Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η Ουαλία εθνικοποιεί τις σιδηροδρομικές γραμμές, λόγω κορωνοϊού

Η Ουαλία εθνικοποιεί τις σιδηροδρομικές γραμμές, λόγω κορωνοϊού
Η Ουαλία εθνικοποιεί τις σιδηροδρομικές γραμμές
Στην εθνικοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών της από τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους προχωρά η Ουαλία, προκειμένου να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά τους μετά το πλήγμα που επέφερε στην επιβατική κίνηση η πανδημία του κορωνοϊού.
Οι γραμμές ήταν αντικείμενο εκμετάλλευσης κοινοπραξίας με τη γαλλική Keolis από το 2018, θυγατρικής των αστικών συγκοινωνιών της SNCF (γαλλική δημόσια εταιρία σιδηροδρόμων) και του βρετανικού ομίλου Amey (Ferrovial).
Η σύμβαση είχε προγραμματιστεί για διάρκεια 15 ετών.
Ωστόσο, ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε ότι η εθνικοποίηση επιδιώκει τη συνέχεια των υπηρεσιών και την προστασία των θέσεων εργασίας, καθώς όπως είπε «οι τελευταίοι μήνες ήταν εξαιρετικά δύσκολοι για τις δημόσιες συγκοινωνίες στην Ουαλία και το Ηνωμένο Βασίλειο».
Η συνεργασία με την KeolisAmey θα συνεχιστεί, καθώς η κοινοπραξία θα θα συνεχίσει να διαχειρίζεται το δίκτυο δημόσιων μεταφορών του Κάρντιφ και της περιφέρειάς του.
Η κοινοπραξία χαιρέτισε τις ανακοινώσεις, σημειώνοντας ότι αναγνωρίζει την ανάγκη για βιώσιμη λύση στο ζήτημα των σιδηροδρόμων.
Τα συνδικάτα δείχνουν ικανοποιημένα, όπως το RMT, το μεγαλύτερο των σιδηρόδρομων της Ουαλίας, αλλά απαιτεί η εθνικοποίηση να είναι βιώσιμη.
Ωστόσο, η Ουαλία δεν είναι εντελώς ανεξάρτητη στον σιδηροδρομικό τομέα, καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο την εμποδίζει να εθνικοποιήσει μόνιμα τις γραμμές.
Δεδομένης της πτώσης της κυκλοφορίας, η βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε τον Σεπτέμβριο να επανεξετάσει το μοντέλο λειτουργίας της για τις σιδηροδρομικές γραμμές δίνοντας τέλος στις ιδιωτικές franchise, οι οποίες αντικαταστάθηκαν από παραχωρήσεις με μεγαλύτερη συμμετοχή των δημόσιων αρχών.
Η κυβέρνηση αναγκάστηκε να μεταρρυθμίσει τον τομέα αφότου αποφάσισε στα τέλη Μαρτίου να αναλάβει προσωρινά τον αποτελεσματικό έλεγχο των σιδηροδρομικών γραμμών προκειμένου να αποφύγει χρεοκοπίες, αναστέλλοντας τις συμβάσεις του franchise.
Η αποτυχία της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων προηγήθηκε της πανδημίας, μεταξύ πρόσθετων δαπανών, καθυστερήσεων και αναποτελεσματικότητας που συνδέονταν με τον καταμερισμό της εκμετάλλευσης.
Η κυβέρνηση αναγκάστηκε ακόμη τα τελευταία χρόνια να προχωρήσει σε εθνικοποιήσεις για να διασώσει γραμμές που είχαν κακή διαχείριση.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης