Στην κοινοπραξία του Avax, η γραμμή 4 του μετρό, ύψους 1,8 δισ. - Στο +8% η μετοχή

Στην κοινοπραξία του Avax, η γραμμή 4 του μετρό, ύψους 1,8 δισ. - Στο +8% η μετοχή
Στην κοινοπραξία AVAX (ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom Transport) η γραμμή 4 του μετρό
Η κοινοπραξία του AVAX (ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom Transport) αναδείχθηκε ως μειοδότης για τη γραμμή 4 του μετρό, ένα έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ.
Η μετοχή έκλεισε με άνοδο +7,69% με υψηλό ημέρας +14,45% στα 0,5740 ευρώ και με κεφαλαιοποίηση στα 82,8 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η μεγάλος χαμένος είναι η κοινοπραξία του Άκτωρ.

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom προσωρινός μειοδότης για την Γραμμή 4 του Μετρό

Η κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΒΑΞ, προσφέροντας έκπτωση ύψους 12,19%, ανακηρύσσεται προσωρινή ανάδοχος του έργου. Η προσφορά αφορά την κατασκευή της πρώτης φάσης της Γραμμής 4 του Μετρό και συγκεκριμένα το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή.
Το έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. Ευρώ είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται να επανασχεδιάσει ριζικά το χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο.
O κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ ανέφερε: «Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο πνοής, όχι μόνο από πλευράς αναβάθμισης της ποιότητας ζωής και των μετακινήσεων των κατοίκων της πρωτεύουσας, αλλά και γενικότερα για τον καίριο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα έργα υποδομής στην πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη.
Από πλευράς ΑΒΑΞ είμαστε περήφανοι, καθώς αποδεικνύεται για άλλη μια φορά και η μεγάλη μας δυναμική με την αξιολόγηση της τεχνικής μας προσφοράς, αλλά και η ανταγωνιστικότητα μας όσον αφορά το οικονομικό σκέλος.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους όσους έχουν συμμετάσχει μέχρι στιγμής στο εγχείρημα, για την αφοσίωση και τις προσπάθειες τους».
Υπενθυμίζεται πως η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom κατασκευάζει και την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 2022, τρεις σταθμοί της οποίας τέθηκαν στη διάθεση του επιβατικού κοινού τον περασμένο Ιούλιο.
Συγκεκριμένα πρόκειται για τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.

Τι ανέφερε νωρίτερα το bankingnews.gr

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκονται σήμερα οι δύο κατασκευαστικοί Όμιλοι Αvax και Ακτωρ, με δεδομένο ότι ανοίγουν το μεσημέρι οι οικονομικές προσφορές για την γραμμή 4 του μετρό, ένα έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ.
Όπως είχε γράψει το bankingnews αυτή η εβδομάδα θα ήταν καθοριστική για τις δύο κοινοπραξίες που συμμετέχουν στο έργο ήτοι τις: ΑΚΤΩΡ-Ansaldo- Hitachi και η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom Transport.
Ο δρόμος για το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών άνοιξε όταν Άκτωρ και Αβαξ απέσυραν τις προσφυγές τους. Να σημειωθεί ότι στις τεχνικές προσφορές, μικρό προβάδισμα έχει η κοινοπραξία της Avax.
Τo έργο της γραμμής 4 αποτελεί το μεγαλύτερο συμβόλαιο των τελευταίων χρόνων, προύπολογισμού 1,8 δις ευρώ, που θα τροφοδοτήσει το κατασκευαστικό αντικείμενο όλων των τεχνικών εταιρειών που θα συμμετάσχουν στο έργο.
Με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, ανάδοχος θα αναδειχτεί αυτός που έχει δώσει την μεγαλύτερη έκπτωση, ενώ στόχος του Υπουργείου Υποδομών είναι οι σχετικές διαδικασίες (να σταλεί η σύμβαση για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, εν συνεχεία στη Βουλή κλπ) να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2021 και η συμβασιοποιήση του έργου μέσα στο πρώτο τρίμηνο του ίδιου έτους.
Η Γραμμή 4 θα έχει 15 σταθμούς και οι αποβάθρες θα έχουν μήκος περίπου 80 μέτρα. θα υπάρχουν θύρες στις αποβάθρες - είναι μία τάση που επικρατεί διεθνώς - οι οποίες θα ανοίγουν μαζί με τις θύρες των συρμών.  
Η Γραμμή 4 θα έχει δυο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με το σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Να σημειωθεί ότι η προσθήκη του 15ου σταθμού (Ελίκωνος), έχει αποτελέσει αίτημα των κατοίκων της περιοχής, που κατήγγειλαν την μεγάλη απόσταση που υπήρχε μεταξύ των δυο σταθμών.
Σε κάθε περίπτωση, η νέα γραμμή αναμένεται να εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίους - οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 300.000 πολίτες που θα χρησιμοποιούν τη νέα γραμμή καθημερινά, αφού θα διέρχεται από μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης.
Η γραμμή 4 του Μετρό, είναι το μεγαλύτερο νέο δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 (μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ) καθώς το αρχικό της κόστος έχει υπολογιστεί σε 1,45 δισ.ευρώ ενώ αν προστεθεί και το ΦΠΑ τότε το κόστος ανέρχεται στα 1,8 δισ ευρώ, με το 75% της χρηματοδότησης να προέρχεται από κεφάλαια του ΕΣΠΑ.
Η νέα γραμμή περιλαμβάνει τους εξής σταθμούς:
1.Σταθμός ‘Άλσος Βεΐκου, Διασταύρωση Βεΐκου και Τραλλέων,
2.Σταθμός Γαλάτσι, Διασταύρωση Γαλατσίου και Βεΐκου,
3.Σταθμός Ελικώνος,
4.Σταθμός Κυψέλη, Πλατεία Κυψέλης,
5.Σταθμός Δικαστήρια, Διασταύρωση Ευελπίδων και Μουστοξύδη,
6.Σταθμός Αλεξάνδρας, Διασταύρωση Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη,
7.Σταθμός Εξάρχεια, Πλατεία Εξαρχείων,
8.Σταθμός Ακαδημία, Διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα, 9.Σταθμός Κολωνάκι, Πλατεία Κολωνακίου,
10.Σταθμός Ευαγγελισμός, Διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου,
11.Σταθμός Καισαριανή, Διασταύρωση Υμηττού και Εθν. Αντιστάσεως,
12.Σταθμός Πανεπιστημιούπολη, Εθν. Αντιστάσεως, 13.Σταθμός Ιλίσια, Πλατεία Κύπρου,
14.Σταθμός Ζωγράφου, Πλατεία Γαρδένια, 15.Σταθμός Γουδί, Πλατεία Ελευθερίας.
15.Σταθμός Γουδή, Πλατεία Ελευθερίας

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS