  Τα δυο πλοία  ο ένα της Royal και  το άλλο της Tui αντιμετωπίζουν αντίστοιχο πρόβλημα. «Αποφασίζουν το βράδυ και δεν υπολογίζουν τίποτε. Θα μπορούσαν να δώσουν μια ενημέρωση για ό,τι θα κάνουν.
 Με την αιφνίδια  απόφαση απαγόρευσης  η Ελλάδα …χάνει πλοία που θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν τα λιμάνια της Κρήτης και του Πειραιά.  Στα αεροπλάνα, ωστόσο,  επιτρέπεται η προσέγγιση με τεστ. Γιατί δεν κάνει  η κυβέρνηση το ίδιο για την κρουαζιέρα. Εμείς έχουμε PCR unit με αποτελέσματα σε λίγες ώρες. Είναι υποχρεωτικά τα εργαστήρια και τηρείται  το  πρωτόκολλο.
 
Νίκο  Θεοδωρόπουλος 
ntheo@bankingnws.gr
www.bankingnews.gr


Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης