Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Χάρης Θεοχάρης: Το 2021 είναι η χρονιά έναρξης της τουριστικής ανάκαμψης

tags :
Χάρης Θεοχάρης: Το 2021 είναι η χρονιά έναρξης της τουριστικής ανάκαμψης
της Εύας Οικονομάκη
Τις προσδοκίες για την ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού το 2021 ανέδειξε στο πλαίσιο της Διεθνούς Τουριστικής Έκθεσης του Λονδίνου (World Travel Market-WTM) -που φέτος λόγω των υγειονομικών συνθηκών πραγματοποιείται virtually- o υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης.
Τόνισε, δε, ότι το 2020 ήταν μία ιδιαίτερη χρονιά για την Ελλάδα, η οποία, ωστόσο, κατάφερε να υποδεχθεί περισσότερους από 750.000 Βρετανούς επισκέπτες.
«Ελπίζουμε και πιστεύουμε ότι, χάρη στην επιστήμη, το 2021 ολόκληρη η ανθρωπότητα θα αφήσει πίσω της την επώδυνη περιπέτεια του κορωνοϊού. Και για αυτό δε σταματάμε στιγμή να δουλεύουμε. Για εμάς η Μεγάλη Βρετανία έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Τα Ιόνια νησιά, τα Δωδεκάνησα και η Κρήτη υποδέχθηκαν Βρετανούς τουρίστες που ήρθαν, απόλαυσαν τις ομορφιές της Ελλάδας και επέστρεψαν ευτυχισμένοι πίσω. Και ήδη από φέτος-κάτω από αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες- κάναμε βήματα προς έναν από τους στρατηγικούς μας στόχους, που είναι η επέκταση της τουριστικής περιόδου», τόνισε ο υπουργός Τουρισμού κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου.
«Νιώθω περήφανος γιατί ο ελληνικός τουρισμός τα κατάφερε. Γιατί η φήμη και το brand του ελληνικού τουρισμού παραμένουν δυνατά. Τίποτα δεν ήταν εύκολο αλλά αποδείξαμε ότι τίποτε δεν είναι και αδύνατο. Και προχωράμε στην επόμενη μέρα. Η Ελλάδα θα είναι πάντα μια ανοιχτή αγκαλιά να σε υποδεχθεί. Θα σου προσφέρει ένα αυθεντικό τουριστικό προϊόν, διαφοροποιημένο από όλα τα υπόλοιπα, με δική του ταυτότητα και ευδιάκριτο στίγμα», συμπλήρωσε ο υπουργός Τουρισμού.

Πρωταγωνίστρια η βρετανική αγορά

Ο Χ. Θεοχάρης έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη βρετανική αγορά, καθώς είναι παραδοσιακά μία από τις βασικές πηγές εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα. «Συνεργαζόμαστε συστηματικά με τις τοπικές κοινωνίες και τους επαγγελματίες του τουρισμού ώστε με ορίζοντα το 2022 να έχουμε τουρισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου με απευθείας διεθνείς αφίξεις. Και επειδή η τουριστική αγορά της Βρετανίας θα έχει προεξάρχοντα ρόλο για την εδραίωση της ετήσιας σεζόν, θα πραγματοποιήσουμε σειρά workshops στα οποία θα προσκληθούν να συμμετέχουν και επαγγελματίες της βρετανικής αγοράς», είπε ο Έλληνας υπουργός Τουρισμού.
Μάλιστα, τόνισε ότι η βρετανική αγορά μπορεί να υποστηρίξει και νέους προορισμούς σε άλλες περιφέρειες, όπως είναι η Δυτική Ήπειρος με το αεροδρόμιο του Ακτίου, καθώς και η Πελοπόννησος και το Βόρειο Αιγαίο.

Προβολή όλο τον χρόνο

Ο Χ. Θεοχάρης αναφέρθηκε επίσης στον σχεδιασμό του υπουργείου Τουρισμού και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) για προβολή της Ελλάδας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Η Ελλάδα ως προορισμός θα υποστηρίζεται πλέον με διαφημιστική καμπάνια σε ετήσια βάση, ενισχύοντας έτσι το προφίλ της και τη δυναμική πωλήσεων των επαγγελματιών του κλάδου, ενώ και οι συνεργασίες με τους tour operators και τις αεροπορικές εταιρείες θα τρέχουν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Ειδικά το 2021, το οποίο το θεωρούμε χρονιά έναρξης της τουριστικής ανάκαμψης, η συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρείες θα διευρυνθεί ώστε να υποστηριχθούν εξίσου δυναμικά όπως και οι tour operators».
Ο υπουργός Τουρισμού επικεντρώθηκε και στην ανάδειξη νέων θεματικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, με αιχμή την ελληνική γαστρονομία, τον καταδυτικό τουρισμό, τον τουρισμό υγείας και ευεξίας, τον ορεινό και τον αναρριχητικό τουρισμό, που, όπως τόνισε, είναι μορφές τουρισμού με σημαντικές προοπτικές.

Νέα εφαρμογή

«Φτιάξαμε πρωτόκολλα για κάθε δραστηριότητα. Εκπαιδεύσαμε εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους στα νέα πρωτόκολλα. Συνεργαστήκαμε με τον ιδιωτικό τομέα που υποδειγματικά υλοποίησε τα πρωτόκολλα χωρίς εκπτώσεις. Ενισχύσαμε κάθε νησί, κάθε προορισμό και δημιουργήσαμε το σύστημα «EVA», το πιο καινοτόμο σύστημα κατανομής των τεστ ελέγχου, που βελτίωσε την αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέχρι και 4 φορές», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Τουρισμού.
Ο Χ. Θεοχάρης αναφέρθηκε επίσης στην ανάπτυξη του visit greece app, το οποίο προσφέρει ολοκληρωμένη ενημέρωση με χρηστικές τουριστικές πληροφορίες, πλήρη υγειονομική πληροφόρηση και επικαιροποιείται συνεχώς και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση του χρήστη όπου και αν αυτός βρίσκεται. «Μια εφαρμογή που λειτούργησε με απόλυτη επιτυχία, σημειώνοντας μέχρι και σήμερα 550.000 downloads και 450.000 εγγραφές. Επιπλέον, περίπου 500 συνεργάτες από όλη την Ελλάδα έχουν ήδη ενταχθεί στο περιβάλλον προβολής της εφαρμογής ενώ στόχος είναι να προστεθεί το σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας», είπε.

Οι πέντε προτάσεις

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε και στις 5 προτάσεις που έχει παρουσιάσει με την ιδιότητά του ως προέδρου της Περιφερειακής Επιτροπής Ευρώπης του ΠΟΤ για ένα βιώσιμο και ανθεκτικό τουριστικό τομέα στην εποχή της νόσου COVID-19.
*    Επενδύσεις για εμβόλιο γιατί η υγεία είναι ο πρώτος στόχος.
*    Κοινή Στρατηγική Μετακινήσεων. Καθώς οι χώρες καταφέρνουν να περιορίσουν με το εμβόλιο που προανέφερα τον ιό, οι γενικοί περιορισμοί στην ελεύθερη κυκλοφορία από και προς άλλες περιοχές ή κράτη-μέλη με παρόμοιο επιδημιολογικό προφίλ, θα πρέπει να αντικατασταθούν από πιο στοχευμένα μέτρα.
*    Τόνωση της Ζήτησης για να δώσουμε κίνητρα στους πολίτες να ταξιδέψουν.
*    Υποστήριξη της τουριστικής βιομηχανίας με ανάπτυξη ολοκληρωμένων στρατηγικών ανάκαμψης για τομείς που πλήττονται από την κρίση γιατί οι επιχειρήσεις είναι αναπόσπαστο κομμάτι της τουριστικής βιομηχανίας.
*    Στρατηγική Αναπροσαρμογή με δράσεις συνδεδεμένες με τοπικά, περιφερειακά και εθνικά μέτρα ώστε να τεθεί το οικοσύστημα του τουρισμού σε σταθερή βάση.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης