Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Στο… έλεος του Covid-19 η Βlack Friday - Οι επιχειρήσεις δεν θα στοκάρουν προϊόντα

Στο… έλεος του Covid-19 η Βlack Friday - Οι επιχειρήσεις δεν θα στοκάρουν προϊόντα
Φόβοι κατάρρευσης της χριστουγεννιάτικης αγοράς
Στον… αέρα η πολυπόθητη Black Friday.
Φέτος είναι η Παρασκευή 27 Νοεμβρίου με τη μόνη διαφορά ότι όλα θα εξαρτηθούν από τη δυναμική του COVID 19.
Η καταναλωτική εμπειρία των προηγούμενων ετών αναδεικνύει ότι ο νέος θεσμός έχει βρει ανταπόκριση στους καταναλωτές που σπεύδουν να αγοράσουν προϊόντα σε πιο προσιτές τιμές σε σχέση με άλλες ημέρες.

Αβεβαιότητα και προμήθειες

Όμως τα επιτελεία των εταιρειών ηλεκτρονικών ειδών κάθονται σε …αναμμένα κάρβουνα καθώς η έξαρση του COVID 19 δεν επιτρέπει σχεδιασμούς πέραν της μιας εβδομάδας διότι η κυβέρνηση μπορεί να αποφασίσει ένα τοπικό lockdown όπως συνέβη με τη Θεσσαλονίκη και τις Σέρρες και να μείνουν στα ράφια τα εμπορεύματα.
Τα πρώτα αρνητικά δείγματα γραφής τα έλαβαν οι εμπορικές επιχειρήσεις όταν η κυβέρνηση αποφασίσει στις 29 Οκτωβρίου να παραμείνουν κλειστά τα εμπορικά καταστήματα την Κυριακή 1 Νοεμβρίου δημοσιεύοντας τη σχετική απόφαση στο Φύλλο της Κυβερνήσεως με αρ 4777, αναφέροντας ότι την Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2020 αναστέλλεται σε όλη την Επικράτεια η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων, συμπεριλαμβανομένων και των υπεραγορών (σούπερ μάρκετ), που εμπίπτουν στην περ. ε’ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4177/2013 (Α’ 173).

Η χαμένη Κυριακή

Σύμφωνα με στέλεχος της αγοράς χάθηκε μία πολύ σημαντική μέρα για το λιανεμπόριο καθώς ξεκινούσαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις που μετά από πολλά χρόνια "έπεσε" Κυριακή. Οι εμπορικές και οι επιχειρήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών λένε ότι βρίσκονται στο σκοτάδι και η ανησυχία τους χτυπά κόκκινο διότι η black Friday πραγματοποιεί τζίρο περίπου 2,1 δις ευρώ που αντιστοιχεί στο 1,5% του ΑΕΠ.
Τα ίδια στελέχη εκτιμούν ότι οι διοικήσεις των επιχειρήσεων θα είναι συγκρατημένες σε ότι αφορά το στοκ προϊόντων διότι όπως λένε δεν μπορούν να προμηθευτούν εκ των προτέρων μεγάλες ποσότητες όταν δεν θα ξέρουν αν υλοποιηθεί η «Μαύρη Παρασκευή» όταν κι η περιοχή της Αττικής επιδημιολογικά βρίσκεται στο κόκκινο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Νοέμβριος χάρη στo νέο θεσμό έχει απογειώσει τις πωλήσεις των εταιρειών που αρκετές αντιπροσωπεύουν το 10% του ετήσιου τζίρου ενώ σε κάποιες άλλες φθάνουν και το 30% του ετήσιου τζίρου.

Οι επιπτώσεις από τα τοπικά lockdown

Η ύστατη ελπίδα των εμπόρων είναι ο Δεκέμβριος που παραδοσιακά είναι ο μήνας που πραγματοποιείται πάνω από το 30% του ετήσιου τζίρου της χρονιάς καθώς για τη διευκόλυνση του καταναλωτικού κοινού τα καταστήματα είναι ανοικτά για τρείς Κυριακές.
Οι δυο τελευταίοι μήνες του έτους είναι οι στυλοβάτες των πωλήσεων για το σύνολο των επιχειρήσεων και στην περίπτωση που η αγορά έρθει αντιμέτωπη με lockdown θα σημάνει και την οικονομική τους καταστροφή .
Οι επιπτώσεις θα είναι άμεσες και στο ΑΕΠ της χώρας που θα υποστεί επιπλέον καθίζηση. Εκτιμάται ότι μπορεί να χαθεί πάω από το 30% των πωλήσεων μόνο από τους δύο τελευταίους μήνες τους έτους με αρνητικές συνέπειες και στο ΑΕΠ .
Αξίζει να σημειωθεί οι «Κωτσόβολος» και «Πλαίσιο» με την πρώτη να διαθέτει συνολικά 5 καταστήματα στην Θεσσαλονίκη και η δεύτερη δύο από σήμερα κατεβάζουν ρολά και για τις υπόλοιπες 14 ημέρες .Το lockdown θα κοστίσει πολλά εκατομμύρια ευρώ στον εμπορικό κόσμο ο οποίος δεν θα έχει το χρόνο να καλύψει τη χασούρα καθώς απομένουν 45 ημέρες για να κλείσει η χρονιά.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης